Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 juli, 2015 vid 14:59

    Tigerflash – Hoppas vinden räckte! På Horsan blev der gubb-surf i 4 1/2 timme med mycket planing. 5-7 m/s i hyfsat långa byar och det räcker för TR 7 på 8.4 o SLW.
    Kommande dagar ser usla ut. De som chansade på eftermiddagssurf tisdag kanske hann med sista sucken. Vind fortfarande kl 17.45.

  • tigerflash

    Medlem
    28 juli, 2015 vid 18:08

    @Herr Pelegrin 734703 wrote:

    Tigerflash – Hoppas vinden räckte! På Horsan blev der gubb-surf i 4 1/2 timme med mycket planing. 5-7 m/s i hyfsat långa byar och det räcker för TR 7 på 8.4 o SLW.
    Kommande dagar ser usla ut. De som chansade på eftermiddagssurf tisdag kanske hann med sista sucken. Vind fortfarande kl 17.45.

    Vågade inte chansa då viva visade lite för lite ute vid Gustavsberg . Dock drog det på en kort stund i träden där jag bor . Blev taksnickeri på altanen istället.😒. Enl prognos så kan det blir surf både lördag och söndag vid fituna på sv. Söndagen ser bättre ut än lördag men håller tummarna. Får hoppas det kanske ändras innan så kanske det bli åka av innan helgen”optimist” 🙂 / Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 juli, 2015 vid 11:37

    Torsdag – kl 13.30 är det bra vind på SV vid Landsort, Nynäs o Revenge. Blåser mindre på VSV inomskärs. Spot med öppet hav kan vara bra för dagen. Dalarö hade iofs ok vind.
    Kl 14.00 – Nu kom regnet o inomskärs ökar det något.

  • tigerflash

    Medlem
    1 augusti, 2015 vid 15:19

    Någon som funderar på surf imorn … Proggen har försämrats inåt landet men nynäs/torö kan bli ok från 13-14 tiden imorn . Sv 5-12… Lång resa för mig men alt är fituna men vet inte om jag vågar chansa.!?/ Erik

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 09:23

    Söndag – Kl 11.20 har det inte dragit igång på allvar men det börjar röra på sig i talltopparna så det kan ju bli något i alla fall. Runt 5 m/s VSV i södra innerskärgården. Kl 12.00 har det ökat till ca 5-7 på SV. 12.20 ser det lovande ut för eftermiddagen!

  • tigerflash

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 10:19

    Åker till fituna nu får vi se vad som händer:) / Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 11:18

    13.15 drar mörka moln ut och sabbar det fina vädret. Däremot ökar vinden. Det lär väl gå att köra överallt i dag, tom med små grejer. 13.45 = “Mårdvind” men solen kom tillbaka en stund senare.

  • rockan10

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 12:09

    Glömde min “riggningspinne” för nedhalet på fituna förra veckan. Är ca 40 cm lång gjord av teak med en clamcleat på. Ligger i kanten av parkeringsplatsen ner mot vattnet.
    Skulle någon kunna kolla som är där.
    Stort tack på förhand. Anders Roxing sms. 0702309176

  • tigerflash

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 15:37

    @rockan10 734804 wrote:

    Glömde min “riggningspinne” för nedhalet på fituna förra veckan. Är ca 40 cm lång gjord av teak med en clamcleat på. Ligger i kanten av parkeringsplatsen ner mot vattnet.
    Skulle någon kunna kolla som är där.
    Stort tack på förhand. Anders Roxing sms. 0702309176

    Hej Anders ! Var där idag men såg inget liknande. Stod på det bortre delen av grustaget. Såg medd först nu efter jag kommit hem./ Erik

  • tigerflash

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 15:44

    Blev åkning vid fituna idag ett par timmar mellan 14-16… Kördes allt från 5,7-7,8 av oss 5 som var där . Blev en bra dag trost försämrad prognos.:) / Erik

  • electric

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 16:53

    @rockan10 734804 wrote:

    Glömde min “riggningspinne” för nedhalet på fituna förra veckan. Är ca 40 cm lång gjord av teak med en clamcleat på. Ligger i kanten av parkeringsplatsen ner mot vattnet.
    Skulle någon kunna kolla som är där.
    Stort tack på förhand. Anders Roxing sms. 0702309176

    Hej. Jag såg den när jag var där i början av veckan. Den låg vid längst ut mot kanten mot vattnet av grusplanen, ungefär mittför “mittraden” där bilar brukar stå. Pinnen är lite oansenlig och ser bara ut som en gammal träpinne, så det kanske är därför Tigerflash inte såg den. Säkert ligger den kvar. Tvivlar på att nån lagt beslag på den.
    /Lars

  • lukas111

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 17:07

    Drog iväg till Dalarö vid ett, lite av en chansning men tog med SUPen också då jag tänkte straffa mig med lite paddling i fall vinden uteblev. Väl framme ser det sjukt bra ut med sol och säkert 9-10 ms fin jämn sydväst. Stundtals lätt överriggad med mitt 7.2 NP soul. Vid 15:30 ökade vinden ännu mer för att sedan dö på ett snyggt sätt vid 16:30. En toppendag och jag räknade 14 segel ute på vattnet.

    /Lukas

  • malmorama

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 18:23

    Jag var på Dalarö idag och körde 5.7 på 99l bräda men hade lika gärna kunnat rigga 5.3 istället. Dessutom 18grader och blå himmel så blev en oväntad fin dag.

  • rockan10

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 20:51

    Tusen tack för att ni kollade och för infon. Mvh Anders

  • rockan10

    Medlem
    2 augusti, 2015 vid 21:04

    Tusen tack för att ni kollade efter min riggningspinne på Fituna.
    Mvh Anders

Sida 31 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.