Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 12:44

    Då är det nog Fituna dom gäller. Inåt södra skärgården är det ingen vind att tala om,

  • henryk

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 15:31

    Anders planade hela tiden… Jag stog mest och guppade fram till 14:30, trots större bräda,sen tryckte det på bättre så man fick nån timme med fina repor över hela fjärden :-). Björn såg laddad ut som vanligt, men en kvm mindre gav kanske något mindre utdelning… Fin dag trots allt :-). Riggning av racesegel på presseningar kommer ställa nya krav på parkeringsdiciplin i grustaget…. Nu kom det några byar igen och Surfnet planar med 9,5 och f2sx…
    Nya låset på plats.

  • electric

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 16:53

    Här på Hallsfjärden (Södertälje) var det rejält tryck i vinden kl 15-18. Istället för snäll sjöbris 4-5 m/s, som jag nog trodde det skulle bli, så var det 7-8 m/s (mycket vind för en Hobie, så jag fick mig en ordentlig dust). På Fituna måste det väl ha funkat väldigt bra att vindsurfa just kl 15-18?
    /Lars
    (PS: Tack Henryk för att du fixade nytt lås! DS)

  • petalz

    Medlem
    7 augusti, 2015 vid 20:07

    Ja, de vart bra tryck i min gamla 7.5a oxo en stund runt tretiden innan de vart för kallt o segla i badbrallor. Hade ju räknat med karibisk värme idag😎

  • pete

    Medlem
    8 augusti, 2015 vid 09:53

    Sitter å dumsurfar mellan PWA El Medano o smhi. Hade hoppats på åtminstone lite planing med största prylarna idag – vad tror ni, finns någon chans alls på Dalarö el Fituna..?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 augusti, 2015 vid 10:24

    Lördag – Kl 12.20 ser det blekt ut när flaggan tvärs viken stundtals hänger rakt ned. Det började med lätt NV under fm och nu är det SV. Enligt proggen ska det ju bli 4-7 i em men det är långt till detta just nu.

    Kl 14.00 är det ännu sämre = bleke!

    Nån som kommer ihåg hur det känns att vindsurfa…?

  • staffomania

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 11:57

    Ser ut att bli Ostligt i helgen. Var ska man köra då? Brevik är nog enda stället jag kört på av dom som rekommenderas på Spotguide.

  • mexi_

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 12:33

    Björkvik kan bli grymt på ost!

  • irieman

    Medlem
    12 augusti, 2015 vid 15:01

    Aha, Björkvik på ost är schysst alltså?
    Annars för surf som också är nära så finns ju Fågelöudde, ost kan vara bra där. Annars har vi ju Torö såklart.

  • tigerflash

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 15:04

    @IrieMan 735066 wrote:

    Aha, Björkvik på ost är schysst alltså?
    Annars för surf som också är nära så finns ju Fågelöudde, ost kan vara bra där. Annars har vi ju Torö såklart.

    Om man ska välja mellan björkvik och fågelöudden vilken drar det längsta strået??😃
    Har inte kört på någon av dom två än. Brevik funkar men vill testa något nytt ./ Erik

  • irieman

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 16:42

    @Tigerflash 735092 wrote:

    Om man ska välja mellan björkvik och fågelöudden vilken drar det längsta strået??😃
    Har inte kört på någon av dom två än. Brevik funkar men vill testa något nytt ./ Erik

    Bägge är bra plattvattensställen, Björkvik dock oftast mycket choppigare, i alla fall SV, på ost vet jag inte. Antar att man går i från någon av stränderna då och inte vid Björkviks Brygga. Björkvik naturskönare. Gå på prognos skulle jag säga.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 18:17

    Lördag och framåt = FIN OSTBRICKA som serveras i skärgården!

  • tigerflash

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 20:33

    @IrieMan 735093 wrote:

    Bägge är bra plattvattensställen, Björkvik dock oftast mycket choppigare, i alla fall SV, på ost vet jag inte. Antar att man går i från någon av stränderna då och inte vid Björkviks Brygga. Björkvik naturskönare. Gå på prognos skulle jag säga.

    Kommer åka på prognos på söndag:) försöker vara lite logisk och hoppas på bättre grundvind ju längre ut man kommer.😃

  • vindsokaren

    Medlem
    13 augusti, 2015 vid 21:37

    Kommer som vanligt att vara lite locals på Strandbadet från Tyresö surfclub säkert både lörd o sönd så vi får hoppas att det blir lite tryck i ostvinden.Har fått några surfdagar där SO vindarna överraskat.
    Dock så kommer det att vara kanondag för badande så start blir nog bäst att gå från gamla klubbverandan som ligger till vänster om båtklubben Mycket möjligt att grillen åker fram också.

  • pelikanen

    Medlem
    16 augusti, 2015 vid 09:41

    Är de någon som åker ut till Gålö idag? Eller är de endast kiteare på den spoten?

Sida 33 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.