Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag?

  • bjornen

    Medlem
    2 november, 2007 vid 17:18

    Jag drar också till Rangsta om inget katastrofalt händer med prognosen. Se nu till att gå över den lilla ängen till höger när ni kommer ned mot marinan så finns det en lite sandstrand att kliva i från.

    //Björn

  • robin

    Medlem
    2 november, 2007 vid 21:42

    @Robin 426202 wrote:

    Det ser ju riktigt bra ut för NV. Om prognosen står sig är jag nog där på förmiddagen.

    Har ändrat mig, det blir en tidig morgon på Torö i stället.

  • tsss

    Medlem
    2 november, 2007 vid 22:38

    @Nomad 426159 wrote:

    …å vart kör du då, e lite sugen på att testa..? Det där med Tyresö är lite outforskad mark, speciellt på NV.. Vart kör man då? Är det “Strand”, vid TWC-klubben, eller längre söderut – Trintorpsbadet..? E lite osäker vart går man i, parkar, riggar? Långgrunt? Vad är bäst, gärna en strand?

    /Nomad

    hej
    Lukas är med i TWC så han åker säkert ned dit. Alla vindsurfare är välkomna.
    Obs att vi inte har något dricksvatten på klubben, så ta med dig.

  • bjornen

    Medlem
    3 november, 2007 vid 09:16

    Nu verkar det bli lite ljusare och snön har nästan smält bort, är det någon som åker till Rangsta idag ? Jag seglar gärna.

    //Björn

  • _frippe_

    Medlem
    3 november, 2007 vid 09:33

    @_Frippe_ 426205 wrote:

    Strålande! Det ser ut att bli mer NV och mindre (inget) regn på eftermiddagen så jag siktar nog på att vara där vid tolvtiden.

    Faan, jag hade inte räknat med +4 grader och snö på marken… Temperaturen får gärna klättra upp några grader innan jag åker iväg.

  • perrapops

    Medlem
    3 november, 2007 vid 10:23

    är det tilräckligt med 89 liter och 6.5 som största segel idag? funderar på att segla idag, men vart rekomenderas?

  • fastforward

    Medlem
    3 november, 2007 vid 10:29

    Hallåååååå!!! Det är fucking SNÖ på min bil!

  • jps

    Medlem
    3 november, 2007 vid 10:49

    Kollade vattentempen hemma (Mälaren). 9 grader. Brrr. Och snö på marken 4-5 grader i luften. Jag bangar idag…

    Siktar på starka sydliga vindar eller semesterresor till sydligare breddgrader framöver. Och givetvis snösäsongen 🙂

  • robin

    Medlem
    3 november, 2007 vid 14:22

    @Robin 426304 wrote:

    Har ändrat mig, det blir en tidig morgon på Torö i stället.

    Japp, då var veckans andra toktidiga bomkörning avklarad! Gick upp fem för att åka till Torö för att få lite vågor och sidvind. Snön på bilen var lätt att borsta bort, men man blev ju lite kall om händerna… Hämtade upp Dude och for vidare söderut på slaskiga vägar. En stund efter sju kom vi fram, bara för att se att vinden var svag och vågorna små. En till seglare var där, och vi riggade och stack ut och guppade för att plocka vågor. Efter någon halvtimme var det komplett stiltje, men vågorna hade blivit jättefina. Hade vi haft en surfbräda eller ännu hellre en SUP så hade det kunnat bli bra, men nu åkte vi hem.

    Torsdag ser bra ut!!

  • koa

    Medlem
    3 november, 2007 vid 14:29

    …tisdag va? 😉

  • electric

    Medlem
    3 november, 2007 vid 16:36

    Sandvikens Brygga:

    @Robin 426202 wrote:

    Det ser ju riktigt bra ut för NV. Om prognosen står sig är jag nog där på förmiddagen.

    Framåt halvtvåtiden, när snön snält, regnet lagt av, solen börjat synas och vinden fått rätt styrka och riktning (enligt Landsort 12 m/s, 320 grader) drog jag till Sandvikens Brygga för att få åtminstone nån eller ett par timmars segling. Men det var onödigt. Väl framme såg det ut att vara bara sådär 4-5 m/s, därtill bara 310 grader, dvs inte ens lönt att försöka. Så var det med den lovande surfdagen. Och tveksamt för morgondagen (söndag), ty även om vindprognosen ser bra ut (nord 6-10 m/s, 7-11 m/s) så är temperaturprognosen inte lika kul: “I natt lokalt noll grader, på dagen 1 till 5.”

  • fastforward

    Medlem
    4 november, 2007 vid 11:10

    Shit vilken flax att jag inte stack iväg igår då. Antog att det är därför jag drog av den sista hjulmuttern när jag bytte till vinterdäck igår – turen måste ju jämna ut sig direkt…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.