Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • electric

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 10:11

    @Jiveman 740806 wrote:

    Hej!
    Vart surfar eldsjälarna i eftermiddag? Är på väg någonstans. Riktigt åksugen.
    /Claes

    Jag väljer Farstanäs. (Jag tänkte först välja Närlunda, men vinden verkar ligga lite väl mycket ner mot SV (istället för V som prognosen löd/lyder på) för att det ska funka? Eller?).
    /Lars

  • consigliere

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 11:06

    Björkvik sög. 4-9 och väldigt varierande. Inte en surfare ute för en h sedan

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 11:13

    Södra inre kl 13.10 har det lagt sig så de kör wakeboard i viken. Svårt att säga vad som hände med vinden…?

  • dendrite

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 15:19

    Var fyra vindsurfare ute och snurrade segel på kroksfjärden i eftermiddags! 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 16:01

    Horsan sög också för Janne och mig, som kom ut alldeles för sent.

  • dendrite

    Medlem
    15 augusti, 2016 vid 07:59

    Var åker folk på nord i dag? Blir en sväng vid sommarstugan i eftermiddag men imorgon kanske det blir Kapellskär eller Blidö.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 augusti, 2016 vid 08:07

    Måndag – Jag kollade fjärden kl 10.00 och då var det ungefär 5-6 m/s på NV.

    10.30 har det ökat. Dags att ge sig ut…

    Av och på. Det blev lite mindre än väntat. Vind mellan 4 och 7 m/s men tillräckligt med planing för att det skulle vara nice att testa Atomiq 130 l med 7.5 kvm. Janne körde 6.5 men det var för litet.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 augusti, 2016 vid 16:02

    Pass två under måndagen blev bättre med avslutningen, dvs fullt tryck i 7.5 på gässande Horsan!

  • niklasr

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 09:52

    Någon som tänkte ut och köra idag? Det kan ju bli helt ok med stora grejer på Värtan eller Lidingö. Jag var ute och kollade på Fåglaröudde igår em helt själv men det blåste ganska ok typ 6 m/s och 10-11 i byarna. Inte världens bästa vind men funkar att fritidssegla i tycker jag. Det blir nog en tur till Näsbypark idag för att kolla hur det är där.

  • raggarn

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 10:23

    nå´n som kör Görveln idag och kan rapportera…??

  • electric

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 10:42

    Jag drar till Sandvikens brygga nu. (Det är ett mycket bra ställe på NV-NNO om nån missat det).
    /Lars

  • electric

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 17:30

    @Electric 740864 wrote:

    Jag drar till Sandvikens brygga nu. (Det är ett mycket bra ställe på NV-NNO om nån missat det).
    /Lars

    Jag vill bara rapportera att vi var 4 pers där som körde 6.0-6.6. Jag, som snabbt kryssade långt ut, upp mot vinden, dvs en bit ut på Södra Björkfjärden, fick riktigt bra surf med mitt 6.0 medan de som körde närmare bryggan hade en del luckor i vinden och därför inte var helt nöjda.
    /Lars

  • staffomania

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 18:51

    @Electric 740873 wrote:

    Jag vill bara rapportera att vi var 4 pers där som körde 6.0-6.6. Jag, som snabbt kryssade långt ut, upp mot vinden, dvs en bit ut på Södra Björkfjärden, fick riktigt bra surf med mitt 6.0 medan de som körde närmare bryggan hade en del luckor i vinden och därför inte var helt nöjda.
    /Lars

    Det kallas rutin 🙂

  • staffomania

    Medlem
    16 augusti, 2016 vid 19:10

    Funderar för övrigt på Gålö imorgon. Lite mycket N kanske men borde funka om man kan ta sig ut en bit.

  • labbe

    Medlem
    17 augusti, 2016 vid 07:32

    Någon som ska ut idag? jag hinner inte upp till rullsand eller väddö så det får bli någonstans lite närmare

Sida 44 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.