• Publicerad av malteaserr på 13 augusti, 2010 vid 23:11

    Blodsockerdippar och hungerkänslor är störigt när man är inne i ett stim. Till slut måste man ju in och trycka i sig käk…och slå en båge.

    Frågan är vad skall man ta med sig för mat egentligen? Jag börjar få slut på ideér. Det måste vara fiberrikt, mycket kolhydrater, proteinrikt, gott och framförallt skall det vara sjukt lätt/snabbt att laga. Svår kombo när fantasin tryter.

    Fyll på med recept 😉

    mick svarade 13 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • m3lk3r

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 23:15

    Maltesers kanske HAHAHAHAHAHAHAHA VA KUL.

    Nä men jag kör bara med en banan, en drickjogge och vatten. Sen sticker jag ut och kör igen.

  • malteaserr

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 23:22

    MALTES SKAGEN

    Tillagningstid: max 10 min
    Ingredienser:
    – 5-8 potatisar
    – 1 burk med skagenröra
    – bröd
    – gurka
    – tomat

    Tillagning:
    Släng in potatisen i micron med full power i 6-7 minuter, under tiden skär upp tomat och gurka samt bröd.
    När micron plingat lägger man allt i matlådan utom bröd och skagen. Packa grejjerna och dra.
    För att slippa ta med gaffel kör jag med engångs chop-sticks.

  • raask

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 23:22

    Pastasallader, såsom kokt fjärilspasta så slänger man i stekt bacon och majs där i , går ner hur lätt som helst och piggar upp, dock kanske inte 100%it men det fungerar helt klart!

  • kathalon

    Medlem
    14 augusti, 2010 vid 07:07

    De enklaste och samtidigt får man i sig de mesta man behöver.

    Koka vatten hemma häll upp i termos. Köp frystorkad mat som man bara häller kokande vatten i och väntar 10 min. Hur enkelt som helst och de finns massor av maträtter att välja mellan.

    Hade dem i lumpen och de var ofta riktigt goda. De kan ju ha att göra med att man jämt var hungrig.

  • flying-dutchman

    Medlem
    14 augusti, 2010 vid 09:52

    Tja

    Jag brukar köpa nåt på COOP (Forum)…..som heter Flapjack….
    Produktinfo finns här:
    http://www.wholebake.co.uk/products/…?CategoryID=20

    Flapjack per 100g
    # Energy 1749kJ / 417kcal
    # Protein 6.4g
    # Carbohydrate 52.0g
    # Fat 20.2g
    # Cirka 10-12kr/100g

    Funkar för mig.

  • mx-iggesund

    Medlem
    14 augusti, 2010 vid 11:55

    Slår ett slag för LCHF mat, dvs lite kolhydrater och mer fett.
    Har fungerat ypperligt i sommar.
    Har jag jobbat (kroppsarbetare) en hel dag räcker det med några ägg med majonäs, sen kan man surfa med lätthet några timmar på kvällen.
    Efter en stadig frukost kan man surfa en hel dag utan att äta, räcker att fylla på med vatten.
    Inga blodsockerfall eller jobbiga hungerskänslor.
    Mer finns att läsa på http://www.kostdoktorn.se
    http://www.kostdoktorn.se/kategori/traning

  • surfslusken

    Medlem
    14 augusti, 2010 vid 15:04

    E de ingen annan än Lundgren som tror stenhårt på att dra i sej en halv ko, helst en direkt en ur hagen i Gislöv, mellan passen?

  • styret

    Medlem
    14 augusti, 2010 vid 15:29

    Jag ahr det bästa tipset som tar 0 tid och ofta blir grymt gott.
    Var en trevlig snubbe och så kommer dina surfkompisar bjuda på det dem ahr med sig.
    Kör alltid på det, om jag itne är på Haga och surfar efter jobbet. Då förser jag mig med två guldpengar och trycker i två kexchoklad. Sjukt proteinrikt.

    Till alla surfkompisar där ute som jag bummar på i tid och otid. TACK och kom igåg att packa lite extra även i fortsättningen.

  • mx-iggesund

    Medlem
    14 augusti, 2010 vid 15:34
    surfslusken;625735 wrote:
    E de ingen annan än Lundgren som tror stenhårt på att dra i sej en halv ko, helst en direkt en ur hagen i Gislöv, mellan passen?

    En normal ko väger cirka 600 kg.
    Med 300 Kg i magen räcker det inte ens med en kona.
    :tongue:
    Eller är det därför man behöver en ko na ?

  • skarabe

    Medlem
    16 augusti, 2010 vid 08:50

    Lite tips här: [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=71983″]Mellanmål under surfet – hemlagad powerbar – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

    Själv kör jag pulver + vatten. Blygsamt välsmakande men effektivt.

  • rasmus_w

    Medlem
    17 augusti, 2010 vid 08:53

    Ja surfing är ju faktiskt ett av de tillfällen då man faktiskt har användning av sånt där hokuspokuspulver som säljs i gymbutiker. Just för att pulver + vatten tar väldigt lite plats.

  • dberg

    Medlem
    17 augusti, 2010 vid 09:18

    Om man nu tycker att maten tar stor plats i bilen så kan man ju faktiskt förbereda sig ordentligt och ändå få en riktigt god måltid med sig ut:

    På våren:
    – så morötter

    Veckan innan:
    – gå ut i skogen och plocka svamp (det finns mycket kantareller just nu)
    – tigg till dig lite kött av Surfsluskens Gislövkossa eller handla en egen på ICA, men nötfärs skall det vara.
    – stek köttet i panna och sug upp överflödigt fett med hushållspapper (fettet försämrar hållbarheten)
    – lägg köttet i en långpanna och lägg i ugnen (50 grader C) över natten eller ett helt dygn beroende på hur torrt det blivit.
    – rensa och hacka svampen och hämta några morötter i trädgårdslandet som skärs i tunna skivor, torka i långpanna i ugn minst ett dygn
    – packa allt i snygga små påsar med etiketter
    – portionspacka ris eller pasta beroende på smak
    – fixa en sån där liten 1dl förpackning med olivolja
    – ha en påse mjölkpulver i beredskap.
    – en buljongtärning

    När prognosen säger surf!:
    – ta fram påsarna med torkat kött. morötter och svamp och placera i riklig mängd vatten, gärna direkt på morgonen, men senast i samband med riggning. Man kan använda samma täta burk för allting om man har ont om plats.

    När hungern infinner sig under surfet:
    – åk iland och samla lite drivved och gör en fin brasa, plocka fram två kastruller och bygg en ställning för att hänga ovanför elden, börja koka ris/pasta. Sitt inte för nära elden om du har våtdräkten på dig.
    – häll av vattnet från svamp/morötter/kött och värm lite tillsammans med olja i den andra kastrullen. Tillsätt mjölkpulver + vatten och låt koka tills allt mjuknat. Smaka av med buljongtärning, salt och övriga kryddor.
    – Servera med lite lokal sallad typ maskrosblad eller palsternacka.
    – Tigg dig till en öl av en surfpolare som får dela lite på brasans värme.

    Njut!

  • mick

    Medlem
    17 augusti, 2010 vid 09:22

    Håller med MX-Iggesund.

    Om man omprogrammerar kroppen till fettförbränning istället för kolhydratförbränning kan man köra många timmar utan att behöva fylla på. Kolhydraterna tar slut efter ett par timmar. Fett kan man köra på en hel dag. Jag har märkt en enorm skillnad sedan jag konverterade i våras. En äggröra på 6 ägg, mycket smör och grädde på morgonen så behöver man inte fylla på förrän till kvällen.

    http://www.colting.se är ett bra exempel på att det fungerar.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.