Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Go erfarenheter?

  • hstrom

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 08:18

    Ehh… Tyckte det mest såg sjukt klumpigt ut…. Men smaken e kanske olika…

  • surfarsmurfen

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 10:37
    Calle_B wrote:
    Aloha, jag skulle I-N-T-E rekomendera Go:n “i upp till 10-12 m/s”. Jag som väger 65 kg kör 4.7 / 4.2 i 12 m/s på 70 liter. Att köra en så stor bräda som Go:n i så mkt vind är direkt farligt… (brädan kommer fånga lika mkt vind som seglet och vara fruktansvärt svår att hålla ner i vattnet över huvudtaget)

    Om du söker något lättplanat och någonting att utvecklas på, skulle jag dra till med en stor fristaljbräda, på runt 120 liter. Dom planar snabbt, är stabila, och hanterar iaf lite mer vind än Go:n.
    Att få en bräda som planar i 4-5 m/s och dessutom kan hantera så mkt vind som 12 m/s är snudd på omöjligt (enligt min erfarenhet), så därför är det kanske bättre både ekonomiskt och “surfdagarpåvattnet-iskt” att ta något mitt i mellan, dvs en fetare typ av freestyle eller kanske en freeridebräda som Carve på 120-130 liter.

    Lycka till med dina val, det kommer flera sen 😉

    HEJ, den begagnade Go:n finns inte kvar så jag ska åka och kolla på de här grejorna ikväll, http://www.vindsurfing.se/product_info.php?cPath=83&products_id=993

    igentligen är det lite för lite volym men jag ska kika på dem ändå.

    nån som kan kommentera priset eller utrustningen, är det hårdvindsgrejor eller går det att plana i lättare vindar också?

  • soundwave

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 10:54

    Helt klart hårdvindsgrejor… min enda erfarenhet ang. pris är att min formula utrustning kostade 500 kr mindre när jag köpte den via köp & sälj (den var iofs 3 år gammal men det är nästan utrustningen där också). Kan också påpeka att jag bara har 100% carbon grejer…

  • rasmus_w

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 12:26
    surfarsmurfen wrote:
    HEJ, den begagnade Go:n finns inte kvar så jag ska åka och kolla på de här grejorna ikväll, http://www.vindsurfing.se/product_info.php?cPath=83&products_id=993

    igentligen är det lite för lite volym men jag ska kika på dem ändå.

    nån som kan kommentera priset eller utrustningen, är det hårdvindsgrejor eller går det att plana i lättare vindar också?
    Det är hårdvindsgrejor utan tvekan. I 10-12 är de nog rätt bra, och med lite teknik kommer du igång i 8 m/s.

    Jag tror du kommer få lite svårt i början, men antagligen kommer du igång rätt kvickt och jag tror brädan är kapabel att ta segel upp till 7 eller kanske t.o.m. 7.5 kvadrat, det ger ännu lite tidigare planing. Brädan är hur som haver stor och bred nog att bära din vikt utan problem.

    Jag ska nog ta och inte avråda dig. I princip är det ett bra köp eftersom vi närmar oss hösten, och det är då man får användning för små grejor. Däremot kommer du antagligen vilja komplettera med en större bräda framåt våren, men har du lärt dig segla en så här liten bräda så kommer du ha lätt att kliva på en lite mer avancerad stor bräda, kanske till och med en slalom eller en riktig formula.

  • loyssan

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 14:42

    Har precis som du haft funderingar om Starboard GO, och är väl på samma nivå som du, hyfsad nybörjare, och det fick tillslut bli ett freeridepaket med carve 133 l, hoppas att det kommer bli bra..Känns ändå som ett bra paket som jag kan ha ett tag men brädan känns samtidigt inte alltför liten och svårseglad.

  • surfarsmurfen

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 15:14
    Loyssan wrote:
    Har precis som du haft funderingar om Starboard GO, och är väl på samma nivå som du, hyfsad nybörjare, och det fick tillslut bli ett freeridepaket med carve 133 l, hoppas att det kommer bli bra..Känns ändå som ett bra paket som jag kan ha ett tag men brädan känns samtidigt inte alltför liten och svårseglad.

    Ja, Carven skulle vara mitt första val, men jag vill inte lägga 14k på grejorna utan köper helst ng begagant. En bräda runt 130L vore ultimat! Hur är din Carve i lättare vindar, vad kör du för rigg på den?

  • loyssan

    Medlem
    2 augusti, 2006 vid 15:32

    Jag har inte fått brädan än! Men på måndag hoppas jag:wink: Förhopningsvis funkar den i lättvind, vad jag har hört så verkar det va ett bra val av bräda! Har valt ett litet segel 5,7, men jag är ganska så klen men jag har tänkt komplettera med ett större. 14000 kan ju va lite mkt, va oxå inne på att köpa begagnat men jag va lite för lat..jobbigt att köpa bräda av en och rigg av en annan.. Så det fick bli det här! Är lite rädd att det kommer kännas vingligt i början, nu när man bara haft monster pråmar, så det blir väl till att bada en del 😉

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard Go erfarenheter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.