Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Storlek på övningskite

  • neven

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 06:52

    Jag kan meddela att jag nu köpt Stadiums leksakskite för 59kr för att visa polare vad det här med kite är för nåt. Den kommer med linor men ingen bom. Jag tog en gammal bom och tog av chickenloopdelen och kommer att använda den till trainern. Kiten är inte flugen än men ser ut som vilken trainer som helst förutom att det står Stadium på den. Känns helt enkelt som ett prisvärt alternativ till att lägga 20ggr mer för att få en “riktigt”…

  • tobbekite

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 10:23
    Neven;548613 wrote:
    Jag kan meddela att jag nu köpt Stadiums leksakskite för 59kr för att visa polare vad det här med kite är för nåt. Den kommer med linor men ingen bom. Jag tog en gammal bom och tog av chickenloopdelen och kommer att använda den till trainern. Kiten är inte flugen än men ser ut som vilken trainer som helst förutom att det står Stadium på den. Känns helt enkelt som ett prisvärt alternativ till att lägga 20ggr mer för att få en “riktigt”…

    känns onekligen som ett bra alternativ!
    Köpte du i nätbutiken eller i vanlig butik?

  • milkman

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 12:13

    Neven, det går nog upp ett ljus när du kört den också. 🙂
    Eller använt den två-tre gånger.

    Men skit samma 59kr är så lite att det kvittar ju.

  • neven

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 12:41

    Jo, det är säkert skillnad på en riktig och leksaksvarianten, men för att bara ge kompisar en känsla av vad kite är så tror jag den duger. Jag har som sagt inte testat den än, och 59kr är jag villig att riskera om det skulle bli värdelöst….

    En annan skillnad är att varianten för 1300 är 2,5 m2 så den ger ju ändå lite kraft medan denna är på knappt 1,25 vilket gör att man aldrig kommer att få någon kraftkänsla utan bara kommer till att man fattar hur man styr en kite egentligen.

    Jag köpte den i en vanlig butik. Jag kollade på nätet vilka butiker som hade och sen gick dit för att köpa. De hade inga framme så man fick be dom gräva fram på lagret.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Storlek på övningskite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.