Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfsemester?

  • surfsemester?

    Publicerad av kulig på 3 november, 2006 vid 13:08

    hallå gott folk,

    hur funkar det att åka på surfsemester och vart ska man åka?
    finns det bra möjligheter att hyra utrustning på några ställen?

    ultimata vore ju om man kunde köpa en paketresa för 10 000 lax all inclusive
    som man ju kan göra när man åker utför…

    har 5 semesterdagar sparade som jag gärna tar ut ngn gång i jan-feb och beger mig till ett soligt och blåsigt…. ja vaddå?

    tacksam för tips!

    /k

    Oregistrerad svarade 17 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • surf-maccan

    Medlem
    3 november, 2006 vid 14:12

    För 10 miljoner kan du nog åka vart du vill på semester.:tongue: . Maui, Kanarieöarna, tja vart du vill kan man nog komma för 10 millar.
    (1 lax= 1000kr)

    Skämt och sido så får du höra med någon mer insatt än jag på det här ämnet!

  • rasmus_w

    Medlem
    3 november, 2006 vid 14:53

    Vad vill du ha ut av semestern? Det finns rätt många olika ställen att åka till men förhållandena som levereras är rätt olika. En del har stora vågor, andra små eller plattvatten. På en del ställen blåser en behaglig bris lagom för 5.7-6.5, på andra är det fullt drag i 3.3:an som gäller.

    Och så vidare.

  • zoffe

    Medlem
    3 november, 2006 vid 15:29

    Var på Domenikanska Cabrete i vintras.Väldigt bekvämt hotellet låg på stranden all mat dricka ingick4 surf utthyrare det nyaste kosta 1500 dollar för 5 eller 6 dagar kunne välja dagar själv.Det ända problemet är att det ska blåsa.Fins även restresor.OBS måste ha medesin för magen.Caribien rätt lätt att bli magsjuk.

  • Oregistrerad

    Gäst
    4 november, 2006 vid 01:49
    Surf Maccan wrote:
    För 10 miljoner kan du nog åka vart du vill på semester.:tongue: . Maui, Kanarieöarna, tja vart du vill kan man nog komma för 10 millar.
    (1 lax= 1000kr)

    Skämt och sido så får du höra med någon mer insatt än jag på det här ämnet!

    sorry 10 lax

  • Oregistrerad

    Gäst
    5 november, 2006 vid 20:04

    ok, fullt drag är nog inte min cup of tea. snarare behaglig bris, plattvatten och en bar på stranden där man kan förse sig med förnödenheter. 7 dagars underbart surfande för att ladda konsultbatterierna helt enkelt 🙂

    hmm, karibien säger du… ska kika närmare på saken. thnx!

  • Oregistrerad

    Gäst
    6 november, 2006 vid 12:47
    Quote:
    Arinague på gran canaria är kanon för er, 20 min till flygplatsen – en stor pir gör att det blir plattvatten där, hyrbil ca 2200 för 14 dar, bo i Pozo 10 min bort för ca 10-15 euro om dan http://www.cutre.com/index_uk.htm , eller ta en restresa med boende. Jag har varit där 2 ggr i 14 dar, bra som fan.
    4-6 m2. Kolla vindstats och vattentemp i feb, men det var blåsigt då med.

    citat från restråden. (postade nog detta ämne i fel tråd upptäcker jag nu…)

    verkar ju inte helt fel detta!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfsemester?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.