Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stort tack till dig som räddade min bräda i fredags!

  • ola-h

    Medlem
    15 september, 2008 vid 17:00

    @bananen 499935 wrote:

    Det måste gjort extra ont :smile:. Custom Two-fucking-field. Sånt som jag läste om i Surfsport som tonåring (well, nästan) och drömde om när jag förjäves försökte få min Tiga att plana.

    Sjukt hållbar bräda annars. 5.5 kilo och höll från 93 till 2000 sånär som på mastfotsfadäsen och några urkörda fenboxar (mina tidiga Åsa-år). Till slut sprack själva skummet ungefär mitt i brädan. Det blev en slags märklig delaminering. Men 7 år är bra (dessutom utan luftskruv).

  • robin

    Medlem
    15 september, 2008 vid 17:47

    @Ola H. 499955 wrote:

    Sjukt hållbar bräda annars. 5.5 kilo och höll från 93 till 2000 sånär som på mastfotsfadäsen och några urkörda fenboxar (mina tidiga Åsa-år). Till slut sprack själva skummet ungefär mitt i brädan. Det blev en slags märklig delaminering. Men 7 år är bra (dessutom utan luftskruv).

    Hmm. Låter kanske som du skulle omvärdera din definition på nöjdhet… 😉

  • robin

    Medlem
    15 september, 2008 vid 17:48

    @Ola H. 499955 wrote:

    Sjukt hållbar bräda annars. 5.5 kilo och höll från 93 till 2000 sånär som på mastfotsfadäsen och några urkörda fenboxar (mina tidiga Åsa-år). Till slut sprack själva skummet ungefär mitt i brädan. Det blev en slags märklig delaminering. QUOTE]

    Hmm. Låter kanske som du skulle omvärdera din definition på nöjdhet… 😉

  • ola-h

    Medlem
    15 september, 2008 vid 18:03

    Ja, kanske. 10 år borde man kunna begära, eller varför inte 100 år?

  • bananen

    Medlem
    15 september, 2008 vid 18:06
    Pelle_O;499951 wrote:
    Det måste vara den episoden som Masse berättade om på hemvägen

    Antar att vi talar om dr Masse – var det du? I så fall vill jag att du skall veta att jag är djupt taksam!

    Bästa hälsningar // Jonas

  • styret

    Medlem
    15 september, 2008 vid 18:34

    det var nog masse från ronneby. en riktigt hyvens hårdladdande gubbe. vet inte hur mcyket han hänger här dock.

  • jopi

    Medlem
    15 september, 2008 vid 19:17

    @styret 500003 wrote:

    det var nog masse från ronneby. en riktigt hyvens hårdladdande gubbe. vet inte hur mcyket han hänger här dock.

    Känner också igen historien från bilen på vägen hem, “Ronneby Masse” lär inte dyka upp här kan jag lova i alla fall. Ska dock hälsa honom när jag springer på honom nästa gång Bananen!

    Angående Two Fields, en sådan har jag också haft. Fasen vilken bulletproof bräda. Helt vattenfylld p.g.a spräckt fenbox, levde ändå vidare i ett par år. Vet i tusan om den inte existerar än idag faktiskt, dock vilandes i nämnda Masses brädlager (=garage).

  • robin

    Medlem
    15 september, 2008 vid 19:32

    @Ola H. 499988 wrote:

    Ja, kanske. 10 år borde man kunna begära, eller varför inte 100 år?

    Skojade bara. Jag önskar att jag körde skiten ur mina brädor i stället för att fega.

  • freed

    Medlem
    15 september, 2008 vid 20:37

    Man får vara jäkligt noga med att kontrollera att pinnen verkligen är inkörd hela vägen.

  • doc

    Medlem
    15 september, 2008 vid 20:46

    Jag har nyligen bytt från US till Pin, eftersom de killar jag surfar mest med har pin, vilket underlättar lån av grejor eller att testa varandras prylar. Har köpt Chinook-förlängare i kol, verkar helt dunder! Väldigt, väldigt distinkt klick när grejorna snäpper på plats och trycker man inte in knappen hela vägen kan man bara glömma att få loss riggen. Lika bra verkar min Naish (=Aeron)-förlängare vara.
    MEN – får man in lite sand i prylarna är pin mycket känsligare för att inte fastna OK. Om det känns som att det kärvar lite när man ska koppla ihop rigg o bräda lönar det sig att spola ur grejorna med vatten o prova igen.

  • poppo

    Medlem
    16 september, 2008 vid 06:54

    de här grejerna ska man inte snåla på om man seglar vågor, men det har ju redan konstaterats… och jag skulle fö aldrig drömma om att köra pin. (fast den gamla chinook-varianten ovan har även jag kvar ett par st i reserv!)

    De hade ju en så skön slogan förr också: “Chinook – Stuff you trust!”

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stort tack till dig som räddade min bräda i fredags!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.