Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Största Tomten på konfen?

  • swe227

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 16:16

    Kom och tänka på “euro kooks & geeks” utläggningen på Sprecks! haha

  • safesurfer

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 16:46

    Den här tråden får mig att tänka på två vanliga internet citat
    1
    “För att vinna ett argument med en idiot måste man sänka sig till deras nivå och då kommer man förlora på grund av bristande erfarenhet.”
    2
    “att argumentera på internet är meningslöst även om man vinner är man fortfarande en förlorare.”

  • johanc

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 19:25

    Eller “Ironi är en svår konst, nästan omöjlig i skrift”

  • Knatte

    Gäst
    12 juli, 2007 vid 20:17

    @Jesper_B 396701 wrote:

    Yo alla tomtar!
    Visst är vi väl alla lite mer eller mindre tomtiga/muppiga/nördiga (eller kooks-iga för att prata surfspråk) här på konfen. I synnerhet de som inte vill erkänna det. Förutom Ilas grova personangrepp på Frippe tycker jag att hans humor är rätt oskyldig eftersom han oftast driver med sig själv – utsätter sin egen person för pinsamheter.

    Dessutom är det lite modigt att våga vara politiskt inkorrekt och vilja utse tomtar här mitt i tomtarnas lejonhåla. Nämnas bör väl även att Ilas personangrepp på Frippe bör ses i sammanhanget att de är gamla tighta polare och känner varandra riktigt väl. Tror verkligen inte Ila skulle göra liknande angrepp på personer han inte har en nära relation till.
    ………………………………

    Ila får verkligen stå för sina egna inlägg själv. Jag läser inte tillräckligt mycket här på konfen för att kunna uttala mig om dessa. Men att Ila eller någon annan skulle behöva lägga band på sig för att han “representationer segelmärket hotsailsmaui” känns rätt fel. I vart fall tycker jag att Ila i sina inlägg främst representerar sig själv. Skulle jag börja moralisera kring dessa vore jag väl den absolut största tomten av alla (det kanske jag är ändå?). Skulle Ila känna en press från mig eller från hotsailsmaui som företag att lägga band på sig vore det väl en riktigt tomtig inställning till ett vad jag upplever som ett otroligt coolt, skönt, företag som absolut inte tar sig på för mycket allvar.

    Det är kanske där tomteriet grundar sig… att vi tomtar tar oss själva, “våra märken”, våra åsikter, våra kunskaper, och våra moraliska fördomar, på allt för stort allvar.

    Over and out!

    Jesper tom-ten B

    Jag har absolut inget emot att Ila och Frippe munhöggs, då jag fattar att de är bra polare.
    Men tråden (omröstningen) som Ila startade igår, på vem som är största tomten på steffo och med största sannolikhet då i negativ bemärkelse kanske inte var 100% roligt.
    Det var detta jag reagerade på och har mycket svårt att ens se det ironiska (roliga) i denna tråden. Med tanke på att tråden försvann snabbt, så var jag väl inte ensam i min åsikt.
    Jag klarar av detta, men jag har inte sett någon av de andra utpekade tomtarna här idag ?? Hur kul tyckte dom att tråden var ? Det är där jag tycker att man som “person” borde fundera lite bättre innan man startar tråden:laugh:

    Det finns ju självklart personer här som jag kanske inte håller med till 100%, men då låter jag bli att skriva något. Hellre vara tyst en skapa dålig stämmning på forumet.
    Men bara mina tanker på denna tråden och andra får ju självklart ha sina åsikter:tongue:

  • svenne

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 20:39
    Jesper_B;396701 wrote:
    Yo alla tomtar!
    Visst är vi väl alla lite mer eller mindre tomtiga/muppiga/nördiga (eller kooks-iga för att prata surfspråk) här på konfen. I synnerhet de som inte vill erkänna det. Förutom Ilas grova personangrepp på Frippe tycker jag att hans humor är rätt oskyldig eftersom han oftast driver med sig själv – utsätter sin egen person för pinsamheter.

    Dessutom är det lite modigt att våga vara politiskt inkorrekt och vilja utse tomtar här mitt i tomtarnas lejonhåla. Nämnas bör väl även att Ilas personangrepp på Frippe bör ses i sammanhanget att de är gamla tighta polare och känner varandra riktigt väl. Tror verkligen inte Ila skulle göra liknande angrepp på personer han inte har en nära relation till.

    Ni vet väl att det finns en väldig massa vindsurfare som väldigt sällan läser och absolut aldrig skulle kunna tänka sig skriva ett inlägg på konfen just på grund av att det handlar så mycket om prylar, smygskryt (fasen vad bra jag är kolla alla bilder på mig, jag är till och med “teamrider” och allt) och annat rätt töntigt. Jag vet inte riktigt vad de gör oss mer konfenaktiva men visst kan man väl kalla oss tomtar utan att vara helt fel ute?

    Personligen försöker jag bara skriva inlägg då jag har något positivt att säga, typ berätta om någon fantastisk vindsurfupplevelse eller liknande. Men visst händer det att jag slänger in något mer oövertänkt, kanske jag blir förbannad eller något. Självklart smyger jag ofta in lite hotsailsmauireklam, men inte som ett självändamål. Svara på inlägg försöker jag göra enbart när jag har någon slags riktig substantiell kunskap i frågan, även om jag tycker vi snackar väldigt mycket prylar och prestationsinriktad teknik i stället för at förmedla känslor och någon slag djupare inställning till vårt intresse. Allt det här tyckandet som förekommer har jag personligen lite svårt att relatera till. Vem bryr sig om någon tycker våg är ballare än speed eller tvärt om? Vem bryr sig om någon föredrar att bo på västkusten eller ostkusten? Fasen, det handlar ju bara om olika varianter och platser att ha hur kul som helst på vattnet. Kanske behöver inte den typen av tyckande vara fel, det är dock inte min grej.

    Ila får verkligen stå för sina egna inlägg själv. Jag läser inte tillräckligt mycket här på konfen för att kunna uttala mig om dessa. Men att Ila eller någon annan skulle behöva lägga band på sig för att han “representationer segelmärket hotsailsmaui” känns rätt fel. I vart fall tycker jag att Ila i sina inlägg främst representerar sig själv. Skulle jag börja moralisera kring dessa vore jag väl den absolut största tomten av alla (det kanske jag är ändå?). Skulle Ila känna en press från mig eller från hotsailsmaui som företag att lägga band på sig vore det väl en riktigt tomtig inställning till ett vad jag upplever som ett otroligt coolt, skönt, företag som absolut inte tar sig på för mycket allvar.

    Det är kanske där tomteriet grundar sig… att vi tomtar tar oss själva, “våra märken”, våra åsikter, våra kunskaper, och våra moraliska fördomar, på allt för stort allvar.

    Over and out!

    Jesper tom-ten B

    Jag är fan kär i dig Jesper.

  • pure

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 22:08

    Jag tror att problemet är att vissa ibland glömmer att det finns riktiga människor bakom dom här nicknamen. Hade vi alla stått nere på en surfspot och snackat innan eller efter surfet så hade det inte blivit såna här grejer. Steffo är ju bara en förlängning av surspotten..

    Charrum i det riktiga livet:
    [youtube]GZNXn6QU7rc[/youtube]

    Det är ett intressant fenomen men jag tror att ju mer man är på nätet och framförallt träffar folket bakom nicknamesen så fattar man att det bästa är att vara sig själv även här.

  • memark

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 15:52

    @SafeSurfer 396715 wrote:

    2
    “att argumentera på internet är meningslöst även om man vinner är man fortfarande en förlorare.”

    Det där var mig en snäll översättning av originalet…

    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

  • mbkpeter

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 13:40

    Riktigt bra film förövrigt, hehe. Människor är sjuka. “have you ever pushed a dildo in your ass, … mandybear… are you there?”

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Största Tomten på konfen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.