Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

• herr-pelegrin

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 10:19

Onsdag – Kl 12.00 gässar det nordligt i södra (om nu någon skulle tro något annat).

• electric

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 10:27

Jag drar till Sandvikens brygga nu kl 12.30. Jag kommer dock inte att köra så länge; lägger av när det annonserade regnet kommer vid 15-tiden. Tror jag … .
    /Lars

• herr-pelegrin

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 10:43

Nej, det är inget myspsysväder precis. Lite regn på det här så är höstkänslan helt fulländad. Runt 15 grader och i södra är det gissningsvis dryga 10 m/s i byarna, kanske mer i vissa.

• labbe

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 11:25

Fituna på nord , stundtals överriggad med 6:7 väldigt mycket av/på som det blir här på nord, riggar 5:7 nu

• alltidxx

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 11:45

Jag hade faktiskt planerat att gå upp kl 05 idag för att segla lite innan jobbet men sen kom saker i vägen som gjorde att jag inte kunde lägga mig i tid för sådana eskapader så då blev sömn prioriterat i stället. Synd. Jag såg att det blåste när jag åkte till jobbet.

• bjornen

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 14:23

Jag funderar på Gålö i morgon runt kl 8. Verkar bli lite vind på förmiddagen. Någon fler som ska dit?

//Björn

• electric

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 15:18

@Electric 740891 wrote:

Jag drar till Sandvikens brygga nu kl 12.30. Jag kommer dock inte att köra så länge; lägger av när det annonserade regnet kommer vid 15-tiden. Tror jag … .
    /Lars

För att psyka alla som inte var på plats (dvs alla utom jag, eftersom jag var ensam!) kan jag rapportera att det blev väldigt bra vindsurf vid Sandvikens brygga i nordvind ca 12 m/s.
    (Lite märkligt att detta fina ställe numera nyttjas så lite! Det är ju ett suveränt ställe just på vindar NV-NNO).
    /Lars

• herr-pelegrin

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 15:40

Då hade Du bättre lycka än jag som inte hade läge att ge mig ut förrän det började regna så smått. Sommarens kortaste byar med vind mellan N o NO, eller båda riktningarna samtidigt. Körde 7.5 ett par timmar innan vinden helt dog…

• pappasurf

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 15:52

Resarö på eftermiddagen bjöd på riktigt varierande vindstyrka. Byar på bedömt 9 men runt 5 i grunden (mycket guppande). Höstvädret till trots förgyller det ändå första arbetsveckan…

• goose

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 16:47

Åk till Rullsand på nord! Trevligt om man kunde få liv på denna fina vågspot, det är den värd. Idag var det verkligen fint.

• staffomania

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 19:54

Kom ut på Gålö efter regnet vid 18.. Väldigt byigt och inte mycket att hänga i granen. Sjukt kallt i vattnet!

• malteaserr

Medlem
    17 augusti, 2016 vid 19:55

I’m in. Före jobbet typ.

@Bjornen 740901 wrote:

Jag funderar på Gålö i morgon runt kl 8. Verkar bli lite vind på förmiddagen. Någon fler som ska dit?

//Björn

• bjornen

Medlem
    18 augusti, 2016 vid 05:07

@malteaserr 740915 wrote:

I’m in. Före jobbet typ.

Jag hoppar över denna gång. Tycker det ser lite tunnt ut på observationerna.

//Björn

• herr-pelegrin

Medlem
    18 augusti, 2016 vid 10:42

Det är lika tunt! Åtminstone kl 12.40 i södra.
    Planing till o från med 8.4.

• pete

Medlem
    25 augusti, 2016 vid 14:00

Blir Fituna imorrn, va?

Sida 45 av 72

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA