Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sperlätta segel, riggar, mm

  • dr-masse

    Medlem
    13 december, 2011 vid 14:34

    Jesper, med hänsyn till din fot (en anings mindre med tanke på ditt eviga Maui-flängande som varje vinter gör att jag vill byta liv, typ, ha, ha! :grin:):

    1. Klicka på “Välkommen Jesper B” länken längst upp i högra hörnet här på surfzone (eller på “Kontrollpanelen”).
    2. Nu har du hamnat på en spännande plats. Kontrollpanel.
    3. I kolumen längst till vänster finns en hel hög med länkar. En av de heter listigt nog “Redigera signatur” och ligger ett litet snäpp ner under “Inställningar & alternativ”. Klicka.
    4. Skriv något sådant där Jesper B skönt om hur hotsailsmaui är fina grejor å annat som du tror att medlemmar och besökare här bör veta om dig.
    5. Klart!

    För att inte komma helt från ämnet.

    Lätta segel och riggar tror även jag mycket på. Fick ju, till Jespers stora glädje (:wink:) testa en lite lättare Gaastra trasa här på höstkanten, och plockar man då bort ytterligare typ ett kilo som Firelight/5 Oceans/Severne S1/MS Ghost och andra lättviktsskapelser innebär så kan jag knappt föreställa mig effekten, så länge seglet är välbalanserat. Måste vara väldigt nice med så låg svingvikt i nävarna.

    Och nog minns jag Hot Sails Gridlock å Spiderlock. De seglen var verkligen lätta för sin tid och står sig nog, viktmässigt, rätt bra än idag.

  • jesper-b

    Medlem
    13 december, 2011 vid 16:34

    Grymt – tack masse! En hel konfenvärld att upptäcka när man väl börjar klicka runt…

    Detta inlägg är väl mest för att testa min nya signatur som jag är jättestolt för. Duger den Challgren?

    Ain’t singin’ for Pepsi, ain’t singin’ for Coke.
    I don’t sing for nobody. Makes me look like a joke.
    This note’s for you!

    /JB

    PS: Tjänar förnärvarande storkovan på ett 5-lattat serieproducerat vågsegel som väger 2,7 kilo, har en massa balans och hållbart som f-n!

  • jesper-b

    Medlem
    13 december, 2011 vid 16:37
    Oåxen;677407 wrote:
    Antagligen vill man ha nåt i stil med: Jesper B, svensk distributör av Hot Sails Maui, Aeron och Goldfinger.

    Ring mig om du behöver hjälp. : )

    Du vet att jag behöver din hjälp, men det är så mycket att jag inte kan förmå mig att belasta dig med allt. /JB

  • jesper-b

    Medlem
    13 december, 2011 vid 16:37

    Fasen jag gillar min nya signatur så mycket att jag bara är tvungen att skriva ett inlägg till! /JB

  • svenne

    Medlem
    13 december, 2011 vid 17:19

    Det är faktiskt första gången jag tycker att bilder i signaturen skulle passa som en smäck! Nån härifrån kanske?

  • challgren

    Medlem
    13 december, 2011 vid 19:08

    Suck…ständigt dessa internetkrigare…

  • jesper-b

    Medlem
    14 december, 2011 vid 08:46
    challgren;677433 wrote:
    Suck…ständigt dessa internetkrigare…

    Fredskrigare?
    Ord är mina vapen, fred är mitt mål.

    /JB

  • challgren

    Medlem
    14 december, 2011 vid 15:19
    Jesper B;677421 wrote:
    Detta inlägg är väl mest för att testa min nya signatur som jag är jättestolt för. Duger den Challgren?

    Usch…fy…nä…och signaturen på tyska också.
    Fast det är klart, när jag tänker efter så är väl Tyskland HSM:s största marknad så allt faller på plats ändå.
    Ser att http://hotsails.de/ kör vidare med sitt “fina” tema med lättklädda damer. Classy…
    😉

  • surfslusken

    Medlem
    14 december, 2011 vid 16:04

    mmmm…Hotsails.de *Gilla*

    Du Hellgren, Classy never goes out of style!

    Tänk om Docent Blomberg kunde släppa de där me att va så förbannat genus svensk för en stund o uppdatera
    .se sajten i tysk 2011 stil.

  • challgren

    Medlem
    14 december, 2011 vid 16:21
    surfslusken;677499 wrote:
    mmmm…Hotsails.de *Gilla*

    Du Hellgren, Classy never goes out of style!

    Tänk om Docent Blomberg kunde släppa de där me att va så förbannat genus svensk för en stund o uppdatera
    .se sajten i tysk 2011 stil.

    Jag visste att en länk med lättklädda damer skulle locka fram dig ur grottan! Det tog fan inte många minuter för dig att sniffa fram den…haha 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    14 december, 2011 vid 18:22
    challgren;677491 wrote:
    Usch…fy…nä…och signaturen på tyska också.
    Fast det är klart, när jag tänker efter så är väl Tyskland HSM:s största marknad så allt faller på plats ändå.
    Ser att http://hotsails.de/ kör vidare med sitt “fina” tema med lättklädda damer. Classy…
    😉

    Hoppla, där kan man snacka om bredsida!? Jag trodde du var trött på internetkrig-are? Nu visar det sig att du är en själv.

    För den som har lite mer i skallen kan det vara möjligt att läsa in både en uppskattning av den tyska nationens bilteknologi samt en hjärtlig men ändå drift med den tyska populärkulturen i min signatur. I den sistnämnda, dvs i tyska populärkulturella uttryck, finns bland annat en extremt porrig reklambransch. Torben har fått rejält med stryk för att han är en del av denna – inte minst från mig. Som sagt, om man inte kan läsa in en viss drift med det tyska i min signatur, tja då kan man nog bara falla tillbaka på det gamla uttrycket om att kasta pärlor för svin… eller mer precist en konfenadministratör.

    Challis,
    Känns som vi borde skapa en separat tråd för detta krig (som du är aktiv medskapare av). Den här tråden borde kanske främst handla om sperlätta (?) segel, riggar, mm. I min mening är det ett alltför intressant ämne för att vi ska tramsa bort det. Låt oss trampa på våra respektive ömma tår någon annanstans.

    /JB

    PS: Oerhört smickrad av att moderator och tillika min idol dr masse lagt in mitt numera bevingade uttryck i sin signatur. Tack masse för credden!

    PS2: USA med Hawaii inräknat är hotsailsmauis största marknad, tyskland ligger på andra plats. I USA marknadsför sig hotsailsmaui inte med några porriga pinuppor.

  • challgren

    Medlem
    14 december, 2011 vid 19:36

    Om du missade mitt avslut i mitt tidigare inlägg så kommer här en ny:
    😉 = flirt-smiley = lätta upp stämningen i den tunga tråden för sperlätta segel.
    Den räckte tydligen inte för att dämpa trampet på den ömma foten. Glömde bort att du opererat den. Förlåt!

    Tycker inte något krig är värt en egen tråd. Vi får ta en fredsfika på stenstranden istället.

    Håller med om att porr inte fungerar i USA. Där fungerar däremot krig mycket bättre.
    Förresten…och det är inte menat som en bredsida…hade inte HSM ett segel som hette Rapid Fire (med måltavla och blodstänk på) förut?

    😉 😉

  • ola-h

    Medlem
    14 december, 2011 vid 19:38

    Jesper, har inte du mitt gamla 1992 Tiga Wave – det första moderna vågseglet – liggande på något loft för reparation. Jag tänkte att det kanske är färdigt snart efter sådär 15 års väntan. Nej, skämt åsido så vore det riktigt intressant att väga det. Om ett fyrlattat Core from 2001 väger 2890 borde det tillika fyrlattade Tigaseglet kunna landa en bra bit under 2.5 kilo.

  • jesper-b

    Medlem
    14 december, 2011 vid 21:21

    Challis,
    Nej det vore lite löjligt med krigstråd. Jag bara tycker mig skönja lite dubbelmoral när man ena stunden suckar åt spetsiga inlägg och i nästa stund gör ett eget, MEN, det viktigaste är vl den där fredspipan. Den är jag definitivt med på anytime. Och visst fasen har jag en extremt öm tå, till och med en bra bit in i foten, nära nog en akilleshäl.

    Vill ju få tillbaka tråden till sitt riktiga ämne (sperlätta segel…) men måste ändå länka till en rätt cool grej. Har lagt in länken i nån annan tråd, men kommer inte ihåg vilken/var. Så med risk för viss upprepning – den tyska HSM-importören i alla prakt!:

    http://blog.hotsailsmaui.com/2011/01/germany-story-behind-ad.html

    /JB

    PS: Ola,det Tigaseglet ligger nog kvar och väntar på reparation. Som jag minns det var det dock inte direkt välbyggt…

  • sinker

    Medlem
    15 december, 2011 vid 08:32

    Kan nån snäll moderator lyfta in signaturdiskussionen till en egen tråd så denna håller sig till ämnet?

    🙂 Sorry var bara tvungen…
    Jesper, jag tror du får för lite tid på vattnet och för mycket tid här.
    Men det är härligt att försöka hänga med i utsvävningarna. Keep it flowing!
    /sinker

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sperlätta segel, riggar, mm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.