Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots mellan Särö och Askimsviken? Vallda sandö?

  • Spots mellan Särö och Askimsviken? Vallda sandö?

    Publicerad av hakuna på 24 juni, 2003 vid 12:24

    Hej! Är det någon som vet något om spots mellan Särö och Askimsviken? Jag har sett segel på vattnet utanför Malevik, har de åkt ända från Kullavik eller finns det andra ställen att gå i?

    Blir det vågor i Vallda sandö? Hur kör man för att hitta dit?

    /Niclas

    hakuna svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • s

    Medlem
    24 juni, 2003 vid 15:30

    Det har jag också undrat!

    Jag skall kika på sjökortet hemma och se om jag kan se potentiella spots. Ett bra spot på sydost eller ost vore inte fel att hitta.

    /Staffan

  • hakuna

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 05:55

    Skulle vilja ha ett på W-N också. Kullavik finns ju, men det är en bit att åka från Frölunda. Har tröttnat på Fbäcks stökiga och små vågor…

  • the_novice

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 07:43

    Kullavik ser ju rätt bra ut på kartan, längre norrut så är väl vrångö ivägen vid västliga vindar. Askimsviken har väl bara vågor vid SV av samma anledning?
    Var går du i, vid båthamnen?

  • hakuna

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 07:52

    Jo, det finns en liten gräsplätt där och en brygga. Finns även en till brygga som ser privat ut men är man smidig och snabb så tjänar man många höjdmeter på att hoppa i från den istället.
    Det kostar pengar att parkera men det lär vara stora vågor om det ligger på från exakt rak väst. Hmm… Finns det inte en spotguide på Kullavik på Petters sidor… Nepp, det hade jag drömt.
    Jeje, har hört av folk här på jobbet som åkt och kollat på när proffsen seglade där på 80- och 90-talet. Kommer inte typ Rappe från Kullavik?

    /niclas

  • januja

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 08:10

    Sillvik på nord-ost,Gottskär sydost,Valldasandö är stort och öppet våger nej dyning ja, bra sjöbris, storslaget no-sydost.

  • hakuna

    Medlem
    25 juni, 2003 vid 12:53

    Kör man ner till Råhagen då eller Lerkil? Finns det några bra riggplatser och ställen att kliva i?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots mellan Särö och Askimsviken? Vallda sandö?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.