• pure

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 19:58

    Fan va tråkigt… det är ju alldeles för mycket för mitt 0.02 segel.. men det är klart om man spänner uthalet riktigt hårt så kan det ju gå..

  • oldschool

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 20:03

    Lite små drygt med ett vindvrid från V 70 m/s till N 287 m/s …..

  • jopi

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 20:06

    347 grader varmt är lite tufft det med….

  • simpa

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 08:48

    smhi kan dem.

  • diil

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 08:50

    Den där var j-ligt rolig! 🙂 De får nog kolla sin vädermodell, verkar som den kommit i självsvängning…

    Tisdag: +14g, +30g (moln), +347g (sol), +7g (snö…). Håhåhå!

  • theloft

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 08:52

    @Diil 409666 wrote:

    Den där var j-ligt rolig! 🙂 De får nog kolla sin vädermodell, verkar som den kommit i självsvängning…

    Tisdag: +14g, +30g (moln), +347g (sol), +7g (snö…). Håhåhå!

    Det måste vara växthuseffekten! 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 14:00

    Själv är jag mest nyfiken på det 293 grader varma regnet. Vi snackar definitivt högtryck!

  • surf-maccan

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 15:13

    @Rasmus_W 409750 wrote:

    Själv är jag mest nyfiken på det 293 grader varma regnet. Vi snackar definitivt högtryck!

    Det faller nog inte ner som regn då heller, vattenånga:crazy: . Men hur går det till?. Ja man kan alltid lita på smhi.

  • rasmus_w

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 15:24

    @Surf Maccan 409767 wrote:

    Det faller nog inte ner som regn då heller, vattenånga:crazy: . Men hur går det till?. Ja man kan alltid lita på smhi.

    Jag sa att vi snackar högtryck. 293 grader är en bit kvar till vattnets kritiska temperatur på 374 grader och alltså kan det komma regn om bara lufttrycket är tillräckligt högt.

  • surf-maccan

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 17:47

    @Rasmus_W 409770 wrote:

    Jag sa att vi snackar högtryck. 293 grader är en bit kvar till vattnets kritiska temperatur på 374 grader och alltså kan det komma regn om bara lufttrycket är tillräckligt högt.

    Det har du ju rätt i. Vet inte om Smhi har någon prognos för lufttryck men om dem har det kan säker ett par tusen gånger det normala trycket inträffa
    samtidigt som denna temperaturrusningen. Då faller ju faktiskt regnet. Men usch nä, det är ju inget surfväder!

  • rasmus_w

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 19:15

    @Surf Maccan 409795 wrote:

    Det har du ju rätt i. Vet inte om Smhi har någon prognos för lufttryck men om dem har det kan säker ett par tusen gånger det normala trycket inträffa
    samtidigt som denna temperaturrusningen. Då faller ju faktiskt regnet. Men usch nä, det är ju inget surfväder!

    Det är till och med troligt att en sån stegring av lufttrycket skulle hetta upp atmosfären väldigt mycket (antagligen tusentals grader men det är handviftande, inte räknande bakom det påståendet), och dessutom skulle det nog blåsa en del. Hatten av för den som pallar att surfa i det vädret däremot!

  • challq

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 22:31

    När det blåser så mycket brukar jag sätta en plastpåse på huvet och köra utan segel. Funkar hur bra som helst.
    Kan vara knivigt att vattenstarta, men efter lite träning får man in den tekniken också.

  • sode

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 18:16

    347° och 300m/s, kan det vara så att det släpps nån atombomb vid den tiden…?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.