Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • dendrite

    Medlem
    29 november, 2015 vid 16:42

    @Sundheden 737262 wrote:

    Står i valet och kvalet…

    Blev det nått surf idag?
    Jag tycker det var så pass kallt att det påverkade surfet negativt igår. Iskall om händerna trots handskar vilket gjorde mig trött redan efter 30 min. Torrdräkt eller frossa chips för att bygga på en värmande fettdepå är enda lösningen jag ser i dagsläget. Det blir en lång vinter utan vindsurfing… :frown:

  • kimengqvist

    Medlem
    29 november, 2015 vid 17:03

    Blev Dalarö imorse! Brassade på riktigt bra mellan 8-11 tiden. Vattnet runt 5grader. Xcel våtdräkt 6/5 levde upp till beviset. Riktigt varm om kroppen. Värre med händerna ( fick ordentlig kramp) och fötterna (trasiga 3.2 skor som jag tejpade med silvertejp 😃) men ett par ordentliga repor blev det innan kylan tog över helt på fötterna

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • sundheden

    Medlem
    29 november, 2015 vid 17:48

    @dendrite 737270 wrote:

    Blev det nått surf idag?

    Nej jag hoppade.

  • staffomania

    Medlem
    29 november, 2015 vid 18:37

    Lånade en torris när jag körde på dalarö idag och fan vad jag frös. Upptäckte efter att den läckt in en del så det förklarar väl en del men har nog aldrig frusit så mycket. Den var av typen skaldräkt och jag hade väl lite för lite kläder under dessutom. Fick kasta mig in i bastun när jag kom hem.

    Vi körde efter regnet då vinden dog lite och tyckte 6.1 funkade rätt bra.

  • luizalits

    Medlem
    30 november, 2015 vid 13:51

    surfa på engelska trädgården, München

    http://goo.gl/wCcz8z

  • surfchrille

    Medlem
    30 november, 2015 vid 20:32

    @staffomania 737274 wrote:

    Lånade en torris när jag körde på dalarö idag och fan vad jag frös. Upptäckte efter att den läckt in en del så det förklarar väl en del men har nog aldrig frusit så mycket. Den var av typen skaldräkt och jag hade väl lite för lite kläder under dessutom. Fick kasta mig in i bastun när jag kom hem.

    Vi körde efter regnet då vinden dog lite och tyckte 6.1 funkade rätt bra.

    Har också kört med för lite underställ ett par gånger, då blir man rädd när kylan biter igenom och vill snabbt in till land. Nu tar jag alltid på lite för mycket så det är tokvarmt om man inte ligger i vattnet, ibland får man lägga sig på rygg och flyta ett par minuter för att svalka ner sig lite. Fördelen med att vara lite för varm om kroppen är att värmen sprider sig till händer och fötter också. Körde igår med 100L freestylebräda och 5.8 i ca. 2.5 timme och frös ingenstans. Ramlade och badade hur mycket som helst och hade galet kul!

  • sundheden

    Medlem
    1 december, 2015 vid 07:47

    @surfchrille 737299 wrote:

    Körde igår med 100L freestylebräda och 5.8 i ca. 2.5 timme och frös ingenstans. Ramlade och badade hur mycket som helst och hade galet kul!

    Fan va nice!

  • dr-masse

    Medlem
    1 december, 2015 vid 08:12

    Skall vi kanske hålla den här tråden till ämnet – väder och surfobsar i Stockholm?

    Jag kan starta en ny tråd för de som vill snacka dräkter eller surf i München (?).

  • sundheden

    Medlem
    2 december, 2015 vid 10:56

    Jag funderar på att testa Dalarö för första gången i helgen.
    Inte för att jinxa men det ser ut att bli storm i byarna.

    Vart är bäst/lättast att parkera, rigga och kliva i vid Dalarö?
    d5d8cf2fad15ba436729a22e9afc08c9.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • staffomania

    Medlem
    2 december, 2015 vid 11:44

    @Sundheden 737329 wrote:

    Jag funderar på att testa Dalarö för första gången i helgen.
    Inte för att jinxa men det ser ut att bli storm i byarna.

    Vart är bäst/lättast att parkera, rigga och kliva i vid Dalarö?
    d5d8cf2fad15ba436729a22e9afc08c9.jpg

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    Då kanske vi syns om jag får ledigt hemifrån även denna helg. Har i alla fall köpt torrdräkt nu.
    Parkera vid vändplanen i askfatshamnen. Ligger utanför bilden om man fortsätter så långt ut det går från den högra kanalen. Man kör förbi en båtklubb och en kanotklubb. Riggytan är asfalt och tror det är ok att stå i vändplanen utan att få böter (jag har aldrig hört om någon som fått det i alla fall).

  • dr-masse

    Medlem
    2 december, 2015 vid 13:31

    Man kan bli lappad där under sommaren, men “off season” för båtfolk och semesterfirare ere nog (helt) lugnt.

  • dendrite

    Medlem
    3 december, 2015 vid 14:58

    Helgen ser lovande ut! Någon som vill skänka bort en torrdräkt i storlek S? 🙂
    Kanske gör ett försök med 5/3 och underställ ändå.

    – Björkviks brygga ser ut att passa bra för lördagens SV med vrid mot SSV på eftermiddagen. Någon som tänkt åka dit?

  • kimengqvist

    Medlem
    3 december, 2015 vid 20:27

    Kör troligen Dalarö lördag fm, ses på vändplan 😀✌🏻️

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • labbe

    Medlem
    3 december, 2015 vid 21:17

    Någon som ska ut imorgon fredag? Funderar på Dalarö eller Fituna ev kärringviken /L

  • isaac

    Medlem
    4 december, 2015 vid 09:07

    Jag tänkte köra en kort session på Dalarö runt lunch (typ 12.30-). Det blåser rejält redan nu (18m/s i medel på Revengegrundet)

Sida 57 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.