Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa med pulsmätare

  • jester

    Medlem
    20 november, 2009 vid 07:34

    Ja, Aqua-pac är ett måste oavsett GPS, blir ganska stora krafter när man kraschar i höga farter. Var ett antal Garmins som läckte när vi speedade med dom för några år sen. Nu är det Navi GT11 och GT31 som gäller för speed. Hoppa över på Speed/Slalom-konfen om ni är itresserade/har frågor!

  • rasmus_w

    Medlem
    20 november, 2009 vid 10:51
    _Frippe_;589095 wrote:
    Jag kan inte rekommendera att köra med den utan någon sorts vattentät “påse”. Jag körde med min 205a på armen i somras och det funkade bra första gången då det inte blev så mycket badande. Andra gången var jag rejält överriggat och fick några ofrivilliga dopp och efter den vändan startade min gps aldrig mer…
    Jag lyckades få ut en ny på garantin men kommer inte att köra med den på vattnet igen utan något vattentätt att lägga den i.

    Plus att jag har en viss misstro mot sprintarna på armbandsur. Jag har för mig att det kan vara hyfsat enkelt att få armbandet att släppa just där om klockan får en hyfsad smocka och om inte klockan flyter så är chansen hyfsad att man aldrig ser den igen, vare sig den slutar funka på grund av smockan eller inte. Det finns armband som är såna att bägge sprintar måste gå för att man ska tappa klockan men jag valde att skaffa ett memory belt i stället och slippa bry mig om nån klocka, möjligheten att titta på klockan medan man surfar är ändå rätt liten.

  • skarabe

    Medlem
    20 november, 2009 vid 12:10
    Rasmus_W;589171 wrote:
    Plus att jag har en viss misstro mot sprintarna på armbandsur. [snip] möjligheten att titta på klockan medan man surfar är ändå rätt liten.

    Håller med om sprintarna. Riktigt surt att tappa klockan.. Jag håller även med att det är relativt ointressant att följa puls- och gpsdata under seglingen. I mitt fall är det dock intressant att veta vad klockan är, eller hur länge jag varit ute. Då måste jag ha en klocka oavsett, även om en vanlig klocka naturligtvis går att hitta för en betydligt billigare peng..

  • j-s

    Medlem
    21 november, 2009 vid 15:50

    Kul tråd!

    Hittade dessa nyss! Bara att testa på!

    http://www.surfspot.se/index.php/catalogsearch/result/?q=aqua&x=24&y=11

  • skarabe

    Medlem
    26 november, 2009 vid 10:22

    Rasmus W och Dilbert (ja å andra som känner sig träffade förstås..) – vad använder ni för mjukvara för att analysera era pass? Jag köpte till sist en Garmin 310xt, men tycker att medföljande Garmin Connect är kass som analysverktyg..

  • rasmus_w

    Medlem
    26 november, 2009 vid 11:26

    Jag använder medföljande Suunto training manager, den funkar hyfsat. Det största problemet är att programmet har en del funktioner som inte förklaras eller ens beskrivs i dokumentation eller helpfiler, så man får klura ut på egen hand hur de funkar, och det är enkelt för vissa funktioner men inte för andra.

    Training manager kan också exportera datafilerna i xls- och csv-format och jag har provat det och kollat på filerna i excel men inte gjort mycket mer än så. Vad jag verkligen skulle vilja göra är läsa in dem i matlab och leka runt lite ordentligt. En annan sak som vore trevligt vore om klockan presenterade sig som en usb-masslagringsenhet när man kopplar den till datorn, då skulle man inte behöva nån specialapp för att flytta filerna till datorn. Jag gillar inte alls hårdvarutillverkare som tror att de tillför värde när de skriver en egen programvara som man MÅSTE använda för att kunna använda hårdvaran och väljer bort dem om jag kan.

  • dilbert

    Medlem
    26 november, 2009 vid 17:52
    skarabe;590097 wrote:
    Rasmus W och Dilbert (ja å andra som känner sig träffade förstås..) – vad använder ni för mjukvara för att analysera era pass? Jag köpte till sist en Garmin 310xt, men tycker att medföljande Garmin Connect är kass som analysverktyg..

    Jag använder Garmin Training Center. Har inget att jämföra med men tycker det funkar ok.

    /Johan

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa med pulsmätare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.