Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spot i Landskrona när golfklubben?

  • Spot i Landskrona när golfklubben?

    Publicerad av martin på 14 maj, 2007 vid 09:38

    Jag ska ner till Landskrona i nästa vecka med jobbet. Dom jag åker med ska då spela representationsgolf två kvällar. Det är jag inte det minsta intresserad av, men det vore däremot fint att inta den lokala kulturen i form av att spana in lite kitespots. Dock är jag extremt begränsad i min rörlighet eftersom jag åker i gemensam bil med golflirarna.

    Är det någon som vet om det finns något körbart spot nära Landskrona Golfklubb (Erikstorp). Tittar man på hitta.se så finns det en badplats med något som ser ut att vara en pir precis nedanför golfklubben. Ok ställe?

    martin svarade 17 år sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • miketk

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 10:56

    @Martin 383099 wrote:

    Jag ska ner till Landskrona i nästa vecka med jobbet. Dom jag åker med ska då spela representationsgolf två kvällar. Det är jag inte det minsta intresserad av, men det vore däremot fint att inta den lokala kulturen i form av att spana in lite kitespots. Dock är jag extremt begränsad i min rörlighet eftersom jag åker i gemensam bil med golflirarna.

    Är det någon som vet om det finns något körbart spot nära Landskrona Golfklubb (Erikstorp). Tittar man på hitta.se så finns det en badplats med något som ser ut att vara en pir precis nedanför golfklubben. Ok ställe?

    Det är nog inte att rekomendera att kiat där är 1000 stenar och man vet inte vart dom är.

    mike

  • martin

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 12:15

    Nåt annat förslag på spot som inte ligger alltför avlägset?

  • hbgkitare

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 12:53

    Lundåkrahamnen, spot Nr.1 it is!
    Vet inte var golfbanan ligger men släpp av golfnördarna och ta bilen till hamnen själv, du lär ju inte ångra dig ifall vinden är SO – S!

  • larssa

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:23

    golfbanan ligger i norra delen av LA och Lundåkra i södra., men LA är inte så stort.. typ 6,5 min med bil

  • medelm8

    Medlem
    14 maj, 2007 vid 20:54

    annars ligger ju Borstahusen 1 minut söder om golfbanan.. vid södra piren så funkar det ju att surfa, dock glömt vilka vindriktningar.. finns dock en del stenar och inte lika långgrunt som lundåkra

  • martin

    Medlem
    15 maj, 2007 vid 08:56

    Tackar för tipsen.

    Nu verkar det dock som att golfnördsen har blivit förvisade från Landskronas bana pga nån tävling eller vad det var. Nu pratas det Trelleborg istället… Jag får nog bara packa in grejorna i bilen och spana omgivningarna vart jag än hamnar om det blir vind. Såna där golfare kan man visst inte planera efter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spot i Landskrona när golfklubben?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.