Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Studier, för att kunna leka mycket?

  • Studier, för att kunna leka mycket?

    Publicerad av tim-eriksson på 7 januari, 2008 vid 20:44

    Har tänkt på det här länge nu… men inte kommit fram till något realistiskt.

    Jag studerar nu Industriell ekonomi i Linköping, men det är aldrig någon fritid/lov… Är väll ledig 5-6 veckor per ÅR i 5 år istreck = inte mycket lek/surf. Sen så är det lite slitig utbildning. Men bra.

    Om jag ska ta sabbatsår härifrån så måste jag ta ett helt år, dvs jag kan inte bara plocka ut det bra halvåret för surf/snowboard och sen plugga vidare. Men det kan man på många andra program..

    Så… Någon som har en idé på utbildning/yrke som är realistisk (dvs inte vindsurfingproffs eller något) där man har relativt mycket fritid, får en bra utbildning och i framtiden ett bra jobb som går att kombinera med att resa mycket. det sistnämnda beror såklart på vilket jobb jag söker men t.ex. polis är ju struket rätt bra eftersom det kräver att man jobbar rätt mycket.

    Såå… vad föreslår ni !

    Ekonomi? Trist men mycket fritid och skulle nog kunna jobba samtidigt, = mycket surf och resor. Men sjuiuuukt tråkigt.

    Stort tack för alla tips, även om utland studier !

    Just ja… den här tråden hör hit pga det handlar om att kunna få ut mycket surf av ens liv 🙂

    stoorfaen svarade 16 år, 3 månader sedan 38 Medlemmar · 112 Svar
  • 112 Svar
  • oldschool

    Medlem
    7 januari, 2008 vid 21:09

    Lärare är väl ganska så oslagbart när det gäller semesterveckor!

  • militaren

    Medlem
    7 januari, 2008 vid 21:17