Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfnet-upprop till alla surfare i Stockholm!

  • fastforward

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 06:27

    Men hallå, du kunde inte ha valt något bättre tillfälle att ha strul med surfnet nu när jag har skapat värsta tråden och allt? 😉 Haha, fan va typiskt alltså. Hoppas det löser sig.

  • svenne

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 06:30

    Det viktiga är inte att lösa felet, utan att bestämma vem som var skyldig till det.

  • hangloose

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 07:47

    Får ni igång den så är jag på också

  • pataba

    Medlem
    7 juli, 2008 vid 15:02

    @Svenne 480613 wrote:

    Det viktiga är inte att lösa felet, utan att bestämma vem som var skyldig till det.

    Jag tror det är SMHI:s fel. De har ju inte gjort alltför mycket rätt de senaste åren….

  • gifvars

    Medlem
    9 juli, 2008 vid 07:09

    Rackarns *~¨!#”¤%&, verkligen typiskt.

    Men nu är sms-kanalen upp igen.

    Dock utan att exakt veta var felet låg, utredningen fortsätter men med en glasstrut i näven i stället för baseballträ’t. Det viktigaste, som Svenne är inne på, är att hitta syndabocken även om det skulle visa sig vara jag. 🙂

    Jag ska holla stenkoll på smskanalen i fortsättningen…

    Så kör på för fulla muggar, det kanske kan bli lite som med fildelning, nåra som föder med innehåll, fler som lyssnar, för att sedan börja föda med innehåll själva.

    -JG

  • diil

    Medlem
    10 juli, 2008 vid 08:36

    Nu har jag skaffat en privat-mobbe också (jobbet vill inte betala för mina surf-mess) så nu ska här smessemmessass! Rapport: Just nu, Solna Strand, blåser inte ett jota.

    /D

  • gifvars

    Medlem
    11 juli, 2008 vid 06:52

    Tjena, jag igen.
    Trista nyheter, min leverantör har tagit ner skylten, lämnat in, packat ihop.
    Jag önskar att de hade meddelat det lite tydligare och lite tidigare.
    Suck…
    Jag måste leta efter en ny… det kan ta tid tyvärr.

    Under tiden så funkar i alla fall email in och ut om man har det i sin telefon. Det ser ut som sms ut oxå funkar… men det kanju va lite skakigt.

    För att skicka in email;
    aderess: msg@surfnet.se

    “gpg stm Fituna går av, brakar ihop… “

    Återkommer…

    -JG

  • ola_p

    Medlem
    11 juli, 2008 vid 09:58

    Telenor har nått de kallar för mobilstart, bör fungera för ändamålet.. mobilstart.telenor.se

    Ingen koll på hur det står sig prismässigt dock.

  • gifvars

    Medlem
    11 juli, 2008 vid 11:39

    Tack Ola!
    Den ser förträfflig ut, undrar vad catchen är… Har de senaste två dagarna haft kontakt med Telenor men då har vi snackat om 2 500 i startavgift och 1 200 i fast månadskostnad, ingen smstrafik inräknad, som en sämre garderob på Östermalm alltså.
    Den stenen ska jag vända upp o ner på. Återkommer. Tack än en gång.

    -JG

  • ola_p

    Medlem
    11 juli, 2008 vid 12:12

    Jag har testkört en av tjänsterna (respons grejen). Funkade fint, de tar ju ut 1 kr per sms, så det är nog där de tar in stålarna.
    Skall man ha ett eget kortnummer blir det ju dyrare dock…

    Jag tror för övrigt på att göra en liten mobilversion av sidan så man kan surfa in och kolla uppdateringarna samt skicka in en observation om man vill. Så att sms grejen blir en distributionskanal man kan slå på om man vill. Jag skulle kolla en sida från min telefon (gör det ju redan med både vindmätare och prognoser) hellre än att hålla på med sms.

  • gifvars

    Medlem
    11 juli, 2008 vid 12:23

    Mmmmm, jooo… bra synpunkter. Jag har lite o göra, skulle hellre hålla på o förfina än o byta smsleverantör. En massa förbaskad wsdl/http-knack som inte gör mig glad.
    Det går att slå av sms-trafiken med “gpg stop” och på med “gpg start”, nog en väl förborgad hemlighet.
    Sedan kan man läsa observationerna med den här appen;
    http://www.surfnet.se/groopiweb/jsp/mobil.jsp
    Jag har även en app (wizardliknande) för att skicka, ska ruska fram den ur garderoben kanske.
    Men visst, borde wapifiera min sajt, vissa delar i alla fall.
    Jag älskar synpunkter fortsätt… Men nu måste jag dra på semester. Kanske kan knacka lite “wizzdälll” då, för nån vind lär det väl inte bli på ön. 🙂

    -JG

  • svenne

    Medlem
    11 juli, 2008 vid 12:24

    http://mymsp.eu kan också vara värt att kolla upp, finns gamla kollegor som kör deras tjänst.

  • ola_p

    Medlem
    11 juli, 2008 vid 12:38

    @gifvars 481801 wrote:

    Mmmmm, jooo… bra synpunkter. Jag har lite o göra, skulle hellre hålla på o förfina än o byta smsleverantör. En massa förbaskad wsdl/http-knack som inte gör mig glad.
    Det går att slå av sms-trafiken med “gpg stop” och på med “gpg start”, nog en väl förborgad hemlighet.
    Sedan kan man läsa observationerna med den här appen;
    http://www.surfnet.se/groopiweb/jsp/mobil.jsp
    Jag har även en app (wizardliknande) för att skicka, ska ruska fram den ur garderoben kanske.
    Men visst, borde wapifiera min sajt, vissa delar i alla fall.
    Jag älskar synpunkter fortsätt… Men nu måste jag dra på semester. Kanske kan knacka lite “wizzdälll” då, för nån vind lär det väl inte bli på ön. 🙂

    -JG

    iPhone har inte java. 😉

    xhtml funkar ju på de flesta nyare mobiler, så att fixa en xhtml sida med ett anpassat stylesheet är väl det enklaste/bästa…

  • kinabalu

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 21:03

    Är det någon annan än gifvars själv som får det här att funka just nu?

    Håller med om att det är en alldeles ypperlig idé. Å bara bättre ju fler som använder den!

    Jag skickade in ett meddelande idag vid 11.30 idag, men det verkar inte ha fungerat. Vet inte om jag fick med alla taggar eller om det var något annat fel. Skrev följande: “gpg stm skälåker, verkar hyffsat. Riggar 6.2 o 100lit/ab”. Det skickades till nummer 72401.

    Kan det vara å och ä som ställer till det?

  • gifvars

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 05:29

    Kinabalu, sms-kanalen är nere, jag håller på o kollar på andra sms-lösningar än den som jag haft eftersom den firman plockade ner skylten.
    Email in och ut funkar dock utan problem, då går det även att bifoga bild/video.
    Kolla in mer på på länken;
    http://www.surfnet.se/groopiweb/jsp/info_news_sv.jsp

    Ola_P, iPhone är på gång. Dock skulle jag vilja ventilera mig om Apple’s sätt att styra applikationsutvecklingen på iPhone-plattformen.
    “Fascism… Mummel mummel #¤%& Microsoft framstår i god dager i jämförelsevis.”
    Näe, vi tar det i ett annat forum.

    Tack Svenne.

    -JG

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfnet-upprop till alla surfare i Stockholm!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.