Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag – vart åka?, expertråd sökes!

  • nachoman

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 07:31
    filipl;439620 wrote:
    Kul,

    Jag var i Brevik och seglade mellan 12.30-15.30.

    Jag hade fullt drag i 5.6 seglet. När jag var långt ute på fjärden kom det en front, som överaskade mig totalt. På bara någon minut blåste det upp rejält, till 17-19 m/s gissar jag.

    Jag var rätt trött, men lyckades vattenstarta. Jag upprepade mantrat “tyngden i selen, vila armarna, in till stranden” och jag tog mig ca 500 m in till stranden, med rätt stora problem.

    Filip

    Åh, fy faan! Tack och lov att jag gav upp i tid. Det måste hänt en stund efter att jag drog därifrån? Tyckte att det började bli obehagligt sista vändan jag var ute.

    Annars var det ju schysst, inte det minsta kallt när man värmt upp. Nu blir det mer vintersurf, men nästa gång ska man nog ta med lillseglet.

    /L

  • filipl

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 15:29

    Ja, det var någon timme efter att du gått upp. Jag har aldrig förut varit med om att vinden ökat så plötsligt och så mycket på bara någon minut. Tur att man är hyfsat vältränad.

    Filip

  • nachoman

    Medlem
    22 januari, 2008 vid 07:36

    Ja, shit vad det drog i. Märkte det när jag lastade ur prylarna. Måste ju hunnit bli lite mörkt också när det kom. Kusligt värre.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag – vart åka?, expertråd sökes!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.