Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Stålla åket utanför stan?

  • Stålla åket utanför stan?

    Publicerad av rasmus_w på 21 januari, 2007 vid 13:58

    Väljer att låta “nytt åk”-tråden vara ifred och startar en egen…

    Jag har funderat på att ställa surfmobilen en bit utanför stan i nåt garage där, och ta mig dit kollektivt när det blåser. Alternativt ha ett släp parkerat i nån förort och bara ha dragbilen i stan. Anledningen är naturligtvis parkeringseländet när man bor centralt i en större stad, plus att det är rätt onödigt att bilköa sig fram en sträcka man lika gärna kan åka kollektivt.

    Nackdelarna är rät självklara, känns det som. Det gäller att grejorna är väl stöldskyddade, och det tar ett tag att komma åt dem, kan kan inte bara ta fram dem och pilla lite på dem om man känner för det, och sen kostar det ju, änem om det kanske är billigare att parkera i en förort än i stan.

    Finns det nån som har gjort på nåt liknande sätt? Känns det som en fungerande lösning?

    Tilläggas bör att jag inte har bil och inte har några konkreta planer på att skaffa en, även om det skulle kunna bli aktuellt framåt slutet på året eller så.

    jat svarade 17 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • getwet

    Medlem
    22 januari, 2007 vid 10:04

    japp, vi gjorde så med surfbussen när bostadsadressen var Nacka, garaget låg i Bagarmossen i direkt anslutning till Tbana.
    Där stod bussen jämt med utrustningen i under säsong och den var parkerad i en bur. Lösningen funkade riktigt bra för min del eftersom det var nära för mig från arbetet till garaget…….kunde sticka direkt från kontoret med Tbana till surfbussen när det blåste upp.

    Nu står den istället i eget garage nära Fituna……och Torö.

  • fastforward

    Medlem
    23 januari, 2007 vid 08:01

    Men hur får du tag i ett garage för billig penning?

    Jag hade en idé om att hyra något förråd på Shurgard eller liknande som låg på kort avstånd hemifrån och man kunde backa upp bilen rakt upp till. Detta skulle ge stöldsäkerhet och smidig lastning förråd->bil till skillnad från hur jag har det nu. Tyvärr är det svindyrt att hyra ett förråd – 600:-/månad fick jag som prisförslag.

  • rasmus_w

    Medlem
    23 januari, 2007 vid 11:29

    Bra fråga. Jag tänkte mest att garagepriserna i förorten hur som haver borde vara lägre än priserna här inne i stan.

  • jat

    Medlem
    23 januari, 2007 vid 19:52

    @fastforward 361475 wrote:

    Men hur får du tag i ett garage för billig penning?

    Jag hade en idé om att hyra något förråd på Shurgard eller liknande som låg på kort avstånd hemifrån och man kunde backa upp bilen rakt upp till. Detta skulle ge stöldsäkerhet och smidig lastning förråd->bil till skillnad från hur jag har det nu. Tyvärr är det svindyrt att hyra ett förråd – 600:-/månad fick jag som prisförslag.

    Plus att de klagar på shurgard om man ha blöta segel. jag hade förråd och de klagade på fukt. Ingen aning hur de märker att man har fuktiga saker för det hade inte runnit ngt. Går de med fuktmätare eller? Fick lägga ned det.
    //J

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Stålla åket utanför stan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.