Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • sundheden

    Medlem
    27 november, 2015 vid 12:14

    @dendrite 737218 wrote:

    Är det någon som tänkt åka till Brevik imorgon?

    Jag siktar på att dra dit tidigt.
    😊

    Ses där.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • dendrite

    Medlem
    27 november, 2015 vid 12:47

    Yes ses där imorgon!

  • sundheden

    Medlem
    27 november, 2015 vid 17:17

    Köpt mig en badtermometer.
    Hur kallt kan de va i spat nu? 😄👍
    59ddf458f661ef8fed34bf18ebdec3d8.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • jiveman

    Medlem
    27 november, 2015 vid 20:32

    Hej!
    Kommer nog också dit om det inte spöregnar.

  • staffomania

    Medlem
    27 november, 2015 vid 22:22

    Vad krävs för dräkt för att köra nu? Väntar på min 5/4 som blivit reklamerad men har en gammal Ascan Polar som jag lagat. Går lite i tankarna på torrdräkt men frågan är om man ska han en skaldräkt eller neopren.

    Nåja vid vindstyrkorna som är nu så ligger man i alla fall lite väl mycket i vattnet så blir nog att skippa helgen men snart blir det väl ljusare igen.

  • sundheden

    Medlem
    28 november, 2015 vid 07:38

    Jag kör på med en Ascan 5/4/3.
    Jag är ingen expert men det verkar som att de nyare är tillverkade i lager vilket gör dem varmare och smidigare vid samma tjocklek fastän lite ömtåligare.

    Min dräkt är från 2008 och känns rätt stel. Har köpt en Mystic långärmad termotröja att ha under, en Mystic huva. En termos med uppkokat vatten redo.

    Har aldrig surfat så här sent på året, men känner mig astaggad. Blir bog mycket bad, jag är sämst på gippar på mitt gamla 90liters spjut från 1993.

    Sticker från Solna mot Brevik strax.
    Fryser redan… Bådar gott 😀

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • sailortrash

    Medlem
    28 november, 2015 vid 09:04

    respekt!

    jag har köpt förstärkningsplagg, för jag har inte heller tappat sugen. Var i för två veckor sedan i kapellskär, höll på att frysa ihjäl. Men nu kommer det snart 6.5 mm skor (Aten), strumport 1,5 mm och polyproprenshorts ner till knäna. 3 mm väst och huva samt en 5/4/3. Ska se om det funkar nästa gång, i helgen hinner jag inte tyvärr..

  • surfchrille

    Medlem
    28 november, 2015 vid 10:55

    Drar till hässelby allmänna bad nu, 2 gubbar till som skall dit. Planerar att köra där imorgon förmiddag med.

  • dendrite

    Medlem
    28 november, 2015 vid 12:05

    Kan meddela att det var riktigt kallt vid Brevik. En torrdräkt hade inte varit fel.

  • kimengqvist

    Medlem
    28 november, 2015 vid 13:23

    Ska köra Dalarö imorgonbitti med en Xcel 6/5/4, skor 3.2 med hål i och 3.2 vantar. Hoppas man överlever 😁

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • sailortrash

    Medlem
    28 november, 2015 vid 13:54

    Sist var problemet fötterna, förvånande nog.

  • surfchrille

    Medlem
    28 november, 2015 vid 15:50

    Hässelby allmänna bad var riktigt bra, första gången jag var där, lite klen vind för 7.0 men imorrn ser prognosen bättre ut. Äntligen börjar det bli lagom varmt med torrdräkt, inte bastuvärme så man storknar, den andra torrdräktskillen körde 4h timmar idag! Hade två lager underställ idag, brukar ha ett lager till när det blir noll i vattnet och minus i luften. Vi blir två eller som kör där imorgon förmiddag (9:30-). Om det är någon som vill köra med sällskap så titta gärna förbi. Idag hade vi besök av jiveman som kom ända från värmdö 🙂

  • jiveman

    Medlem
    28 november, 2015 vid 16:33

    Jag är med i morgon också. Körde med 5/3 med underställ kanske inte lika lyxigt som torrdräkt men det fungerade bra. Var kanske inte så man jublade när allt skulle av i novemberregnet bara!

  • surfchrille

    Medlem
    29 november, 2015 vid 07:47

    Jiveman, jag åker till Hässelby allmänna bad om 10min, vi ses!

  • sundheden

    Medlem
    29 november, 2015 vid 08:16

    Står i valet och kvalet… Gick inte så bra igår, så jäkla byigt i Brevik och svårt att hålla värmen.
    6 grader i vattnet, 5 i luften.
    Riggade på 4.6 först men verkade avta såklart, fick några planingar, riggade om till 5.3, gick bättre men verkade avta än mer. Detta var då vid 12.30 ca.

    Vill ha revansch… Blir att önska sig en torrdräkt i julklapp av sig själv.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

Sida 56 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.