Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenskt Vindsurfingmagazine :-)

  • oscar

    Medlem
    8 november, 2001 vid 11:50

    Ja varför inte samproducera med kitare och surfare. Större chans att få in reklamintäkter då man vänder sig till ett lite bredare klientel. Och vi har ju alla rätt mkt gemensamt inom våra sporter.

    Det jag skulle vilja se i en svensk surftidning är schyssta intervjuer med seriösa tips från svenska proffs. Spotchecks från hela sverige och PRYLAR!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 november, 2001 vid 12:00

    Jag tror nog inte att Kite är så intressant.
    Vad är dom ett 50 tal på sin höjd in hela landet.
    Sväva nu inte iväg. Troligtvis blir det ett sammarbete
    mellan dom och förbundet.
    Att täcka in andra sporter med tror jag att dom skiter i.
    Kanske några reportage.
    Funsport har idag duktiga jornalister i redaktionen.
    Jonas och Nicklas själv är väldigt duktiga surfare.

  • wisco

    Medlem
    8 november, 2001 vid 12:28

    funsports windsurfingnummer var heltschyssta förr, så jag kommer helt klart köpa om de kör igång igen!

  • edgedaniel

    Medlem
    8 november, 2001 vid 14:03

    Får man fråga vem du är? Har du möjlighet att ställa upp?

    Iaf.
    Jag tycker att tyngden skall ligga på Vindsurfing för det anser jag störst här i Sverige. Men jag tycker inte man skall stänga ute andra vattensporter så som Kite, Surf och Wake. Jag tror de flesta av oss här som Vindsurfar både vågsurfar och åker Wakeboard, någon kanske har gett sej på Kite oxå.
    Det är nog lättare att klara tidningen med lite större bredd. Både köpare och Sponsorer.

    /Daniel Albertsson

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 november, 2001 vid 16:54

    håller med!

    tyngdpunkten måste ligga på vindsurfing. kasta möjligtvis in lite vågsurfing. kite och wake kan jag lätt vara utan (även om jag gillar wake vindstilla dagar är det inte kul att läsa om!), tror många håller med mig..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 november, 2001 vid 16:56

    mycket bra initiativ!
    självklart skulle man prenumerera.

  • wisco

    Medlem
    8 november, 2001 vid 18:19

    tycker tvärtom, vill inte ha nåt annat i den. klart surf å kite går väl an, men det är när det kommer en massa andra “inne-sporter” som inte alls är intressanta (för en vindsurfare att läsa) och fyller ut tidningen, som den blir tråkig.

  • par

    Medlem
    8 november, 2001 vid 19:17

    det vore skitkul med svenskrelaterade vågsurfartiklar

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 november, 2001 vid 21:09

    Nä Daniel man skall inte stänga ute andra sporter.
    Vad jag menar är att tyngdpunkten måste vara Windsurfing.
    Vi måste lära av historien. När Funsport började tappa oss som läsare var när man börjde blanda in en massa andra innesporter. Tillslut var det mest Cykel i den.
    Man försökte bredda och göra alla tillags. Tyvärr åkte
    vår sport bort. Man kan säga att dom blev halvdåliga på allt. Vilket dom insåg och började att koncentrerar sig på ett par sporter och blev duktiga på det.
    Om man tillexempel har artiklar om Kite visst det är okej.
    Men tyngdpunten är windsurfing.
    Börjar man med tester tex idag. När vi bara har ett par generalagenter så tar det nog snart slut. För då lyfter dom bort sina annonser.(ett tråkigt faktum)
    Att hjälpa till kan jag nog inte i dagsläget all min tid går åt åt denna sport.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 november, 2001 vid 11:17

    Funsport/NIklas Forsén:
    Kul att det finns intresse för en svensk vindsurfingtidning!
    Vi är gärna med (-igen). Hör av er med ideer och synpunkter.
    Mejl till mig: nik@serventum.se
    Hälsningarr från FunSport och Niklas Forsén

  • oscar

    Medlem
    9 november, 2001 vid 11:25

    Tror absolut inte att det går att genomföra stora tester med den svenska leverantörsbasen som grund, antalet är nog inte det som styr utan snarare att de flesta är så små att de inte har råd att ta hem brädor till ett test. Detta ser man ju exempel på i tyska surf där t ex Sailworks och Kinetic ALDRIG är med i test nuför tiden. Dessutom blir det stora logistikkostnader då material ska fraktas till bra spots som GC eller Sydafrika. Man får nog ordna små provseglingar istället, här kan ju alla (enskilda svenska surfare) bidra med material även om det kanske inte blir så opartiskt.

    Alternativt får man samordna tester med utländska tidningar såsom Funsport gjorde med tyska surf ett tag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 november, 2001 vid 19:27

    jag är jävligt på!
    skull iofs helst vilja he en mer fokuserad Vågsurftidning…
    frågan är om en sådan skulle kunna fyllas med tillräckligt intressant material varje nummer…?
    kanske en Nordisk tidning vore något????!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 november, 2001 vid 08:03

    Kanon bra att någon tar tag i detta. Det är klart man köper den.

    /Micke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 november, 2001 vid 17:38

    Äntligen en svensk tidning med svenska tester, kör hårt!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 november, 2001 vid 17:46

    När kommer julnumret, ni får säkert med er dom svenska surfbutikerna i den här satsningen,vi surfare stödjer er helhjärtat.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenskt Vindsurfingmagazine :-)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.