Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 januari, 2017 vid 20:16

    Grymt jobbat att vara ute i dag. I södra skärgården brallade det minst sagt småspik. Låg säkert runt 25 m/s då byarna toppade över 30 m/s vid Landsort.

  • caramba

    Medlem
    11 januari, 2017 vid 22:01

    Det brallade på bra. Minsta kite jag har är på 9 m2. Vilket egentligen var för stor för dagens vindar. Jag och Michael som jag åkte ut med valde att vara på plats kl 10 för att hinna köra innan vinden ökade allt för mycket.

  • gregerkj

    Medlem
    13 januari, 2017 vid 14:36

    Nästa säsong? Du har ju redan börjat säsongen 2017!:smile:
    Luftens densitet i denna kyla gör det inte lättare att hålla 5.5 an.

  • mrquality

    Medlem
    21 januari, 2017 vid 20:24

    Jag har börjat ha abstinenssymtom! Sista gånger jag var ute och vindsurfade var 26:e december. Imorgon ska inte blåsa mycket men jag tänker vindsurfa ändå. 😉

  • sundheden

    Medlem
    23 januari, 2017 vid 10:08

    @MrQuality 742782 wrote:

    Jag har börjat ha abstinenssymtom! Sista gånger jag var ute och vindsurfade var 26:e december. Imorgon ska inte blåsa mycket men jag tänker vindsurfa ändå. 😉

    I feel you brother!
    Möjligtvis måndag om en vecka, starka vindar och 7 grader men vad som helst kan hända fram tills dess + jag JOBBAR 😛 :-/

  • mrquality

    Medlem
    23 januari, 2017 vid 20:47

    Igår fick jag ett stor överraskning, hade aldrig kunnat tro att på Närlunda det var bara is😂😂😂😂😂😂Shit!

  • isaac

    Medlem
    29 januari, 2017 vid 14:00

    Säsongspremiär i Dalarö idag. Var skeptisk till prognosen, men det blev riktigt bra. Fulltryck i 5.9. Ensam vindsurfare bland ett dussin kite:are dock.
    85352dc92f70e918ccc02177e243d29c.jpg

  • gustav1980

    Medlem
    29 januari, 2017 vid 23:03

    Härligt att säsongen närmar sig 🙂
    Nyinflyttad i stan och både bävar och längtar efter att få testa Stockholmssurfet. Bor på Östermalm och tänker att spotsen på Lindgö eller annat norr om stan är enklast att nå, Lidingö ser ju ut att ha spots ( jag kollade kicks ass) på de flesta vindriktningar, är dessa något att ha? Eller rättare sagt, vilka är de 3-4 bästa spotsen utifrån där jag bor 🙂

  • irieman

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 08:38

    @Gustav1980 742868 wrote:

    Härligt att säsongen närmar sig 🙂
    Nyinflyttad i stan och på bävar och längtar efter att få testa Stockholmssurfet. Bor på Östermalm och tänker att spotsen på Lindgö eller annat norr om stan är enklast att nå, Lidingö ser ju ut att ha spots ( jag kollade kicks ass) på de flesta vindriktningar, är dessa något att ha? Eller rättare sagt, vilka är de 3-4 bästa spotsen utifrån där jag bor 🙂

    Fågelöudde på Lidingö bra, speciellt på ostligt men även nordvästligt. Annars har du Fituna, Björkvik,
    Närlunda (Ekerö), Dalarö och framförallt Torö (det är ju här vågorna finns!).

  • dendrite

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 09:13

    Välkommen!
    Bra spots norr om stan är brevik, näsaäng, bromskärs brygga (blidö) och kapellskär.

  • sailortrash

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 10:16

    Fågelöudde är bra på väst, ett av få bra på väst i Sthlm. Det beror på var du kommer ifrån, överlag är det långt till allt. Dalarö är ok på sydväst, tillochmed bra. Det är byigt överallt utom vid torö och Kapellskär. Fituna ska tydligen va bra på sydväst under våren, har inte vart där dock.

    Torö är bra, men det händer att vinden inte kommer fram riktigt, speciellt inte om man kör i viken

  • staffomania

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 12:58

    @Isaac 742861 wrote:

    Säsongspremiär i Dalarö idag. Var skeptisk till prognosen, men det blev riktigt bra. Fulltryck i 5.9. Ensam vindsurfare bland ett dussin kite:are dock.
    85352dc92f70e918ccc02177e243d29c.jpg

    Så det gick att köra på Dalarö? Tänkte köra i söndags men fick höra att det kunde vara is. Nåja var för bakis ändå.

  • isaac

    Medlem
    30 januari, 2017 vid 13:10

    @staffomania 742878 wrote:

    Så det gick att köra på Dalarö? Tänkte köra i söndags men fick höra att det kunde vara is. Nåja var för bakis ändå.

    Japp. Ingen is alls nu. Hittills i vinter har det bara bildats stabil is 5-10 m ut i viken som mest, men det försvinner snabbt vid mildväder och vind.

  • staffomania

    Medlem
    16 februari, 2017 vid 15:38

    Hur ser det ut vid lidingö? Är det isfritt på söndag där tror ni?

  • sundheden

    Medlem
    16 februari, 2017 vid 15:57

    Fan, jag råkade ju skriva i 2016-tråden.
    Nåväl… Ja hur ser isarna ut.
    Kärringviken Torö, Brevik?
    Söndag bjuder på “varm” väst.

Sida 2 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.