Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 juli, 2015 vid 11:35

    Fredag – kl 13.30 ca 4-7 på NV i södra innerskärgården. Om man ska tyda någon tendens framåt så är det lite svårt men “stundtals ökande”. Det spricker dock upp lite grann och solen visar sig. Detta plussar inte på, märker jag just…
    Först kryss i 6-7 m/s. Väl ute störtregn 3-4 m/s. Därefter drag o en 26-knopsrepa med 8.4. Sedan dör vinden o läns hem i 1-2 m/s!

  • kimengqvist

    Medlem
    10 juli, 2015 vid 23:03

    sjölien jvs imorgon tidig fm tänkte jag försöka. någon som varit där? Nordvindar runt 6-9 enligt apparna

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 09:28

    Lördag – på fm runt 5-6 m/s i byarna o 3-4 i grundvind. Inga gäss m a o!

    Snart har väl alla gått över till Facebook men jag kör väl på ett tag till i detta forum innan jag lägger ned. Hursomhelst har vindstyrkan gått ned i och med det blev soligt. Kl 14.15 är det inte surfbart i södra innerskärgården om man inte har Formula.

  • g_l

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 12:19

    Keep up the good work här på Surfzone!

  • skrellet

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 15:16

    Ja keep it up!! Jag uppskattar rapporterna! Tyckte de blåste på bra hemma (åtminstone surfbart) men i brist på bra ställen på nord blev det till att jobba på familjekontot istället!

  • pete

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 17:10

    Våga Vägra Facebook!!! Vi gillar rapporterna från vår egen “Skärgårdsgubbe”! 🙂

  • tigerflash

    Medlem
    11 juli, 2015 vid 19:53

    Jag vet inget ställe på fb som rapporterar eller inte heller något forum där förutom “surfkompis Stockholm” men där är det stendött.. Haha. Bästa stället är här..:) / Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 juli, 2015 vid 13:22

    Tack så mycket! Vi kör på som vanligt med andra ord!😀

  • tigerflash

    Medlem
    14 juli, 2015 vid 07:32

    Godmorgon allihop !! Sitter och tittar prognoser i dessa “fattiga” tider… Då jag inte orkar vänta till helgen så noterade jag att det kan bli 5-10 sydlig vid nynäs och knappt svagare i Nyköping . Dock dåligt inåt Stockholm/Södertälje /Dalarö . Tittar oftast på SMHI vilket har stämt rätt bra hela sesången om jag jämför med windfinder/guru etc . Till min fundering… Då det kommer vara syd och surfbart längre ut. Någon som har erfarenhet om fituna brukar kunna bjuda upp till dans trots att prognosen där inte verkar lika bra som nynäs?? / Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 juli, 2015 vid 11:02

    Tisdag – Direktrapport från Mysingen kl 13.00. En sjöbrisliknande vind (ähum Elictric) om ganska jämna 5 m/s med sporadiska gäss från S. Stackmolnen går en bra bit ut men ett par km från Mysingen där det är blå himmel, frånsett ett disigt område långt söderut.
    15.30 – Ah, det blev inte mer än så.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 juli, 2015 vid 09:10

    Onsdag – Kl 11.10 gässar det jämt på Mysingen. Klart bättre än i går!!! Runt 7 m/s. Molnkanten rätt långt ut men hålls tillbaka av brisen. Huvudsakligen klart ut över öppet hav.

  • staffomania

    Medlem
    15 juli, 2015 vid 09:21

    Chansar på fituna i EM/Kväll. Antingen blir det planing med storseglet eller öva lättvindssegling.

  • henryk

    Medlem
    15 juli, 2015 vid 10:06

    Fituna gässar på bra redan – riggar 8,7 🙂

  • tigerflash

    Medlem
    15 juli, 2015 vid 11:13

    @staffomania 734428 wrote:

    Chansar på fituna i EM/Kväll. Antingen blir det planing med storseglet eller öva lättvindssegling.

    Vilken tid planerar du att åka dit?? / Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • staffomania

    Medlem
    15 juli, 2015 vid 11:22

    @Tigerflash 734433 wrote:

    Vilken tid planerar du att åka dit?? / Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Åker nog hemifrån vid 1630 och hoppas vara ute på vattnet 1730.

Sida 26 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.