Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots i mobilen.

  • rasmus_w

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 11:45

    Vill nån ha maps-editorn för android så har ni “streckkoden” här. Vet ni inte vad ni ska göra med den så installera Barcode scanner så löser det sig.

  • tsss

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 12:39

    Tack Rasmus för uppmuntrande ord!

    Helt underbart med mönsterfiguren som man ska använda på något sätt. Blir glad bara av att se den faktiskt!! Kanske rentav lycklig
    Framtiden är redan här!

    Ericson T280i säljes för 50 kr. TSSS

  • rasmus_w

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 12:55

    Jättefin figur ja. På androidmobiler kör man programmet “barcode scanner” (den läser vanliga streckkoder också och kan kanske berätta för dig att butiken mittöver är billigare) och visar figuren för kameran och straxt tutar den glatt och meddelar att den hittat programmet som figuen pekar på.

  • tsss

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 21:08

    hej igen. Kanske det finns fler som är på samma stenåldersnivå som jag o som kan ha glädje av svar på frågan: Vad ska man köpa för mobil för att kunna få in goole maps med dom här funktionerna? Jag vill inte ha någon musikmaskin och ev kamera är ok men ej viktigt.

    Så vad är det för telefon som man kommer billigast undan med som har såna här möjligheter?

    Svar efterlyses

  • rasmus_w

    Medlem
    17 juni, 2010 vid 01:22

    Hm.. Billiga telefoner med Android:
    SonyEricsson X10 mini, liten som ett kreditkort men till skillnad från “stora” X10 verkar den lilla vara en fullträff. Ca 2700 utan abonnemang. En version med utskjutbart tangentbord, X10 Mini Pro, är på väg, några hundringar till. SE släppte också i onsdags en ny mobil som heter X8, jag vet ännu inget om den.

    Samsung Galaxy och Galaxy Spica. Två lite äldre och rätt plastiga androidtelefoner som reas ut just nu. Den ena hittar man för 2000 och den andra för 2700.

    HTC Wildfire. Helt ny mobil, har inte kommit ut i butikerna än men jag tror det är idag den ska dyka upp eller så. Ca 2700. Ville jag ha en budget-android så skulle jag sikta på den.

    HTC Tattoo. Också en rejält liten telefon, föregångaren till Wildfire. Reas ut för straxt över 2000.
    HTC Hero. Gamla toppmodellen från HTC, reas för straxt under 3000.

    Värstingarna är å andra sidan HTC Desire, Google Nexus One och Samsung Galaxy S, som alla tre kostar runt 5000 eller kanske lite till. Plus då Apple iPhone 4, förtjänar att nämnas fast den inte kör Android.

    Google kräver att telefoner med Android ska ha inbyggd GPS, kompass och accelerometer (rörelsesensor så telefonen kan känna att du lutar eller skakar på den) och jag tror de kräver kamera med så skillnaden mellan dyra och billiga androidlurar brukar mest handla om kvaliteten på komponenterna. Dyra lurar har typiskt större och bättre skärm än billiga, har bättre processor och kamera och sånt. Å andra sidan är vissa av de billiga mobilerna riktigt pyttesmå i formatet och vissa uppskattar det.

    Det är kul med de här mobilerna! Mycket enklare att använda än gamla sortens mobiler och det eviga menybläddrandet. Android App store innehåller nästan 60 000 applikationer så vill man hitta alla guldkornen får man hålla på ett tag. En sajt som är väldigt bra om man vill hålla sig uppdaterad är http://www.swedroid.se. Och se till att fixa fri surf på ditt mobilabonnemang bums, Android utan fri surf blir lätt en väldigt dyr historia.

  • tsss

    Medlem
    17 juni, 2010 vid 08:14

    Tack för att du är vaken på natten och orkar skriva så här långt och fylligt svar. Jag har ju alltid haft kontantkort men tydligen skall man gå över till abonnemang med fri surf som du tipsar om.

    Riktar in mig på den som ska komma ut nu i dagarna, Wildfire, lätt att komma ihåg.

  • rasmus_w

    Medlem
    17 juni, 2010 vid 09:11

    Det finns kontantkort med fri surf också. Sen angav jag alla priser utan abonnemang, de flesta mobiler i den här prisklassen går att få för en krona om man tar ett abonnemang på köpet, men man ska komma ihåg att enkronasabonnemang i princip är ett avbetalningsköp och för nåt som bara kostar några tusenlappar tycker jag det känns onödigt. Dessutom är enkronasmobiler ofta operatörslåsta.

    Men jag gillar att ha abonnemang.

  • rasmus_w

    Medlem
    17 juni, 2010 vid 09:55

    För den delen, se också Windfinder Android-tråden, det finns massor av användbara android-appar för en surfare. Undras om det snart dyker upp en app som gör att man kan använda mobilens gps ihop med gps-speedsurfing.com. Kan tänka mig att det finns tekniska skäl till att det inte finns än men…

  • anr

    Medlem
    9 november, 2010 vid 23:05

    Bra initiativ! Lite få spots, kan man inte få in spotguidens uppgifter när det gäller kite/vindsurfing?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots i mobilen.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.