Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfnet-upprop till alla surfare i Stockholm!

  • ola_p

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 05:52

    @gifvars 491561 wrote:

    Ola_P, iPhone är på gång. Dock skulle jag vilja ventilera mig om Apple’s sätt att styra applikationsutvecklingen på iPhone-plattformen.
    “Fascism… Mummel mummel #¤%& Microsoft framstår i god dager i jämförelsevis.”

    Jotack, jag vet.

  • kinabalu

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 06:43

    Ok, Keep up the good work!

    Jag är med och bidrar med vindrapporter så fort den är igång.

  • lowsahl

    Medlem
    18 augusti, 2008 vid 20:25

    Hoppas du får upp sms-tjänsten igen för i helgen tog jag mig tiden att regga mig på surfnet och tänkte (de få tillfällen man kommer ut) börja rapportera.

    Bra grej om det nyttjas…

    Så lycka till med att fixa sms lösningen!

  • gifvars

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 12:57

    Jahaja, då är den uppe i hela sin prydno; sms, email, rss och konfen.
    Same shit men different nummer, 71305 för sms-inskick, msg@surfnet.se för email.
    Den som har en mobilnalle som denne orkar “surfa” på så går det att skicka in observationer från sajten. Kräver dock att man är inloggad.

    Eder tillgivne…

  • electric

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 19:42

    Hej,
    Jag skickade faktiskt in ett SMS i lördags med rapport från Fituna, ca kl 14. Det dök dock aldrig upp på surfnet.se. Undrar verkligen om det fungerar …
    /Lars

  • robin

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 06:35
    Svenne;480074 wrote:
    Folk är för lata. För några år sen var det några som drev på SMS:andet men antingen har de slutat eller flyttat till surfvänligare ställen. Och nu är bara ett fåtal kvar som skickar.
    Jäkligt synd, eftersom det funkade riktigt bra förut.

    Jag skrev rätt mycket första året, men av lite olika anledningar slutade jag. Dels var det knepigt att komma ihåg koden man skulle skriva (var det gpg stm?) och så verkade det inte som om meddelandet kom fram särskilt många gånger. Om jag minns rätt skulle man dessutom betala in lite i förväg vilket aldrig blev av.

    Största anledningen var dock att det var så få som skickade att det inte kändes meningsfullt. Jag är absolut på om fok börjar igen! Det finns inget bättre än att bli väckt klockan fem av ett SMS som säger att det blåser på Väddö:-)

    Robin

  • robin

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 06:37
    Svenne;480613 wrote:
    Det viktiga är inte att lösa felet, utan att bestämma vem som var skyldig till det.

    Så kan den personen sedan ta sitt ansvar och avgå!!

  • robin

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 06:37
    Svenne;480613 wrote:
    Det viktiga är inte att lösa felet, utan att bestämma vem som var skyldig till det.

    Så kan den personen sedan ta sitt ansvar och avgå:-)

  • gifvars

    Medlem
    11 maj, 2009 vid 12:38

    Robin, så här skrev jag i en annan tråd;

    Det finns en testgrupp oxå med tagarna “gpg tst testing testing 123 123”.
    Det meddelandet kommer in till sajten. För att kontrollera så får sändaren leta upp det under menyn “Meddelanden->Diverse osorterat”.
    Lite info om taggarna, kankse blir lättare att memorera då, gpg är jag tvingad att ha av min operatör eftersom det finns fler sms-tjänster på 71305. Dock valde jag gpg för att det skulle gå snabbt att skriva. Sedan kommer taggen som avser geografiskt område. stm för stockholm, tst för test, gtl för Gotland o s v.

    Den som ändå tycker det är svårt så går det att skicka meddelanden från sajten. Kräver en nalle som man kan surfa på förstås och att man är inloggad. Kolla i menyn och valet “skicka”.
    En annan lösning är att ladda ner javaprogrammet;

    http://www.surfnet.se/groopiweb/mobi…dobs_small.jad

    Det är en wizard som i 6 steg lotsar dig igenom en meddelandeskicking.
    Steg 1 – Välj grupp.
    Steg 2 – Välj spot. Om inte spot ‘et finns välj vilket som helst.
    Steg 3 – Välj meddelandemall.
    Steg 4 – editera meddelandet. Här kan du då ändra ditt spot ifall det inte fanns i listan.
    Steg 5 _ Skicka. Dataöverföring. Billigt. Inget sms in till sajten således.

    Mvh,
    -JG

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfnet-upprop till alla surfare i Stockholm!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.