Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

  • rinaldo

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 08:18

    Jag ska prova i brandalsund i södertälje idag. tror de kan fungera. ska blåsa 5-6m/s

  • malteaserr

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 08:35
    steelberg;694516 wrote:
    Någon som tror det kan gå o surfa någonstans i stockholmsområdet idag? Vart?

    / Johnny

    Funderar på Björkvik (sandarna) efter jobbet. Vad tror du?

  • mwp

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 09:07

    Drar till skanssundet då fituna fortfarande är väl stängd.
    /m

  • sunkan_

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 09:13

    Jag åker nog till Österskär alt. Brevik i Åkersberga och kollar.

  • electric

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 09:52
    MWP;694522 wrote:
    Drar till skanssundet då fituna fortfarande är väl stängd.
    /m

    Jag satsar också på Skanssundet.

    /Lars

    PS: Ja, Fituna är fortfarande stängt – för bilar. Men bara några veckor till 🙂 . DS

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 10:10

    Försök komma ut på vattnet i tid! Jag fick en bomkörning till landet i går eftermiddag då vinden dog efter bara en repa i planing med 7.6. Sena eftermiddagar och kvällar har överlag inte varit någon hit de senaste veckorna. Det har jag bittert fått erfara!

  • petalz

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 13:35
    Electric;694528 wrote:
    Jag satsar också på Skanssundet.

    /Lars

    PS: Ja, Fituna är fortfarande stängt – för bilar. Men bara några veckor till 🙂 . DS

    Låter bra, sätt upp en rejäl bom! Sist jag var där mötte jag en seglare med vagn och vi gick ner med vagn, dock verkar vi vara de enda som respekterar stenarna… Det var två bilar och en motorcykel där nere med badare/fiskare.

    / Peter

  • malteaserr

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 16:24

    Det såg grymt bra ut vid baggenfjärden runt 16.30 men när jag kom till björkvik var det vindstilla. Dohh

  • zurfman

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 18:21

    Det var några hyfsade byar på Trälhavet på eftermiddagen men däremellan stod det stilla.
    Gissar att det blåste ca 7-10 i byarna och 3-5 i medelvind.

  • tbsurf

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 18:34

    Fituna va rätt ok mellan 12-15.00 ungefär, körde med 7,5slalom

  • maca

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 19:43

    Cruisar med fam i segelbåt i mellan-ytterskärgårn där det piper i riktigt bra för fristajl-surf 😉
    Tisdagen var klart bäst med 14m/s, igår ca 11m/s och idag ca 9-10m/s men segling ist för surf.
    Ser ut att va +8m/s så långt proggen visar 🙂

  • electric

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 20:17
    petalz;694539 wrote:
    Låter bra, sätt upp en rejäl bom! Sist jag var där mötte jag en seglare med vagn och vi gick ner med vagn, dock verkar vi vara de enda som respekterar stenarna… Det var två bilar och en motorcykel där nere med badare/fiskare.

    / Peter

    Ja, det blir en rejäl bom. Även om badare/fiskare/campare inte gör nån skada så vill markägarna att bara sådana som har riktiga behov av att köra ner med bil, som vi vindsurfare 🙂 , har tillträde dit. Det är därför de överenskommit med oss om en bom som vi hanterar. Jag var själv på Fituna häromdagen och skällde ut ett par campare som kört bil förbi stenarna. Lugnade sen ner mig och berättade om läget, dvs att markägarna inte har något emot att de campar där (allemansrätt!) – men att stenarna faktiskt betyder att man inte ska köra bil dit ner. Berättade också om att stenarna om ett par veckor kommer att ersättas av en bom. Egentligen inga problem för dem, inte heller för badare eller fiskare eller ornitologer etc – de har inte lika mycket prylar som vi har!

    /Lars

  • electric

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 20:20
    tbsurf;694560 wrote:
    Fituna va rätt ok mellan 12-15.00 ungefär, körde med 7,5slalom

    Samma gällde Skanssundet, dit det kom 7-8 pers. Jag själv hade planing med 6.7 ungefär fram till kl 15, sedan hjälpte det inte ens med 8.0 eller 9.0 …

    /Lars

  • stoorfaen

    Medlem
    3 augusti, 2012 vid 21:49

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=Yznx86B6Ac4&feature=youtube_gdata_player”]Kapellskär i Mässingen – YouTube[/ame]

    Det har varit en rätt stadig uppslutning i Kapellskär i tisdags och torsdags denna veckan med allt från under 5.0 segling till mer normala 7-9 m/s. Jag tippar på att det varit relativt bra klös jämfört med resten av Stockholm.

    För övrigt så har vi numera ett rundningsmärke i form av en Fairline Squadron 58 som sjönk efter att ha gått på grund precis utanför klubben.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 augusti, 2012 vid 22:10

    Snyggt! Vilken kameravinkel kan vara bättre….?

Sida 1 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.