Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • skrellet

    Medlem
    23 juli, 2015 vid 16:45

    Det börjar dra på bra nu på väst 10 m/s i medel vid landsort, de får nog bli lite kvällssurf!

    20:10
    äsch, de va dåligt med gäss vid vattnet, trots 11 vid landsort nu?!? Avvaktar en stund om de artar sig annars får jag hoppas på imorrn.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juli, 2015 vid 18:39

    Äh, på med pannlampan! Kl 20.40 brallar det på i södra skärgården!

  • sundheden

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 06:34

    Det ser inge vidare ut här i Brevik.
    Vaavud vindmätaren visar 5.5m/s i snitt. 8.1 som mest i byarna.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 09:47

    Fredag – Det är väl ingen som missat att det brallar på väst. Ser ut som minst 10 i byarna kl 11.45 i södra.

  • electric

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 10:23

    Fredag – Farstanäs kl 12.20: Dåligt, motsvarar inte alls den positiva prognosen från tidigare i veckan. Rikningen är OK (typ 260 grader) men vindstyrkan: är det inte. En person drar ändå ut med stora grejor (utan egentligt hopp om att det ska funka, men det är ju skönt (frånsett vind alltså) väder iaf). Jag rapporterar från plats om det tar sig. Under tiden passar jag på att utföra den sedvanliga gräsklippningen …
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 10:49

    Jag var nere vid Horsan och kollade 12.45. Lite märkligt faktiskt! Vinden har iofs tappat rätt rejält i styrka den senaste timmen men inte bara det. Byarna är korta och det gässar inte över hela fjärden utan endast i ett stråk mitt på. Grundvinden är nu bara några m/s och byarna ligger nog under 10 m/s från att ha varit över. En möjlig orsak skulle ju kunna vara det soliga vädret och att det är lite SV som motarbetar västvinden. Molnen går nämligen allt långsammare. Kanske läge att njuta av en solig dag istället?

  • sundheden

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 12:06

    Det tog sig litegrann vid Brevik, det dök upp ett tiotal surfare medan jag var där.
    Träffade bla. Erik som skrev tidigare här ovan. Trevligt att råkas Erik. =)

    Inga upphetsande bilder här precis men ville ändå dela de jag tog med luren.
    Jag fick hem min Vaavud-vindmätare igår och testar den. Det kan nog vart upp till 10m/s i vissa byar ute på vattnet.

    Dags för mig att packa resväskan, 10 dagar surf väntar på Naxos. 😀

    / Stefan

  • electric

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 12:19

    Fredag 14.15 – Farstanäs. Eftersom jag lovade att rapportera: Faktiskt har vinden tagit sig lite, så pass iaf att de som nu är ute med kring 7.5-8 kvm får lite planingar emellanåt. Själv avvaktar jag lite, det är ju trots allt tveksamma förhållanden.
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 14:52

    16.50 brallar det på lite extra!
    Sundheden – Härliga bilder! Var det någon annan som var ute? Det måste ju varit ok stundtals.

  • tigerflash

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 21:11

    QUOTE=Sundheden;734604]Det tog sig litegrann vid Brevik, det dök upp ett tiotal surfare medan jag var där.
    Träffade bla. Erik som skrev tidigare här ovan. Trevligt att råkas Erik. =)

    Inga upphetsande bilder här precis men ville ändå dela de jag tog med luren.
    Jag fick hem min Vaavud-vindmätare igår och testar den. Det kan nog vart upp till 10m/s i vissa byar ute på vattnet.

    Dags för mig att packa resväskan, 10 dagar surf väntar på Naxos. 😀

    / Stefan
    Mycket trevligt första besök för mig i Brevik med sol och många glada ansikten … Det bjöds på lite av och på surf med många olika storlekar på segel. Själv körde jag 6,5 som stundtals var för stort men överlag ett bra val för mig. Många bra repor blev det så överlag lyckat trots försämrad prognos. Stod i valet mellan Farstanäs och Brevik och sett föll på Brevik efter lite efterforskning bland prognoser och med tanke på vad “electric” skrev från Farstanäs idag så gjorde jag rätt val. Nya tag på söndag men då blir det järnafjärden eller fituna 🙂 / Erik

  • electric

    Medlem
    24 juli, 2015 vid 22:14

    @Tigerflash 734618 wrote:

    … Stod i valet mellan Farstanäs och Brevik och sett föll på Brevik efter lite efterforskning bland prognoser och med tanke på vad “electric” skrev från Farstanäs idag så gjorde jag rätt val. …

    Ja, du gjorde rätt val även det faktiskt blev lite åka vid Farstanäs, trots allt. Men det krävdes ganska stort; själv körde jag 7.4; och det blev bara en timme. Några andra fick lite mer, men inte särskilt mycket. Och de körde ännu större. (Med 6.5, som du körde i Brevik, hade det knappt blivit någon planing alls!).
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 juli, 2015 vid 09:21

    Lördag – kl 11.20. Sydost med tryck i byarna något över proggen. 12.20 har vinden minskat sedan molnkanten drog in över Södertörn. Surfing är nog inte att tänka på. Nära bleke 12.50.

    Kan ju bli läge för kvällssurf på ost men strax efter 15 har vinden inte kommit igång vid Bruket. Bara några m/s o mindre än i Nynäs.

    Det verkar ju kanske “lite blekt intresse” (understatement) för analkande ostvind men själv är jag lite sugen. Det brallar vid Landsort o blåser 6-9 i Nynäs men kl 16.10 är det bleke vid Horsan. Väntar på att fläkten ska dra igång!

    16.30 är det 8-11 i Nynäs o det har börjar röra på sig i södra skärgården.

  • tigerflash

    Medlem
    25 juli, 2015 vid 16:06

    I morgon söndag blir det nog att åka till fituna och vänta in vinden… Verkar blåsa mer ute vid nynäs enl prognos och det vore faan om den inte kommer hitta in några kilometer. Olika prognoser på olika ställen men kommer nog chansa på fituna strax innan 12 snåret imorn och hålla tummarna.:) windfinder säger att det bara är att köra på morgonkvisten och smhi något senare. / Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    25 juli, 2015 vid 17:00

    Lördagskvällen blev klockren på Horsan med 127 l och 6.5 kvm. Enda felet var att man var ute lite för kort stund.

  • staffomania

    Medlem
    26 juli, 2015 vid 00:03

    Får se om det blir något idag. Men kan bjuda på ännu en materialmiss senast från Farstanäs (vi glömmer seglet som slets sönder mot en stolpe på en brygga tidigare i sommar). Jag drog iväg med fullt tryck i seglet och tyckte det gick lite trögt och upptäckte att jag glömt ta av fenanfodralet .

Sida 29 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.