Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Måndag 20/7

  • wilund

    Medlem
    19 juli, 2009 vid 20:53

    testar brevik på förmiddagen hoppas vi blir fler där

  • mart152

    Medlem
    19 juli, 2009 vid 21:13
  • electric

    Medlem
    19 juli, 2009 vid 21:47
    hanlar;560193 wrote:
    blir det mer väst så blir det Farstanäs, sv Fituna. 9-13 låter trevligt.

    Om prognoserna betr vindriktning slår in (dvs omkring VSV-V) blir det Farstanäs snarare än Fituna. Det är trevligt vilket som – bara nu vindstyrkan också blir som prognosen anger (vilket inte alls känns säkert mot bakgrund av hur svårt prognosmakarna haft den senaste tiden. Lågtrycksperioder är inte deras starka sida – de måste tydligen ha högtrycksperioder för att spå rätt!).

    /Lars

  • brutus

    Medlem
    20 juli, 2009 vid 20:44

    hur var det idag för er som var ute i trakten – OCH – vart tar ni vägen imorgon tisdag? funderar på dalarö, men kan vara för mycket V kanske. Har aldrig vart på rasta, är det något att ha?
    /M

  • electric

    Medlem
    20 juli, 2009 vid 22:14
    brutus;560447 wrote:
    hur var det idag för er som var ute i trakten – OCH – vart tar ni vägen imorgon tisdag? /M

    Farstanäs var riktigt bra idag (måndag). Visst var det luckor i vinden men det hör till. Jag körde kl 11-18 (med pauser förstås), 6.7 kvm. Totalt under dagen var det 9 pers på vattnet, vilket är många för att vara Farstanäs.

    Prognoserna för tisdag låter ju ungefär som de gjorde för måndagen, dvs omkring VSV, varför det lär bli Farstanäs igen. Men blir det mer mot SV-S så är det såklart Fituna som gäller.

    /Lars

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    21 juli, 2009 vid 06:59

    Rasta var helt ok igår. Som föregående talare så finns det förstås luckor i vinden men kolla på kartan så ser du att det finns mycket avstånd över vatten som vinden kan stadga sig. Jämför gärna med andra spots som brevik så förstår du varför man ska åka till Rasta. Det är ett bra alternativ om det blåser V-SV. Under 238 grader så funkar fituna har jag för mig att electric har sagt. Jag var där igår från 13:00 till 17:00 och första 20 min så blåste det 6,0, sen körde vi 7,0 och 7,5 (dock delvis överriggad) resten av dagen. Jag drar nog dit idag också, jobbar dock till 15:00 så är där vid 16:00 om det är flera där. Man riggar på gräs, går 1 minut med prylarna och sen är man vid vattnet. Inga grund eller grynnor att ta hänsyn till….
    Sms:a gärna om du ska dit !
    Mvh SolnaUrban 070-7299452

  • phu

    Medlem
    21 juli, 2009 vid 08:13

    Jag körde Dalarö igår kväll och det var helt ok. Var lite tunt med vind när jag kom dit vid halv fem tiden (6-8) m/s på piren men fullt tillräckligt för att för det mesta plana med 99liter freestylebräda och 6,2 (väger 85 kg). Vid sex-tiden ökade det något för att sedan minska igen vid halv åtta. Många kiteare på vattnet och mot slutet 6-7 vindsurfare ute. Om prognosen står sig och händerna håller blir det nog Dalarö ikväll igen för mig.

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    21 juli, 2009 vid 09:14

    Rasta var bra igår och kommer vara bra idag. Riggar på gräs, går 1 min och sen öser man järnet, inga grund eller grynnor att köra på vad jag vet. Väldigt bra för att vara västlig vind. Kolla på en karta så ser du att det är mycket avstånd på vatten som vinden kan stadga sig, jämför gärna med andra väst-spots……

  • linita

    Medlem
    21 juli, 2009 vid 09:36

    Nybiten vindsurfare och mitt första inlägg här 😉
    undrar om rasta lämpar sig för nybörjare och om fler kommer vara där i em, tisdag? eller är fituna bättre mån tro?

  • rasmus_w

    Medlem
    21 juli, 2009 vid 10:02

    För mig lutar det åt Dalarö eftersom det verkar vara kortare körsträcka från Hammarby sjöstad, att ta sig ut på mälaröarna härifrån brukar ta rätt lång tid tycker jag.

    Den stora frågan är om 5.7 och freewave86 kommer funka, jag har inga större prylar än så eftersom formulaseglet är på lagning…

  • linita

    Medlem
    21 juli, 2009 vid 10:10

    Dalarö=askfatshamnen eller var?

  • brutus

    Medlem
    21 juli, 2009 vid 10:18

    mors,
    blir Rasta för mig o Andol, kommer efter 16:00 o kör så länge det blåser.
    Hoppas hitta till stället bara, verkar klurigt…
    /Martin

  • slim_jim

    Medlem
    21 juli, 2009 vid 10:28
    Linita;560526 wrote:
    Dalarö=askfatshamnen eller var?

    Jäpp,det stämmer.

    Klart bästa alternativet för nybörjare oxå, speciellt om du går i från sandstranden. Var beredd på att brottas med Kiteare bara :crazy:

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    21 juli, 2009 vid 10:46

    Jag snurrade rejält igår innan jag hittade fram men beskrivningen på TWCs sida stämmer bra:

    Åk mot Drottningholm, fortsätt ut på Ekerö, passera Rasta och sväng sen vänster på en liten grusväg (Lönnviksvägen), åk igenom skogen till en äng på vänster sida. Sväng ner på vägen till vänster mitt på ängen, mot en liten fotbollsplan, sista biten är vägen väldigt dålig.

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    21 juli, 2009 vid 11:01
    brutus;560529 wrote:
    mors,
    blir Rasta för mig o Andol, kommer efter 16:00 o kör så länge det blåser.
    Hoppas hitta till stället bara, verkar klurigt…
    /Martin

    Jag och Erik dyker upp vid 16:00 !

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Måndag 20/7

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.