Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenskt Vindsurfingmagazine :-)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 november, 2001 vid 10:08

    Hej
    Kul att man funderar på att starta upp igen med en svensk surf tidning.
    Det är nåt vi svenska surfare verkligen har saknat!
    Jag jobbar som fotograf med in riktnning på press, porträtt, reklam, och actionsporter.
    Jag hjälper väldigt gärna till med bilder om det behövs, har även skrivit oxå. se http://www.react.se , där har jag gjort skate,snow och windsurf rep.
    mvh
    Fotograf
    Richard Ström
    Höglundagatan 3
    703 68 Örebro
    070-7235911
    http://www.fotograf.richard.tc
    fotograf@richard.tc

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 november, 2001 vid 13:42

    Låter som en oerhört bra ide med ny svensk surftidning i gammal surfsport anda! Men förstår inte varför folk är så intreserade av svenska tester? Köper man en engelsk eller amerikansk tidning så är det ju bara tester!! Det borde ju räcka å bli över. Det man vill åt är ju svenska artiklar om svenska surfare. Även reportage från de svenska tävlingarna, framförallt freestyle cupen som även gör sig bra bildmässigt (jämfört med formula…inget ont menat 😉
    Skulle defintivt prenemurera…trots att jag inte bor i sverige.

    GO FOR IT!

    Hoppas verkligen att det inte rinner ut i sanden!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2001 vid 07:41

    helt knall!

    Får mange faste abonenter i Norge, inkludert meg.

    Adrian

  • martin

    Medlem
    21 november, 2001 vid 15:46

    Det finns väl inget som säger att man måste testa brädorna i något fjärran land med perfekta förhållanden. För min del tycker jag att det skulle vara mkt mer intressant om brädorna testades i Sverige i sådana förhållanden som råder här. Visst skulle det kanske inte gå att rättvist testa vågbrädor utan att vänta i veckor på rätt förhållanden, men freestylebrädor och större skulle man ju kunna testa på Haga eller någon annanstans. Det behöver ju inte heller vara några kompletta test med tiotals brädor från alla tillverkare. Om man kör ett test med tex några uthyrningsbrädor och kanske någon sponsrad seglares bräda så bör man väl kunna presentera iaf en fem-sex brädor i ett test. Hittar man rätt testare som kan beskriva väl i ord hur olika brädor beter sig på vattnet plus lite för- och eftersnack om designtrender och kommande brädor + konkurrerande märkens alternativ som inte finns med i testet osv, så blir det antagligen en mkt läsvärd artikel som inte kostar mkt att producera.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2001 vid 16:38

    Håller helt med. Kite kombinerat med Vindsurfing skulle vara det absoulut bästa. Tror faktiskt sporterna hjälper varandra att växa.
    mvh Danne

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 november, 2001 vid 19:21

    Kör Hårt!!
    Som tonåring hade jag balla bilder från SURF SPORT uppe på väggarna i rummet. Det var reportage och lite chechpots, men på den tiden var inte sporten riktigt mogen, utvecklingen var hysteriskt snabb och det var dyrt.
    IDAG är läget annorlunda många som lagt av blir åter aktiva och många nya finner sporten som idag är tillgängligare än någonsin (både ur plånboks och vindhänseende).
    Risktagandet torde inte vara så stort och det skulle minska avsevärt om man gav det en skandinavisk/nordisk touch, eftersom det skulle ger större potential kundkrets och främja det viktiga utbytet av spotchecks och öka möjligheterna för att få in kvalitativa bidrag.
    surfer@tjohoo.se

  • adde

    Medlem
    22 november, 2001 vid 08:54

    Det blir nog svårt att dra ihop pengar till att åka och testa prylar på GC i två veckor… tyvärr, hur gärna man än vill… Men borde det inte gå att ordna lite ‘hemma’ tester av årets prylar? Hur viktigt är det att testa 2002 års prylar i augusti/september 2001? Fungerar det inte att testa dem under våren 2002? Det är ju ändå då de flesta köper sina prylar. Måste man bara testa det allra allra senaste?

    Om man ordnar med någon slags försäkring (vet inte hur) så borde det väl vara ok att låna ut sina nya prytlar till något duktig seglare? Man träffas i t.ex. Vberg eller Haga under en helg/prognos och testar varandras prylar och gör areadiagram… Det borde ju inte vara några problem att hitta hela segellinjer av de flesta fabrikat av 2001/2002 års modeller? (Som trogen konfensurfare så vet man ju lite om vad folk seglar på…) Likadant med brädor. Eller varför inte testa storsäljare osv… Testa lite andra segel på sin egen favvo bräda eller tvärtom… Kanske en fett tabell med segel och brädor och hur de olika fungerar ihop (RRD MPE 248 + Diablo 8.7 = 0.5p, Fanatic Falcon + Onshore 4.2 = 1.0p, RRD TTWave + Naish Nalu 5.5 = 10p osv… (undrar vad jag har för prylar??))…

    Genomförbart? dröm? idioti?

    /adde

  • surferboy

    Medlem
    23 november, 2001 vid 10:02

    Kör hårt, jag läste alla surfsport/funsport när de fanns att köpa och har känt ett stort tomrum sedan tidningen försvann.

    /Gustav

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenskt Vindsurfingmagazine :-)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.