Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

  • surfslusken

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 15:18

    O ja som blev grinig när inte 4,2an funkade längre efter lunch ida:(

  • malteaserr

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 15:38
    Herr Pelegrin;700579 wrote:
    Henryk – Det är väl inget fel med stora prylar en vacker höstdag! Hur många dagar har inte stockholmsgrabbarna med 100-litersbrädor och 6.5 väntat på att få windsurfa i år? Söndagen var för övrigt lite bättre än lördagen men jag saknade ändå mitt 9.2. Det gick att få en hel del ok repor med 7.6 även om vinden var märklig – pump, vindhål, pump, vindhål … och så där höll det på under de tre timmar jag var ute.

    Jag drog till årsta havsbad igen. Körde 5.4 men det var nog bara en timme som det var fullt ös. Annars guppa, plana, guppa, plana unt so wieter…

    Ensamt men kul ändå.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 17:17

    m – Nu körde jag inte hela vägen över till fastlandssidan, annars hade jag sett Ditt ensamma segel. Kul att Du ändå fick planing med så litet!

  • malteaserr

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 12:22
    Herr Pelegrin;700586 wrote:
    m – Nu körde jag inte hela vägen över till fastlandssidan, annars hade jag sett Ditt ensamma segel. Kul att Du ändå fick planing med så litet!

    Jag försökte filma mig själv lite med gopro’n men tappade höjd som fan när det var så joxig vind. Låg mestadels låångt ut så där vinden var som starkast.

    Kort snutt från årsta havsbad: Årsta havsbad 7 okt 2012 on Vimeo

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 14:15

    Då har vi bildbevis på att årsta Havsbad fungerar på väst! Intressant är även att det fungerade med 5.4 den här dagen så jag samtidigt körde längre söderut på Horsan med 7.6. Jag har tjatat lite om det här tidigare men det är nog ganska sannolikt att det trycker på ganska bra utmed fastlandssidan ned mot Årsta. Det bör gälla både på sydväst och väst.

    Längre upp på Horsan är det även ett bra draghål mellan Långgarn och Muskölandet. Där drar det i princip alltid (vid sydväst) på bättre än mitt på Horsan.

  • malteaserr

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 16:40
    Herr Pelegrin;700626 wrote:
    Då har vi bildbevis på att årsta Havsbad fungerar på väst! Intressant är även att det fungerade med 5.4 den här dagen så jag samtidigt körde längre söderut på Horsan med 7.6. Jag har tjatat lite om det här tidigare men det är nog ganska sannolikt att det trycker på ganska bra utmed fastlandssidan ned mot Årsta. Det bör gälla både på sydväst och väst.

    Längre upp på Horsan är det även ett bra draghål mellan Långgarn och Muskölandet. Där drar det i princip alltid (vid sydväst) på bättre än mitt på Horsan.

    Jag tror det är hugget som stucket. Det där är “förskönade” bilder. Hovrade mest omkring på vattnet hela dagen och försökte fånga varenda by som kom. Fick jucka segel och gå mycket med vinden för att plana åt ett håll, sen kryssa upp för att inte hamna ohanterligt långt ner. Hade inte koll på tiden men runt 15 vred vinden och det kom en stänkare från VSV där 5.4 var perfekt. Tyvärr missade jag säkert 15 minuter då jag stod drömde, käkade banan, tömde minneskortet och fixade med riggen.

    Rak V skulle jag nog inte välja Årsta havsbad men blir det lite mer SV då funkar det kanon.

    Pelegrin, vart går du i någonstans?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 20:12

    Jag förstår mycket väl att det inte såg ut så där hela tiden. I och för sig tror jag att det var rätt rak väst i söndags men vinden var som sagt lite märklig. Det enda positiva när det är på det sättet är att det lönar sig att vara optimist. Vinden kom hela tiden tillbaka.

    Jag går i ur o skur ut från Muskö en bit NO om Mikrums Brygga. Det fungerar hyfsat på på V, N och O men är öken på ren S o SO. SV är dock absolut vanligast och då brukar jag höjda till stråket mot Långgarn. Ibland är det dock kul att köra på Bruket på sydsidan som är bra för sydliga vindar så man slipper frånlandsvinden på Horsan.

  • svennebanan

    Medlem
    9 oktober, 2012 vid 10:41
    malteaserr;700616 wrote:
    Kort snutt från årsta havsbad

    Fan Malte, jag råkade klicka mig in på din Tarifa edit istället. Riktigt schysst känsla i den med vinden och l’amouren. Tråkigt att de inte gick att ta med sig hem bara.

  • malteaserr

    Medlem
    9 oktober, 2012 vid 19:43
    svennebanan;700674 wrote:
    Fan Malte, jag råkade klicka mig in på din Tarifa edit istället. Riktigt schysst känsla i den med vinden och l’amouren. Tråkigt att de inte gick att ta med sig hem bara.

    Pelegrin, bra då vet jag vart du nöter om dagarna.

    Svennebanan, kul att se dig alive and kicking. Jo det var nice i Tarifa, men jag körde 3.3 i 6 dagar i sträck. Det var lite för hardcore för min nivå. Fantastisk atmosfär i byn. Brudarna, mojiton, folk på gatorna…dessutom fick jag se Gollito i egen hög person.

    I morron, om inte prognosgubbarna är ute och cyklar skall det blåsa NV på morronen. Funderar på en session före jobbet. Antingen Trinntorp eller någonstans i stan, Lidingö exempelvis. Någon fler som går i samma tankar?

  • grrrr

    Medlem
    9 oktober, 2012 vid 20:11
    Quote:
    Funderar på en session före jobbet.

    Skaffa ett riktigt 9-5 jobb, din slacker!
    Kul att höra att du hade bra i Tarifa.

    Är Lidingö verkligen ‘stan’?

    /E.

  • malteaserr

    Medlem
    9 oktober, 2012 vid 20:36
    Grrrr;700721 wrote:
    Skaffa ett riktigt 9-5 jobb, din slacker!
    Kul att höra att du hade bra i Tarifa.

    Är Lidingö verkligen ‘stan’?

    /E.

    Ingen aning, jag är norrbottning. För mig/oss är allt söder om Sundsvall lika främmande och exotiskt som Afrika.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 08:43

    m – Appropå “Integrationen nord- och sydsvenskar emellan” – När jag gick i plugget på 60-talet på Kungsholmen fick vi en ny kille från Alvik till klassen som blev kallad för “lapp” för han kom från fel sida bron. Lasse visade sig dock vara en trevlig kille och vi umgås fortfarande.

  • malteaserr

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 09:25
    Herr Pelegrin;700753 wrote:
    m – Appropå “Integrationen nord- och sydsvenskar emellan” – När jag gick i plugget på 60-talet på Kungsholmen fick vi en ny kille från Alvik till klassen som blev kallad för “lapp” för han kom från fel sida bron. Lasse visade sig dock vara en trevlig kille och vi umgås fortfarande.

    Haha 🙂

    Jodå norrlänningar är folk också, dock med lite annorlunda referensramar.

    Istället för att åka tunnelbana till skolan tar man sparken. På vägarna ser man inte överkörda grävlingar utan renar. Istället för att prata trängselskatt diskuterar man skoter och hydralolja. För samma pengar man får en 2:a på söder kan man köpa ett regemente med eget träsk runtom…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    2 november, 2012 vid 14:42

    Fredag 2:a nov – Hyfsat varmt i luften o lite sol. Tre timmar på Horsan med 7.6 o ny bom från Surfspots rea. (Tack för tipset Urban – det var stor skillnad mot den gamla!) Vind mellan ca 5 och 8. Stundtals helt ok.

Sida 9 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.