Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa i Jönköping

  • bau

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 07:54

    Nån som vet nåt ställe som funkar på ostlig vind

  • carrera

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 18:15
    BAU;543802 wrote:
    Nån som vet nåt ställe som funkar på ostlig vind

    hela västra sidan av Vättern funkar. Tex. Baskarp sand, Domsand! osv.!

  • jon-ass

    Medlem
    10 maj, 2009 vid 16:10

    jag bor i hjo och kommer dra igång och vindsurfa i mullsjön så kanske ses där framöver!

    var ute idag men gick sisådär. första gången på säsongen hehe

  • carrera

    Medlem
    11 maj, 2009 vid 06:26
    jon-ass;545733 wrote:
    jag bor i hjo och kommer dra igång och vindsurfa i mullsjön så kanske ses där framöver!

    var ute idag men gick sisådär. första gången på säsongen hehe

    Jag var ute på Mullsjön i Lördags! Kanon dag vind/sol mässigt!! Dessvärre fel grejer med mig
    men var tok kul ändå! Hade bara stora grejer med mig då jag inte trodde det skulle blåsa s
    om det gjorde — Körde 90 l slalom + 7,3 Racesegel … sjukt för stort!

  • jon-ass

    Medlem
    11 maj, 2009 vid 07:09
    Carrera;545857 wrote:
    Jag var ute på Mullsjön i Lördags! Kanon dag vind/sol mässigt!! Dessvärre fel grejer med mig
    men var tok kul ändå! Hade bara stora grejer med mig då jag inte trodde det skulle blåsa s
    om det gjorde — Körde 90 l slalom + 7,3 Racesegel … sjukt för stort!

    jag gjorde samma misstag ! brädan lagom för mig på 140 l men seglet 6.8 för stort när by vinden kom på eftermiddagen.
    man seglar inte så länge när man har för stort segel och ingen hängsele :smirk:

  • theo

    Medlem
    11 maj, 2009 vid 20:33

    Vilken sida seglar ni på i Mullsjön? Verkar svårt att hitta ner till vattnet,ser ut som det är
    mkt. privata hus. Tänkte åka dit och prova.

  • jon-ass

    Medlem
    11 maj, 2009 vid 21:54
    THEO;546031 wrote:
    Vilken sida seglar ni på i Mullsjön? Verkar svårt att hitta ner till vattnet,ser ut som det är
    mkt. privata hus. Tänkte åka dit och prova.

    vart kommer du ifrån?
    Jönköping Karlsborg hjo jönköping skövde?

    finns tre platser som jag tycker kan va lämpliga.
    men där som är populärast är “stämmorna” man åker in via “Grebban” mellan statoil rondellen och skövde vägen (rondellen) utanför hjo ( utmed väg 195)
    vänster in mot mullsjön..

    man får ta småvägar in till “stämmorna” ( vet inte om det heter något annat eller kallas något annat i hjo men hitta namnet på hitta.se när man titta området vid mullsjön)

    det här ingen bra beskrivning men svårt att förklara… annars möter du upp någon som har surfat där tidigare på statoil tex… mig kan du höra av dig till om jag har tid…:grin:

  • chris

    Medlem
    12 maj, 2009 vid 16:04
    THEO;546031 wrote:
    Vilken sida seglar ni på i Mullsjön? Verkar svårt att hitta ner till vattnet,ser ut som det är
    mkt. privata hus. Tänkte åka dit och prova.

    Om du kommer från Jönköping kör du vänster första rondellen mot Korsberga.
    Efter 300-400m finns en skylt till höger “Grebban”. Kör in på den vägen och efter
    en kort stund kör vänster där det står Svärtan.
    Följ vägen till en bondgård där håller du vänster (den andra går skarpt höger)
    Du kommer ner till en alle´som du kör igenom och där ser du även sjön.
    Stranden ligger på östra sidan av sjön.

  • joachim_larsson

    Medlem
    12 maj, 2009 vid 16:27

    Vi bjuder in alla ni som kommer från Jönköping att segla ihop med oss i Varamobaden i Motala, sjöna vågor och trevliga människor.

    Vind stark och svag vi kör alltid, vi har ett sjönt häng vid vattnet (ligger i vattnet) ni har en ståeende inbjudan.

  • carrera

    Medlem
    12 maj, 2009 vid 18:00
    Joachim_Larsson;546178 wrote:
    Vi bjuder in alla ni som kommer från Jönköping att segla ihop med oss i Varamobaden i Motala, sjöna vågor och trevliga människor.

    Vind stark och svag vi kör alltid, vi har ett sjönt häng vid vattnet (ligger i vattnet) ni har en ståeende inbjudan.

    Härligt räkna med mig! Funderat på att dra upp till er vid bra prognos o prova på ert
    guld ställe vid vätterns östra strand!!!

  • jon-ass

    Medlem
    12 maj, 2009 vid 22:05

    var ute idag på mullsjön.
    gick att komma framåt men inget att skryta över :smirk:

  • emilll

    Medlem
    21 februari, 2010 vid 14:56

    Fortfarande folk som håller på i Jönköpings trakten? Letar efter lite sköna surfare till sommarn >8)

  • gatusurf

    Medlem
    18 juni, 2010 vid 17:05

    Hej! Jag ska hänga i Jönköping under sommaren och skulle vilja komma ut och surfa. Jag kör med kite dock. Blåser det mer än 6 m/s så är jag på. Kan tänka mig att åka till varamoviken eller kusten om det ska blåsa. nån som är sugen i veckan?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa i Jönköping

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.