Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Go erfarenheter?

  • Starboard Go erfarenheter?

    Publicerad av surfarsmurfen på 31 juli, 2006 vid 20:53

    Hej, jag är intresserad av en Starboard Go på 155ltr. Själv väger jag 75kg och avser att segla mellan april – okt.

    Jag är nybörjare, drar fort.f rigg, och kan köra sele och ibland stroppar på min gamla Bic Calypso..

    Är någon som har några erfarenheter (provseglat/ägare) från Starboard Go, kommer det vara en rolig bräda även nästa år, och kommer den fungera i hårdare vindar i höst?

    loyssan svarade 17 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 21:51

    Starboard go funkar nog men kan vara lite stor för dig och framförallt så kräver den nog sin seglare om du ska köra i hårdare vindar. Kolla om du kan prova nåt på 120-130 liter, det funkar betydligt bättre i hårdare vindar och blir nog roligar i längden. Sen har förstäs även en 120-litare sina begränsningar om det brallar i lite mer, men vill nog inte köra mindre än 5.0 på den frivilligt.

  • macl3an

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 22:43

    Men om du klarar både sele och ibland stroppar tror jag definitivt Starboard Go är en för stor och klumpig bräda! Något i kanske 130-140 litersklassen som är bred är nog snarare något för dig! Jag har iofs sig bara kört på ganska stora Go-bädor, men jag tycker man tröttnar snabbt på dem.

    Jag kunde köra sele och precis köra fotstroppar när jag köpte min första bräda, en 130 liters Mistral, 65 cm bred. Det funkar perfekt (väger 65).

  • surfarsmurfen

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 06:35
    MacL3an wrote:
    Men om du klarar både sele och ibland stroppar tror jag definitivt Starboard Go är en för stor och klumpig bräda! Något i kanske 130-140 litersklassen som är bred är nog snarare något för dig! Jag har iofs sig bara kört på ganska stora Go-bädor, men jag tycker man tröttnar snabbt på dem.