Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Surfställen i mobilen?

  • Surfställen i mobilen?

    Publicerad av rasmus_w på 14 juni, 2010 vid 09:53

    Eftersom jag och rätt många andra har google maps i mobilen (det finns iaf i androidlurar och säkert också på iLur. Hur det är med Win Lur och Symbian vet jag inte) så har jag önskat att det fanns lite vindsurfingspots på kartan i mobilen. Jag fick för mig att man kanske fixar det på nåt vis med “mina kartor”, i alla fall om man kan dela dem med andra så alla slipper göra sin egen spotguide.

    När google ligger bakom nåt så inbillar man sig att allt ska vara enkelt att googla på. Well, jag har försökt googa efter “mina kartor” och surfställen och gick bet. En del spotguider verkar bygga på google maps men hur man får in dem i mobilen vet jag inte.

    Well, det verkar funka att dela ut kartor. Här är länken. Det verkar som man behöver vara inloggad på datorn för att kunna lägga till den i “mina kartor” och för att redigera, fast det kanske funkar i mobilens webläsare med, men sen kommer man åt den direkt från maps-applikationen i mobilen. Har jag gjort rätt så är den redigerad för alla som har ett google-konto.

    De spots som ligger där är rätt få, mest stockholmsspots. Jag har försökt hålla mig till ställen där jag faktiskt har seglat, men kunde inte hålla mig från att lägga till Hookipa så mauirävarna kan hitta riktigt många fel i beskrivningen (fem ord, kan man hitta sex fel?) och Lavanono på Madagascar, tvivlar på att nån har varit där men nån gammal SurfSport påstod att det var ett grymt vågställe.

    Fyll gärna på med info, ju mer info desto användbarare blir den. När google maps navigation släpps, kommer mobilen kunna berätta vägen till massor av ställen…

    http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&t=h&msa=0&msid=110804825066425045680.000488e8b45b0d1f960d3&ll=58.447733,-14.589844&spn=63.601716,158.027344&z=3

    rasmus_w svarade 13 år, 11 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Surfställen i mobilen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.