• getwet

    Medlem
    18 januari, 2006 vid 21:54

    Just det, den nedre bilden tänkte jag på samt Doktorns. Ska snart över till Polen i annat ärende, tänkte ta båten då till Gdansk och kolla in stället om det är möjlig segling. Från N till ONO borde fungera tycker jag.
    Ännu längre västerut finns det några ställen till men där ser det ut som “vallen” skulle vara skogsbeklädd.

  • imported_macts

    Medlem
    20 januari, 2006 vid 21:37

    GetWet: Kan du inte kolla om inte Astra har nåt piller mot det dåliga vattnet i Gdansk…….

  • _alexander

    Medlem
    21 januari, 2006 vid 12:23
    Drakglenn wrote:
    Så du menar på fullaste alvar att det blir chopp bakom den där piren vid sydväst?, eller seglade du bara i hamnen?
    det är ju stoooor skilland så att säga…..

    Här ser det ju KANON UT! : )
    jaha ni menar den sträckan! jag trodde ni menade inne i hamnen men även där ute l’ngs piren har vi kört och det blir väldigt platt där inne men kör man för långt in blir det byigt för piren är ett par meter hög

  • getwet

    Medlem
    21 januari, 2006 vid 14:41
    MacTS wrote:
    GetWet: Kan du inte kolla om inte Astra har nåt piller mot det dåliga vattnet i Gdansk…….

    Tja rockidol!

    Kontroll har skett med läkarna på Astra och dom menade att det inte behövdes några piller. Däremot skulle man göra mun och magsköljningar med något som hette Wyborowa som fanns i mängder i trakterna rungt Gdansk, billigt var det också. Så jag förväntar mig nu att du följer med på en rutt, intager det rekommenderade läkemedlet och sätter nya rekord bakom den långa tarmen som stack ut på bilden.

  • imported_macts

    Medlem
    21 januari, 2006 vid 14:56
    getwet wrote:
    Tja rockidol!

    Kontroll har skett med läkarna på Astra och dom menade att det inte behövdes några piller. Däremot skulle man göra mun och magsköljningar med något som hette Wyborowa som fanns i mängder i trakterna rungt Gdansk, billigt var det också. Så jag förväntar mig nu att du följer med på en rutt, intager det rekommenderade läkemedlet och sätter nya rekord bakom den långa tarmen som stack ut på bilden.

    Ja, för sjutton när åker vi?
    Självklart ska av läkare föreskrivit läkemedel inmundigas.
    Blåser det nåt i dom trakterna?

  • getwet

    Medlem
    22 januari, 2006 vid 14:42
    MacTS wrote:
    Ja, för sjutton när åker vi?
    Självklart ska av läkare föreskrivit läkemedel inmundigas.
    Blåser det nåt i dom trakterna?

    Ber tolken ta reda på hur vindstatistiken ser ut för området, återkommer broder.

  • johanc

    Medlem
    22 januari, 2006 vid 22:16

    Intressant det där du säger om vågprylar… Om jag smäller på en slalom/speedfena på min gamla vågbräda, hur långt från en speedkonfiguration är jag då? Det är väl ändå mest fenan som är i vattnet i de farterna, eller?

    Undrar

    JohanC

  • rasmus_w

    Medlem
    22 januari, 2006 vid 22:39

    Du är nog rätt långt från en speedkonfiguration, men det kan nog gå rejält fort ändå, beroende lite på vad det är för vågis. Är den bara smal i häcken gissar jag att den kan gå fort korta stunder. Problemen är väl mest kontrollbiten, man vill ju att den våta ytan ska vara någorlunda konstant och det kan vara ett problem om det är rejält med rocker. Hur mängden v påverkar det hela vet jag inte heller. Sen gissar jag som sagt att det måste blåsa rejält för att du ska kunna hänga på speedbrädorna.

    Fast det är väl bara att låna en RS5:a på 6 kvadrat eller så och vänta på en blåsig dag.

  • jester

    Medlem
    23 januari, 2006 vid 07:24
    JohanC wrote:
    Intressant det där du säger om vågprylar… Om jag smäller på en slalom/speedfena på min gamla vågbräda, hur långt från en speedkonfiguration är jag då? Det är väl ändå mest fenan som är i vattnet i de farterna, eller?

    Undrar

    JohanC

    MGS har ju kört 34 knop med en JP FreestyleWave på 91 liter. Inte illa… Och det var bara ett par knop sämre än vad vi övriga gjorde på slalomgrejer den dan. Men då hade han en riktig rejs-rigg, iofs..

  • johanc

    Medlem
    23 januari, 2006 vid 17:01

    Jo, det är en WaveCult från seklets början så rätt smal är den ju… Det skulle ju bara vara SÅ kul att sätta dit CarbonKenneth med den… Fast när jag ändå drömmer kan jag ju önska mig en ponny oxå….

    😉

    JohanC

  • getwet

    Medlem
    23 januari, 2006 vid 17:40
    Jester wrote:
    MGS har ju kört 34 knop med en JP FreestyleWave på 91 liter. Inte illa… Och det var bara ett par knop sämre än vad vi övriga gjorde på slalomgrejer den dan. Men då hade han en riktig rejs-rigg, iofs..

    Tror mer på att det är ni som är långsamma:wink: 😉 😉

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.