Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • labbe

    Medlem
    21 maj, 2015 vid 11:28

    Pelegrin, fortsätt skriv! ditt inlägg igår var anledningen att jag åkte till Fituna, fick en halvtimme med full planing 5,7 sen en timme med 50/50 planing / guppa, ok på en sån prognos.

    //L

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 maj, 2015 vid 11:59

    Tack Labbe! Eftersom jag börjat i dag så får jag väl fortsätta. VARNING – Åskan mullrar kl 14 över Södertörn och himlen är blåsvart. På Muskö skiner dock solen kanske ett tag till.

  • electric

    Medlem
    21 maj, 2015 vid 12:17

    Ang Fituna fick jag just nu (kl 14) en rapport från en kompis som är där (ensam). Till skillnad mot “längre in” (typ Södertälje) där det ju är nästan helmolnigt och div regnskurar inkl lite åska) så har det varit helt klart där tidigare på em – men nu har det börjat bli lite molningt där också. Det går lite gäss, men inte så att det är värt att ge sig ut ännu, varför han avvaktar. Det kan ju möjligen bli sjöbris, isf framåt 15-tiden. (Men jag *tror* inte chansen är så stor idag. Morgondagen är mer lovande).
    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 maj, 2015 vid 13:08

    Ja, det kom ju en kraftig vindökning med riktigt bra vind men på det kom ett åskväder som drog i västlig riktning. Efter det att åskmolnen passerat dog brisen helt. Spegel i viken för wakeboardare kl 15!

  • pete

    Medlem
    21 maj, 2015 vid 14:05

    Följande Fredag Föreslås Fituna Fjärd För Freeride (Förutspås Fläkta Friskt Från Fyd För Fanken)! Fråga: Finns Fler Förväntansfulla Fantaster Från Förorten?

  • hanlar

    Medlem
    21 maj, 2015 vid 15:48

    Du blir inte ensam. Vi kommer flera stycken från Tälje.

  • henryk

    Medlem
    21 maj, 2015 vid 16:49

    + nån brommagubbe

  • staffomania

    Medlem
    21 maj, 2015 vid 16:56

    Ja man kanske skulle göra sin Fitunapremiär imorgon. Ska bara se om man kan jobba hemifrån så man hinner ut till 17-18 nån gång.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 06:21

    Fredag – Som Ni ser är det mycket väst i vinden. Styrkan bör räcka.
    Kl 10.00 Viva SV 8-10 Nynäs. Vid Bruket gässar det på SV. Runt 7 m/s.

  • larubia

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 08:17

    Någon som ska ut ieftermiddag?. Dalarö?

  • isaac

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 08:39

    Jag kör i Dalarö i eftermiddag. siktar på att vara på vattnet kl 15.

  • mick

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 09:21

    Svårt. Fituna eller Dalarö? Någon som är på plats vid Fituna och kan rapportera?

  • labbe

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 09:57

    Fituna, lite mycket väst fortfarande , gråa moln , ser ljusare söderut, ökat något med enstaka gäss/L

  • labbe

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 10:21

    Verkar som vridet kommer nu, går fint med gäss söderut, får se om det håller i sig, fortfarande mulet/L

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 maj, 2015 vid 10:46

    Det var riktigt hyfsat med 6.5 innan molnen kom. Det blev sedan ingen större förändring i vindstyrkan.

    Jo, kanske är det på väg att gå ner aningens runt 13. Det gässar inte lika intensivt men håller nog i alla fall minst 7 m/s i byarna.

Sida 9 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.