Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf och regn

  • Surf och regn

    Publicerad av juttis på 21 juli, 2011 vid 08:35

    Är lite nyfiken på vad har ni för inställning till att surfa när det regnar.

    För egen del så blir jag blöt oavsett om det regnar eller inte. Visst, mysighetsfaktorn sjunker ju något men finns det några andra skäl att inte ge sig ut?

    gustavl svarade 12 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • sunkan_

    Medlem
    21 juli, 2011 vid 08:50

    Ösregn kan ju vara lite jobbigt då man får så mycket regn i ansiktet när man planar.. Men annars har jag samma inställning som du, man blir ju blöt ändå så spela roll..

  • juttis

    Medlem
    21 juli, 2011 vid 09:11

    En grej är ju risken för blixtnedslag. Även om det inte åskar när det regnar så känns det ibland lite olustigt att vara den högsta punkten ute på vattnet. Hur brukar ni resonera där?

  • cajan

    Medlem
    21 juli, 2011 vid 09:13

    Våt blir man ändå.! Men det känns roligare utan regnet, iallafall när man skall börja köra.

  • sunkan_

    Medlem
    21 juli, 2011 vid 09:15

    Jag håller med, och ger mig inte ut om jag hör att det åskar i närheten.
    Har varit ute några gånger då det börjat åska, oftast har vinden varit väldigt konstig då också så jag har alltid tagit mig in så fort det går.

    Sen har det alltid passerat vid sidan om så jag vet inte exakt vad jag skulle göra om det kom rakt över en, kanske lägga mig på brädan och vänta lite istället för att stå och vifta med en 5m lång kolfiberpinne.

  • maglu

    Medlem
    21 juli, 2011 vid 09:16

    Rigga och framför allt rigga ned är väl det som är jobbigast med regn…blir så blött i bilen. Snöblandat regn kan vara lite kallt i ansiktet också 🙂

  • maglu

    Medlem
    21 juli, 2011 vid 09:22

    http://www.hvi.uu.se/Lightning/aska_blixt.html
    …Undvik fiske, bad och vindsurfing….

  • rasmus_w

    Medlem
    21 juli, 2011 vid 10:36

    Åska är inget problem, jag seglar ifrån blixten. 😀

  • ben-hogan

    Medlem
    22 juli, 2011 vid 10:05

    Gillar inte nar det ar kallt….

    Vill segla i shorts och rashvest, inge mer…

  • alexasu

    Medlem
    22 juli, 2011 vid 12:01

    Själv surfar jag bara inomhus…

  • juttis

    Medlem
    22 juli, 2011 vid 12:16

    Mmm… Jag kanske borde haft en annan ämnesrubrik, typ “Surf och åska”, men åsikterna kring det ämnet kändes lite för uppenbara. Jag var mest nyfiken på om folk hade några principer när det gäller att surfa i oväder. Jag menar, även om det inte åskar när det regnar så känns risken för att bli träffad av en blixt större när det är regnväder än när det är molnfritt.

    Jag var ute en sväng på vattnet igår. Det regnade inte men det var ganska otrevliga moln i närheten. Det kändes inte klockrent faktiskt. Jag såg löpsedlarna framför mig “Idiot på vindsurfingbräda träffad av blixten” och kände att det var lite Darwin-awards över hela företaget så det blev en kort session. Tanken är ju att det ska vara njutbart att surfa och man vill ju inte åka omkring och oroa sig liksom.

  • v-thun

    Medlem
    22 juli, 2011 vid 13:45

    Med risk för att idiotförklara mig själv, men det finns väl inget i masten som kan leda blixten? Det är klart att man kanske inte bör ge sig ut när det åskar men är det så farligt egentligen??

  • sunkan_

    Medlem
    22 juli, 2011 vid 14:09

    Kolfiber ska visst leda ganska bra vad jag vet..

  • mr-jibe

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 00:37

    Blöt blir även dom bästa ibland, är ju dessutom lite mer hardcore när det regnar… Åska känns bäst att hålla sig borta från på vattnet 🙂

  • gustavl

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 21:55

    tycker man det är jobbigt med regn som piskar mot ansiktet en riktigt regnig dag när det blåser 4.7 så kan ju cyklop va ett alternativ. hehe 🙂

    /GL

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf och regn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.