Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lör 8:e sept

  • svenne

    Medlem
    8 september, 2012 vid 10:43

    Just nu är det lugnt men om proggen håller så ska det öka och då blir det Christers tills solen går ner.

  • malteaserr

    Medlem
    8 september, 2012 vid 11:03
    Svenne;697776 wrote:
    Just nu är det lugnt men om proggen håller så ska det öka och då blir det Christers tills solen går ner.

    Sweet! då kanske man drar dit för sällskapets skull. Bilen är packad och humöret på topp.

  • henryk

    Medlem
    8 september, 2012 vid 12:29

    Funderade på Lövsta – men som sagt, verkar ju väldigt lugnt nu…

  • svenne

    Medlem
    8 september, 2012 vid 13:42

    Nu börjar det röra på sig, storsegel funkar nog redan nu men jag väntar ett tag till.

  • gustaf78

    Medlem
    8 september, 2012 vid 15:02

    Någon som är vid tyresö, funkar det?

  • tsurf

    Medlem
    8 september, 2012 vid 16:28

    Ser ut som en bomprognos. Är de
    t någon i Stockholm som haft nv8-13m/s?

  • malteaserr

    Medlem
    8 september, 2012 vid 17:44
    Svenne;697788 wrote:
    Nu börjar det röra på sig, storsegel funkar nog redan nu men jag väntar ett tag till.

    Ett 20 tal repor blev det i alla fall. Körde 5.4 och 100 l freestyle. Men ångrar att jag inte körde 6+. Då hade det funkat från 15-17 typ tills det där åskmolnet passerat.

  • hanlar

    Medlem
    8 september, 2012 vid 17:48

    Det seglades 5.3 å uppåt på närlunda. Själv seglade jag 6.2 2 timmar 3 till 5. Premiär för mig på det stället. Rktigt bra spot.

  • svenne

    Medlem
    8 september, 2012 vid 18:49
    malteaserr;697806 wrote:
    Ett 20 tal repor blev det i alla fall. Körde 5.4 och 100 l freestyle. Men ångrar att jag inte körde 6+. Då hade det funkat från 15-17 typ tills det där åskmolnet passerat.

    Jag trodde att det skulle bli bättre mellan 17 och 20, men sen kom det där jävla åskbajset. 😡
    Jaja, tur att du hann ut före det grottade igen.

  • henryk

    Medlem
    8 september, 2012 vid 19:09
    hanlar;697807 wrote:
    Det seglades 5.3 å uppåt på närlunda. Själv seglade jag 6.2 2 timmar 3 till 5. Premiär för mig på det stället. Rktigt bra spot.

    Attans, satt i solen på altanen vid 3, märkte inget av nån vind… åkte ner till Lövsta vid halv5, hamnade mitt i värsta hagelbyn, mötte två vindsufare på väg från lövsta, heldött efter regnet när jag kom dit… nåja, ser ju lovande ut i veckan, fituna må, tis, dalarö ons, torö tors… gäller bara att komma ifrån 😉

  • cedvar

    Medlem
    8 september, 2012 vid 19:23
    malteaserr;697806 wrote:
    Ett 20 tal repor blev det i alla fall. Körde 5.4 och 100 l freestyle. Men ångrar att jag inte körde 6+. Då hade det funkat från 15-17 typ tills det där åskmolnet passerat.

    Kul med sällskap! Vi får hoppas på lite NV höststormar framöver!
    /// Christer

  • malteaserr

    Medlem
    8 september, 2012 vid 19:57
    cedvar;697822 wrote:
    Kul med sällskap! Vi får hoppas på lite NV höststormar framöver!
    /// Christer

    Tack för trevligt sällskap. Vi ses på NV.

  • vindsokaren

    Medlem
    8 september, 2012 vid 20:17

    TYresö funkade mellan 3-5 mycket guppande timmarna innan och då planing en gång i timmen.
    Klämde i med 30 knop nytt p.b

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 september, 2012 vid 15:06

    Grattis Vindsökarn!

    Lördag – Horsan levererade på väst under hela eftermiddagen. Vi körde 6.5, 7.0 och 7.6 och var överriggade på slutet men hann in på land innan stormbyn kom under ca 15 min då havet kokade och allting yrde omkring på land.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lör 8:e sept

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.