Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surf fredag skälåker?

  • juttis

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 07:15

    Jag kommer dit efter jobbet typ 18.00ish.

  • mtomas

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 07:43

    Nån på väg dit?

  • mtomas

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 08:34

    Vek prognons, men åker ut och kollar. Nr finns på hemsidan om nån önskar rapport…

  • juttis

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 09:18
  • mlarsson

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 09:23

    Åker kanske ut ikväll. En liten rapport från plats vore fint i eftermiddag om någon är där…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 13:17

    Vi är några som varit ute på Horsfjärden och där brallade det bra över 10 i byarna. Vinden tilltog vid 14-tiden. Eftersom det var bra toppfart på byarna så var t o m 6.5 för stort ibland. Jag körde 7.5 och fick skrota i värsta byarna. Mindre segel hade varit att föredra. Mellan värsta byarna var dock 7.5 helt ok.

    Jag antar vinden varit lika bra på Dalarö…?

  • mtomas

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 13:45

    Ett tiotal vsurfare och tjugotal kitare är här vid Gålö havsbad. Varit sjukt byigt, men sista timmen ganska jämn vind. 7,5 kvm (vsurf) och stor bräda har varit ok. Precis nu skulle nån kvadrat mindre vara bra, men det går som sagt upp och ner!

  • mlarsson

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 13:48

    Hur är horsfjärden på nordost? Var körde du? Har bara testat årsta havsbad på sydväst…

  • malteaserr

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 19:02

    Skälåker var ok under dagen mellan 14-17. Byigt men en skön stänkare mellan 17-18 då vinden var jämn och hård. 6.4 var för stort…tyckte jag iaf.

    När jag drog runt 20.00 var det full spätta igen. De såg ut att ha kul killarna som var ute. Jämnare vind också. Synd att man man är en kontorsråtta och tjyvrökare med urusel kondis.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 20:21

    Jag kör på Muskö-sidan och vill hävda att Horsfjärden från nordost och ost är bra om man söker lite plattvatten bakom Vitsgarn och Björnholmen där det ofta drar på vid Adamsskären. Vad gäller Årsta Havsbad så tror jag att det är underskattat eftersom det tar många vindriktningar och särsklit de som är vanliga sommartid. Från syd till sydost bör man ha kul på Årsta men det bör kunna fungera även när det drar på från nord och nordost.

  • christer-b

    Medlem
    29 juli, 2011 vid 20:38

    Körde på Skälåker mellan kl 19-20.30 och var klart överrigad med 7,5 pust….
    Relativt jämn vind för att vara nordligt

  • herr-pelegrin

    Medlem
    30 juli, 2011 vid 17:38

    6.5 är erfarenhetsmässigt en bra sice när det brallar upp till 10 och man vill vara ute länge på vattnet och orka med en heldag. 7.5 var för mycket i går men hade säkert fungerat på lördagen men jag är inte säker på att det nädvändigtvis behöver gå snabbare med 7.5 än 6.5 när det drar på . Lördagen var fantastisk – enklare och mindre byig än fredagen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surf fredag skälåker?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.