Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stubbster eller Hammerhead?

  • oaxen

    Medlem
    30 november, 2014 vid 16:27

    Exakt Svenne!
    Inte mycket action från ön!

  • larry

    Medlem
    3 december, 2014 vid 20:24

    Fortfarande ingen som läckt bilder på Tomas bräda. :santa:
    Själv är jag ju inte den nymodiga typen utan håller mig till beprövade kort, men inte sen jag började vindsurfa har jag sett något så nyskapande. Finns nog mycket in den shapen för framtiden. Sen vet ju Tomas hur man gör för att få en shape att se bra ut på vattnet också.
    Men just det. Ingen vet ju hur den ser ut.:tongue:

  • jesper-b

    Medlem
    4 december, 2014 vid 16:11
    dr masse;729448 wrote:
    äntligen!

    äntligen!

  • jesper-b

    Medlem
    4 december, 2014 vid 16:12
    surfslusken;729446 wrote:
    tycker det verkar va en så dålig o tråkig stämning här på forat så inte ens en rejäl rövinsfylla skulle lätta upp den.
    Och han svenne bör nog kolla om inte filtret på masken läcker, kanske epoxiångorna som fått hen o bli en sån bitterkuk?
    Näe, de e bra mycket roligare på dis kommentatorsfält.

    God jävla jul!

    äntligen!

  • challgren

    Medlem
    4 december, 2014 vid 20:42

    @Jesper B 729508 wrote:

    äntligen!

    äntligen

  • dude

    Medlem
    9 december, 2014 vid 13:17

    Jag luskade lite och hittade, här, en bild på aktern och botten på Tomas bräda, med de annorlunda fenorna som ska ge ett jämnt släpp i stället för den där spin-outen som vi så väl har vant oss vid och tagit för givet efter alla dessa år!

  • dude

    Medlem
    9 december, 2014 vid 17:07

    Imorn testas den igen på Torö. Tyvärr kan jag inte vara med. Den som är där lär få se:santa:

  • rrd

    Medlem
    16 mars, 2015 vid 18:08

    http://www.fanatic.com/wp-content/uploads/2015/01/Product-Slider2.jpg

    Nu är den här….

    ….våren och allt det där som hör till.

  • sailortrash

    Medlem
    16 mars, 2015 vid 19:26

    ok…

    det där ser ju inte ens ut som en vindsurfingbräda..mer lik en kitebräda som tappat fenorna på ena sidan..

  • bicless

    Medlem
    16 mars, 2015 vid 22:16

    Starboards nya vågshape 2016 heter reactor, kort stubby (87 litaren är 214cm) och bred (87 litaren 61,5cm) med bred nos, lite som blackbox. [video=vimeo;121972478]https://vimeo.com/121972478[/video]

  • dude

    Medlem
    21 mars, 2015 vid 07:24

    Äntligen kommer det ut lite fler olika shaper med det här nya tänket!

  • rrd

    Medlem
    21 mars, 2015 vid 16:31
  • tws

    Medlem
    22 mars, 2015 vid 02:20

    Fine bilder Ola. tror du har rett med tanke på at lange pintails skyver vekk mer vann i svingen. Jeg tror pintailen har vært unødvendig i alle år. Min Proof fra 1998 blev mye bedre med hekke skåret av og mine 1 og 2 år gamle daCurves (3 stk konkurransebrett) kommer alle til å få denne behandlingen. men jeg tar ikke nosen på de to minste.

    For i store bølger er stubby nosen (med skitupp) en katastrofe. Mast-halvannenmast kan bli choppy og down-the-line må være ekstremt cleant for at nosen ikke skal catch’e.

    Det finnes enormt mange eldre wavebrett der ute. Stikksagen og glass + carbon fikser alt på et par timer. Jeg tror vi kommer til å se mye modifisering nu og kansje en dropp i nybrettsalget (sorry Ola). Interessen for bølgeseiling kommer til å øke nå. Kiterne, snowboarderne, surferne negynner å våkne. Kommer til å bli trangt, uhu!

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stubbster eller Hammerhead?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.