Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedresa i vinter?

  • badjanne

    Medlem
    14 december, 2011 vid 20:06

    Mui Ne är inte något speedställe, men väl ett fint vågställe. Var där 2005 och tyckte det var mycket bra bortsett från att jag blev biten av en rabbiessmittad hund på en strandrestaurang efter tre dagar. (Ferrorab tror jag sprutorna hetter om det händer.) Läkarna är dock mycket skickliga på att sy ihop folk.
    När Per Andersson levde åkte han ofta till Mui Ne för att testa nya vågbrädor.
    Solnedgångarna är mycket romantiska.

  • swe117

    Medlem
    14 december, 2011 vid 20:30

    Det kommer att passa Henrick perfekt!!! Han är egentligen en riktig vågkille, han bara inte “vågat” komma ut än 😉 Vet att han om möjligt kommer att köra SB Code och NP Fusion HD 😀

  • lasso

    Medlem
    14 december, 2011 vid 22:36

    Jag åker till precis samma ställe, med familjen, bara några dagar efter Dr.Henrick! Tack Janne för tips om hunden. Har betalt 100USD för att få Henricks gamla hotellrum, under förutsättning att de inte städar det.

  • speedan

    Medlem
    15 december, 2011 vid 07:27

    Härliga bilder!:laugh:

  • lbj

    Medlem
    15 december, 2011 vid 15:55

    Åker bara till Florida 1 mån mars-april

  • badjanne

    Medlem
    15 december, 2011 vid 17:52

    Lite mer om Mui Ne
    Om det inte blåser bör ni åka till staden och gå på marknad. Testa gärna de lokala delikateserna om ni har Travello med er.
    Till höger (från havet sett) om Jibe’s ligger restaurangen där jag blev hundbiten. Restaurangägarens dotter, Miss Coconut, ägde hunden och efter en snabb rättegång blev hunden avlivad och hon fick ta hand om mig. Lägga om såren, betala läkarkostnader mm. Huruvida vi fick hunden till middag dagen efter vet jag inte.
    Snett över gatan har Phillipe en bra restaurang. Han är fransman och gift med en rolig rund kvinna från orten. Han köpte en söt hundvalp när vi var där som han döpte till “Barbeque”
    Pascal och Phuong som äger Full Moon minns säkert Janne som blev hundbiten. Pascal är mannen på tredje bilden i förra inlägg.
    Åk till hamnen en tidig morgon när kommersen är i full gång. Kolla in hur man paddlar en helt rund båt.
    Lite längre bort hittar ni en stor öken. Glöm inte vattenflaskan. På vägen dit kan ni stanna till vid floden och vandra upp till vattenfallet. Se upp för ormarna bara. Dom flesta är snälla.
    Ser ni surfaren på näst sista bilden?
    Vi älskade Vietnam även om ryssen börjat invadera.
    Får väl se när vi dyker upp där igen.
    NU drar vi till Cuba.

    :santa:God Jul från BadJanne med fru:santa:

  • mackee

    Medlem
    18 december, 2011 vid 10:30

    Och jag drar till kap verde i 2 veckor och hälsar på Melker som är där i 2 månader( han kommer vara farlig nästa säsong)

  • seve1000

    Medlem
    18 december, 2011 vid 10:54

    Har just kommit till Mui Ne och checkat in på Full Moon Beach. Trevligt ställe men något slitet mot intrycket man får på deras hemsida. Mitt rum kommer att stå ostädat till du kommer Lars;-). Idag har det blåst mycket och var tuffa shorebreak, bara en kitare ute som berättade att hunden som bet Janne var väl dresserad att bita folk som föraktar Kite;-) Kanske det blir en tur på vattnet i morgon. Vi kom hit för sent för att segla idag då vi rest från BKK.

  • badjanne

    Medlem
    18 december, 2011 vid 11:13

    OK no more info

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedresa i vinter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.