Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenskt Vindsurfingmagazine :-)

  • Svenskt Vindsurfingmagazine :-)

    Publicerad av edgedaniel på 7 november, 2001 vid 09:44

    Efter att ha följt den tidigare tråden ang. Svensk surftidning tog jag kontakt med Funsport och dom visade sej vara mycket intresserade av att göra några nummer med vindsurfingtema. Se nedan:

    **** mitt mail ****
    Hej

    Mitt namn är Daniel Albertsson och jag har lite frågor angående Funsport. Jag vet inte hur Funsport ser ut nu för tiden, förr har det ju varit tre olika tematidningar (snowboard, MTB och skateboard) och för länge sedan så gav ni ut ett par tidningar med vindsurfingtema.

    Som ni kanske vet så har vindsurfingen ökat på senare tid i Sverige samtidigt som andra vattensporter vuxit fram så som vakeboard, vågsurfing och kite. Intresset för en facktidning har vuxit fram och det planeras att eventuellt starta upp en tidning, det diskuteras för fullt på vindsurfingens största portal i Sverige (http://www.steffo.nu)

    Skulle ni ha intresse att kanske ta upp vattensporterna igen i eran serie? Jag vet att det finns många skribenter som skulle hjälpa till mm. Det har gjorts ett försök att starta en tidning, den visade sej vara av toppkvalitet men att distrubiera en tidning själv visade sej inte vara det lättaste, samt att behöva ta pengar ur egen ficka för att komma igån blev för tufft. Så projektet lades tyvärr ner efter tre nummer. Men vi är i behov av en facktidning och för ett företag med inarbetat distrubitionsnät så skulle många problem försvinna.

    Om du anser att detta inte är ditt område så kanske du kan vidarebefordra detta mail till ansvarig person.

    Tacksam för svar

    MVH

    Daniel Albertsson

    ****************

    **** Svar från Nicklas Forsen ****

    Hej!
    Det är ju inte helt utan anledning som vi sponsrat ”FunSport Cup” i Halmstad i alla år. Så även 2001.
    Vem är du? Hade du något med tidningen som producerades i Varberg att göra?
    Vi är intresserade! Hör av dig till mig.
    Hälsningar, Niklas Forsén

    _______________________________S-e-r-v-e-n-t-u-m___________
    Niklas Forsén | Ph: +46 8 622 62 00 | Mob: +46 70 592 60 76
    Serventum AB | box 152 | 182 12 Danderyd | SWEDEN

    *************************

    Nu undrar jag om detta är ett intressant alternativ. Lämna kommentarer och om ni är villiga att hjälpa till så behöver jag få reda på det innan jag går vidare.

    Någon som har Trapps email eller nummer? (Skapare av Vind & Vatten)

    Jag tycker detta kan vara ett mycket bra alternativ! Men lämna kommentarer nu!!!
    Kommer du att köpa tidningen? Kan du hjälpa till? mm….

    surferboy svarade 22 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 38 Svar
  • 38 Svar
  • borje

    Medlem
    7 november, 2001 vid 09:51

    Verkar lovande! Undrar om dom vet om konfen? Vi kanske skulle tipsa dom!

  • surferic

    Medlem
    7 november, 2001 vid 09:56

    Bra jobbat Daniel! Har ett par år gammalt nummer till Trapp. 070-21 14 196. Kan vara inaktuellt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 10:27

    Här har du hans telenr nu 070-657 53 57
    Han bor i Östersund numera och bedriver en reklambyrå.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 10:30

    Klart att vi skulle köpa tidningen. Vilket jag tror dom flesta skulle göra.
    Kenneth

  • edgedaniel

    Medlem
    7 november, 2001 vid 11:15

    Är net någon som har email eller tel till Thomas Brattberg

  • pher

    Medlem
    7 november, 2001 vid 11:52

    De här verkar juh verkligen kunna vara något att spinna vidare på.. Smart att du tog kontakt!

    Ok,, jag kan mycket väl tänka mig bidra med något.. Vore värt att lägga ner x antal timmar på att försöka få ihop nått vettigt… Dock kanske kraven på proffsiga artiklar kanske blir för stort?.. Men nog tycker man väl att det borde finnas plats för en sidsådär 20-30, som hakades på ett vanligt nummer.

    Vore himla kul att ha skrivit nått i en riktig tidning.. Har jag aldrig gjort förr.. *skrattar*
    Så för fan jag är på!

    Åker till Hurghada på Söndag och blåser det inget,, så kan jag sitta och skriva lite om stället redan då.. Kameran är med iaf…
    Om jag inte snorklar förstås 😉

    Men surfmässigt, är jag bara en glad amatör..

    Ska bli spännande att se vart detta slutar.

    Mvh Pher

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 12:12
  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 12:40

    Jag är en glad amatör som gärna hjälper till med tidningen, har seglat sedan 1986 och är uppväxt i surfsport eran.

  • Johan!!

    Gäst
    7 november, 2001 vid 12:51

    Härligt, hoppas att det går vägen…..
    Jag vet att funsport nu har många olika tidningar de jag kommer på just nu är:
    Snowboard, skidor, skateboard, inlines och mountinbike så det borde ju finnas
    rum för en windsurfingtidning också. Har verkligen inlines fler utövare än
    vindsuring??
    Självklart skulle jag kunna hjälpa till med något om det behövs.

    //Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 november, 2001 vid 13:03

    Jag kommer köpa tidningen!

    Kan även tänka mig att betala en prenumerationsavgift i förväg om det behövs, som givetvis återbetalas om det är för få intresserade. Om alla som ville ha tidningen, med windsurfing i, gjorde så här ser man ju om intresset är tillräckligt stort.

    Nån mer som kan tänka sig att teckna en prenumeration i förväg?

    /Henke

  • calle

    Medlem
    7 november, 2001 vid 13:39

    Jag skulle givetvis köpa tidningen, om den inte var för lik de engelska, dvs den ska innehålla mycket om Sverige och svenskar.
    / Calle

  • dude

    Medlem
    7 november, 2001 vid 15:33

    Hej Daniel! Jag är gärna med. Visst tycker jag att det behövs en tidning! Det finns mycket innehåll också. Jag är oftast ute på Torö och har tagit bilder när jag känt för det. Självklart skulle jag köpa den svenska tidningen om den fanns också!

    Mvh,

    Niklas Du Rietz

  • par

    Medlem
    7 november, 2001 vid 16:19

    Klart man pröjsar. Skulle man inte kunna få in lite svensk vågsurfing också?

  • Knatte

    Gäst
    7 november, 2001 vid 17:38

    Mycket bra intiativ!! Vet inte om jag skulle kunna bidra med något skriv eller teknikmässigt. Men jag kan lova att jag skulle prenumera på tidningen, så som jag jag gjorde med Surf sport / Fun sport. / Christer

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 november, 2001 vid 11:06

    Ja det skulle va jättebra med en svensk vindsurfingtidning
    men bara om den innehåller andra coola sporter som surfing och kite.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenskt Vindsurfingmagazine :-)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.