Senaste nytt Forums stilla havet på en pråm?

  • stilla havet på en pråm?

    Publicerad av brutus på 4 november, 2003 vid 07:51

    Nå’n som sett det här??
    Såg i tidningen idag att hon nu hade kommit fram!
    Stort grattis, ditt ärkenöt!

    Windsurfing Across the Pacific

    9/1/03 French windsurfing champion Raphaëla Le Gouvello, 41, is currently attempting a solo windsurf crossing of the Pacific Ocean from Peru to Tahiti.
    She left the coast of Peru on Aug. 6th aboard the 7.8m long windsurf board that will be her home for the 8,000 km (4,300 nautical miles) journey expected to last about 80 days.

    http://www.raphaela-legouvello.com/anglais/index.html

    docmaboule svarade 20 år, 6 månader sedan 16 Medlemmar · 36 Svar
  • 36 Svar
  • brutus

    Medlem
    4 november, 2003 vid 07:58

    galning…

  • brutus

    Medlem
    4 november, 2003 vid 07:59

    hohooo…

  • brutus

    Medlem
    4 november, 2003 vid 08:00

    sista…

  • sinclair

    Medlem
    4 november, 2003 vid 08:39

    Jag har hört att brädan är utmärkt får vågriding samt väldigt lätt hoppad!

  • lars_k

    Medlem
    4 november, 2003 vid 08:50

    Willy-skipper…?

  • thelee

    Medlem
    4 november, 2003 vid 11:38

    Man kan undra varför hon kör med midjesele och inte sittsele. Sen kan man ju fundera över hur långt folk är villiga att gå för att övertyga sig själv och andra att det är unika…

  • xavier

    Medlem
    4 november, 2003 vid 12:14

    det var kille som paddlade över atlanten 2001 ensam i en kayak… och den var mindre än hennes “surfbräda”!! 8 meter lång bräda! galet!

    bilder

  • lars_k

    Medlem
    4 november, 2003 vid 12:28

    Hon får sponsorkontrakt, blir psuedo-kändis, får vara med i prat-program, doku-såpor, kanske t.o.m hålla föredrag om personlig utveckling. Galenskap kan man leva gott på. Ungefär som Göran Kropp (må han vila i frid…).

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 november, 2003 vid 13:42

    Hon seglade ju tydligen brädan minst 7 timmar varje dag i 89 dagar!! Det måste ju fresta på underarmarna något?! 😉

  • getwet

    Medlem
    4 november, 2003 vid 14:36

    Fy fan vad tröttsamt att se alla dessa fånar som ska bräcka varandra med de mest konstiga totalt obefogade märkliga saker. Olycklig barndom eller vad kan man skylla på? Imponerar inte ett skit på mig, oavsett om man heter Kropp och ska cykla till en avlägsen bergskedja för att sedan bestiga den utan syrgas eller surfar långdistans…..
    Nääää, nu slopar vi dessa ekonomiska självplågare i våra sinnen och ser upp till de riktiga grabbarna/tjejerna, dom som begripit att man ska NJUTA inte plågas.
    Och vem får ta kostnaden om det skiter sig på en plågorunda tror ni???
    Nä fy fan säger bara, nu går jag ut och pinkar på trottoaren……

  • nordgren

    Medlem
    4 november, 2003 vid 14:47

    Ja nog fan ska det till en fransyska eller fransos för att göra något så idiotiskt, tycker att de flesta gånger man ser något så här puckat så är det alltid folk från frankrike som för det. Sicka idioter… Men som sagt de får ju vara med på TV nu. *jippie* Suck.

  • brutus

    Medlem
    4 november, 2003 vid 15:29

    svarar på mig själv för att jag e helt fascinerad av detta prakt-pucko o hennes projekt!

    jamenar hur fort kan det gå? Måste ju kännas som att stå på en blåval o hålla upp en serviett o hoppas på planing????

    herrejevlar… confused.gif

    hittade en bild till…

    /m

  • markram

    Medlem
    4 november, 2003 vid 15:58

    OM man gör det för att det är en gammal dröm om ett
    äventyr, så tycker jag att det är både ok och berömvärt.
    Det är många som drömmer om att “kasta förjöjningarn” och släppa taget om vardagslivet, men aldrig vågar, och sedan blir ´bittra och gamla i förtid.
    Däremot om hon gör detta för att bli rik och/eller berömd, så är det ju synd om henne..
    Det är enligt min mening helt ok att klättra utan rep, simma med hajar, knata över sydpolen eller käka myror om man gör det för sin egen skull för att handlingen i sig upplevs som stimulerande och berikande, så länge ingen annan far illa av det.

    Men om man till största delen gör högriskprylar för pengar eller ära och berömmelse så bör man fundera på vad man gör.

  • semivaken

    Medlem
    4 november, 2003 vid 15:59

    “kostnaden” får vi andra ocean korsare ta… under en atlantsegling, kap verde-st martin så fick vi in ett nödanrop från en roddbåt som var med i en roddtävling över atlanten… dom hade fått slut på mat el nåt dyl… om det inte hade funnits nån närmare (än den timmes segling som vi var) så hade vårat tidschema blivit totalrubbat vilket det redan var… men vi hade tur… ett lastfartyg låg närmare… om man ger sig ut på ett riskfyllt äventyr får man väl f%&&¤n ta konsekvenserna och fiska lite bättre…
    cool.gif har själv gjort en del dumma grejer, men då drar man sig för att tillkalla hjälp tills det inte finns någon annan utväg… jag menar bara att vindsurfa i storm e ju inte så klyftigt kanske smirk.gif…. men jävligt kul hehe

    självklart skulle vi ha bistått dem om det inte fanns någon annan i närheten, men med bittert välkomnande möjligtvis mad.gif cool.gif… mvh

  • speedjanne

    Medlem
    4 november, 2003 vid 16:16

    Seglade inte en fransman över atlanten i en liknande farkost?Tror det var med i en gammal Surfsport från 88-89 nångång? Tror att samme fransman var pilot på concorden som störtade i Paris 2000? Rätta mig om jag har fel. confused.gif

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums stilla havet på en pråm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.