Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport surfa/vindsurfa mars till juni?

  • surfa/vindsurfa mars till juni?

    Publicerad av mr_soft på 26 september, 2007 vid 21:12

    vart ska man åka om man vill surfa/vindsurfa samt leva billigt med betoning på billigt i världen (perioden mars till juni) ?

    poppo svarade 16 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • tim-eriksson

    Medlem
    9 december, 2007 vid 15:16

    Följer trådens utveckling…

    Kommit fram till något?

  • surfslusken

    Medlem
    9 december, 2007 vid 16:45

    Kanarieholmarna. Helt rätt tid o va där och förmodligen lägst totalkostnad. Sen vilken ö du ska välja e mer en smaksak, skön surfkultur o shysst vågseglieng så e min rekomendation norra Fuerte. Vill du ha mer liv o partaj så tar du GC, surfar i Pozo, krökar i Bahia Feliz o Playa Ingles. Eller varför inte börja i Pozo en månad o sen ta båten till Fuerte!!

    Nu ut går ja ifrån att du vill ha vågsegling?? Ska du snurra segel får du fråga nån annan!

  • jocla

    Medlem
    15 december, 2007 vid 17:32

    @surfslusken 433384 wrote:

    krökar i Bahia Feliz o Playa Ingles.

    Som nyss hemkommen efter 2 veckor i bahia feliz skulle jag inte vilja säga att man krökar där om man nu inte gillar att köpa ett helrör i lokala butiken och trycker i sig den framför bamse och skalman när de sjunger och dansar framför för övriga barn… Playa ingles är (nog) en helt annan sak.

    Prismässigt är det väl hyffsat billigt att ta sig dit men när det gäller att leva där så pratar vi ändå om spanien vilket gör det ganska dyrt (ungefär som Sverige).

  • tim-eriksson

    Medlem
    15 december, 2007 vid 18:36
    jocla;434132 wrote:
    Som nyss hemkommen efter 2 veckor i bahia feliz skulle jag inte vilja säga att man krökar där om man nu inte gillar att köpa ett helrör i lokala butiken och trycker i sig den framför bamse och skalman när de sjunger och dansar framför för övriga barn… Playa ingles är (nog) en helt annan sak.

    Prismässigt är det väl hyffsat billigt att ta sig dit men när det gäller att leva där så pratar vi ändå om spanien vilket gör det ganska dyrt (ungefär som Sverige).

    Ehm….. Det sista gillade jag inte.. Försöker planera in en ev. säsong i framtiden men verkar vara svårt att surfa/jobba och gå runt och finns lite för få ställen som kostar lite pengar :/

    Om man skrapar ihop 40-50 k. Någon som vet var man kommer om man vill vara borta i ett halvår?

  • surfslusken

    Medlem
    15 december, 2007 vid 23:33

    Ja vill forfarande hävda att den tiden på året är Kanarieholmarna mkt bra. På 40-50kkr får en bra sväng på norra Fuerte. Jävligt billigt o flyga dit och om du nöjer dej me “Surfslusk” standard på boende så kan du unna dej o kröka på en hel del oxå. Anndra ställen som SA, Australien osv har ju inte säsong då och där e de svårt (om inte omöjligt) att få stanna så länge. O dessutom lär inte kassan räcka i 6 månader. Näe, mitt tips är att dra till Corralejo, eller bo lite billigare i Lajares. Förmodligen europas skönaste surfkultur. Om ni är ett par tre stycken som ska ner så tjacka en gammal buss o kör ner!

  • rasmus_w

    Medlem
    16 december, 2007 vid 01:26

    @Tim.Eriksson 434138 wrote:

    Ehm….. Det sista gillade jag inte.. Försöker planera in en ev. säsong i framtiden men verkar vara svårt att surfa/jobba och gå runt och finns lite för få ställen som kostar lite pengar :/

    Ja det är ett elände det där. Det finns snart inga fattiga länder kvar, nästan alla börjar få det ganska bra och då kostar saker som hemma.

  • mag

    Medlem
    17 december, 2007 vid 22:20

    Marocko är väl hyfsat billigt?
    /Magnus

  • tim-eriksson

    Medlem
    18 december, 2007 vid 07:50
    Mag;434457 wrote:
    Marocko är väl hyfsat billigt?
    /Magnus

    :O Ska kolla upp det… Lite långt bara :/ Men om det är riktigt billigt kan det vara ett alternativ.

    Annars får det bli någon grekisk ö eller något, där jag kan jobba på kvällarna och surfa på dagarna. Är ju inte en gud på vindsurfing än så gc blir nog lite 2much 🙂

  • poppo

    Medlem
    26 december, 2007 vid 16:28

    Tja Tim, för 40-50k kommer man långt om man bor billigt och snålar lite!

    Ta nån billigare sväng först och bli stabil, sen drar du till WA / Maui / SA på en seriös trip och kör vågsegling! På 3 månader hinner man segla mycket… I WA kan du även ful-jobba lite med att plocka morötter el dyl i Lancelin, beprövat av vissa (dock ej undertecknad).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport surfa/vindsurfa mars till juni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.