-
Svenskt Vindsurfingmagazine :-)
Efter att ha följt den tidigare tråden ang. Svensk surftidning tog jag kontakt med Funsport och dom visade sej vara mycket intresserade av att göra några nummer med vindsurfingtema. Se nedan:
**** mitt mail ****
HejMitt namn är Daniel Albertsson och jag har lite frågor angående Funsport. Jag vet inte hur Funsport ser ut nu för tiden, förr har det ju varit tre olika tematidningar (snowboard, MTB och skateboard) och för länge sedan så gav ni ut ett par tidningar med vindsurfingtema.
Som ni kanske vet så har vindsurfingen ökat på senare tid i Sverige samtidigt som andra vattensporter vuxit fram så som vakeboard, vågsurfing och kite. Intresset för en facktidning har vuxit fram och det planeras att eventuellt starta upp en tidning, det diskuteras för fullt på vindsurfingens största portal i Sverige (http://www.steffo.nu)
Skulle ni ha intresse att kanske ta upp vattensporterna igen i eran serie? Jag vet att det finns många skribenter som skulle hjälpa till mm. Det har gjorts ett försök att starta en tidning, den visade sej vara av toppkvalitet men att distrubiera en tidning själv visade sej inte vara det lättaste, samt att behöva ta pengar ur egen ficka för att komma igån blev för tufft. Så projektet lades tyvärr ner efter tre nummer. Men vi är i behov av en facktidning och för ett företag med inarbetat distrubitionsnät så skulle många problem försvinna.
Om du anser att detta inte är ditt område så kanske du kan vidarebefordra detta mail till ansvarig person.
Tacksam för svar
MVH
Daniel Albertsson
**** Svar från Nicklas Forsen ****
Hej!
Det är ju inte helt utan anledning som vi sponsrat ”FunSport Cup” i Halmstad i alla år. Så även 2001.
Vem är du? Hade du något med tidningen som producerades i Varberg att göra?
Vi är intresserade! Hör av dig till mig.
Hälsningar, Niklas Forsén_______________________________S-e-r-v-e-n-t-u-m___________
Niklas Forsén | Ph: +46 8 622 62 00 | Mob: +46 70 592 60 76
Serventum AB | box 152 | 182 12 Danderyd | SWEDEN*************************
Nu undrar jag om detta är ett intressant alternativ. Lämna kommentarer och om ni är villiga att hjälpa till så behöver jag få reda på det innan jag går vidare.
Någon som har Trapps email eller nummer? (Skapare av Vind & Vatten)
Jag tycker detta kan vara ett mycket bra alternativ! Men lämna kommentarer nu!!!
Kommer du att köpa tidningen? Kan du hjälpa till? mm….
Logga in för att svara.