Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige gick av

  • kronaldo

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 21:17

    Sjukt fina bilder! Synd att man inte var på plats.

  • doffe

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 21:32

    och lite från Bjäre
    (Living och Henrik Olandersson)

  • dr-masse

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 07:03

    Åh, fina bilder, j-ar vad jag gillar den här:

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=49967&d=1254690898[/IMG]

  • ola-h

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 07:45

    Shit va’ bra Åsa var. En av de bättre dagarna. Grymt fina bilder av FJ också. Tyvärr är det ju svårt att få bilder av de större vågorna eftersom det alltid är något annat i vägen framför.

    Dagen började med tokblås och cross on, ca 17m/s. Men lagom tills jag gick ut vid ca 11 (=9 i Onsalagraferna) vred det upp och minskade något så 3.5:n var rätt lagom.

    windspeed_091004.gif
    winddirection_091004.gif

    Dessa bilder som jag fått av Christian Johansson är från 11 precis när det börjar vrida. Stefan Thundal och en kille som jag glömt namnet på.
    asa4okt-09_001.jpg
    asa4okt-09_004.jpg
    asa4okt-09_006.jpg

    Det minskade till och med så pass att jag fick rigga upp till 4.0. En del körde 4.2:or. Det var helt sjukt bra, speciellt till en början när det också var tämligen stort. Riktigt fina linjer som inbjöd till snabb och fin segling med fart och rena skär snarare än läppsmackar. Det är inte ofta i Sverige man kan segla på det sättet.

    Men vinden ökade allt mer och framåt 15 var det ca 21m/s, dvs REJÄLT tungt att håll 3.5:an. Det blev korta seglingspass, och sedan vila. Mest överlevnadssegling, men om man ara lyckades få till första svängen så gick det att rida vågen helt OK sedan. Mackan och Lygner höll ut länge och fick ett par grymma vågor på slutet. När de gick upp seglade jag, Oåxen och Mats O ett tag till. Nu var det enormt mycket vind. Det var som om själva vattenytan blåste bort. Den “lilla” vågen längs in på Åsas inre var tyngre en någonsin. Det som ofta är mellan höft och axel var nu en tung vägg på över gubbe. Såååå snyggt.

    Här är min sista våg för dagen tror jag (även detta bilde av Christian). En skön avslutningssmack på nämnda “lilla” vågen på inre.

    Spana:
    asa4okt-09_014.jpg

    Kanske tveka lite…:
    asa4okt-09_015.jpg

    Sikta:
    asa4okt-09_016.jpg

    Gå vert:
    asa4okt-09_017.jpg

    Rida ut skummet:
    asa4okt-09_018.jpg

  • s

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 08:40

    Och jag kan meddela att Hanstholm, middles, var nog snäppet värre! Jag har aldrig seglat så stora vågor i Hanstholm och det var superslätt på dem! Och här pratar vi sideshore på riktigt! Ingen svensk side… 😉 Det var SV och snormycket vind i Klittmöller men i Hanstholm riggade jag 4.2 som var tunnt i vågorna men mycket där ute. Men såååå supernice ridning! Så makalöst många linjer även allra längst ut! Vågorna tog aldrig slut! Jag hade minst tio svängar på flera av dem. Man tappar liksom räkningen… Fick gå väldigt långt ett par gånger också då jag blev inspolad…

    /Staffan

  • lars_k

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 09:12

    DK är ALLTID snäppet värre! Orkade ni ta några bilder Staffan? Hade varit ball att se!

  • per_m

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 09:59

    nu i rätt tråd…..

    grymt jobb Fredrik (kuligvarning) som fotade hela dagen i Åsa grymma bilder och sköna hånande kommentarer när man spolades upp på stenstranden framför hans fötter….:wink:

    Det blir bjudlunch i veckan!!!
    /P

  • stefan_gbg

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 12:54

    Härliga biler från v-kusten men vi vill se bildbevis från Hanstholm:-)

  • poopzilla

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 13:39

    Ho ho ho, vilket ögongodis, det tåras ju i ögonen. Fan vad ni rippar nere på baksidan. Hatten av. Hur var det med kylan för er?

  • j-f

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 14:36

    Några bilder till från Bjäre! Grabbarna laddade grymt!

  • j-f

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 14:44

    vindbyar på 28m/s.

  • stewen

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 14:59
    J.F.;581209 wrote:
    Några bilder till! Hallandsväderö hade vindbyar på 28m/s.

    Men shit! Första bilden i sista bildserien tillsammans med Gurras första bild måste vara en av de längsta vågorna (om inte de längsta)jag sett i Sverige!

    Vilken dag det måste varit på västkusten, ser inte alls ut som Sverige

  • surfpunk

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 15:11

    Shit vilket pointbreak, ser ju helt vansinnigt bra ut!!!

  • mag

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 17:03

    grymt snygg läppträff Ola
    /Magnus

  • gurra1978

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 17:27

    SHIT SHIT SHIT, vilken sjukt underbar bild du la upp där J.F. Tänker på den i mitten av de sista tre du postade. Häftigt att man fick se hela vågen och seglaren. Bland det snyggaste jag sett från Sverige.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige gick av

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.