Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stavder (bredvid Ringhals) vågspot?

  • tom_bengtsson

    Medlem
    20 september, 2018 vid 10:46

    Aldrig surfat där men varit och kollat, blir ganska fina rullande vågor faktiskt! Värt att testa

  • hakuna

    Medlem
    20 september, 2018 vid 15:01

    Frågan är om vågorna vrider in runt udden så att det blir lite vinkel mot dom aka “sideshore”?
    Nödvändigt för att kunna rida vågorna.

  • tom_bengtsson

    Medlem
    20 september, 2018 vid 20:40

    Aha, nej runt udden går inte att surfa, för grunt och mycket sten tyvärr..

  • magnus_olsson

    Medlem
    20 september, 2018 vid 23:27

    Har mina barndoms somrar (och till viss del även vuxna) i Sallebacka, och nej mina vänner, i Stavder hittar ni ingen vågridning det kan jag nog garantera. Vågorna och vinden orkar liksom aldrig hela vägen, inte ens på ren stenhård sydväst, tro mig. Udden runt Ringhals/Biskopshagen är för stor helt enkelt, och Vendelsö/Ustö arkipelagen spelar nog in en del också. Hade ju troligen varit en nice inbuktning i kustlinjen annars… men också en del sten och inga rev där vågorna kan bygga. Ja, ni förstår ju själva. Tur att det inte är långt till närliggande spots.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stavder (bredvid Ringhals) vågspot?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.