Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Sverige vågis"

  • impact

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 13:09

    Jag lägger in en ny häst i diskussionen, Exocet U-surf!
    Jag var från början skeptisk till brädan men direkt efter att kört den i apelviken blev jag omvänd. Funkar fantastiskt bra i våra svenska förhållanden. Den är bred, kort och framförallt tunn vilket gör den väldigt skön attt svänga med kant. Det verkar som om man skall gå ned i volym mot en “normal” bräda. Min 68l skulle jag påstå funkar som en 75 l.

    kolla in under http://www.exocet-original.com

    jag är inte ngt fan av sk. freestylewave brädor utan har kört vanliga vågbrädor i stället.

    Mattias

  • el-maco

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 15:53

    Jag kör i Haverdal mestadels men kan åka upp till Apelviken eller typ Ringenäs mm. Är det oftast långsamma, slöa vågor där eller är det lite bättre? För att vara Sverige då. Saken är den att jag ska köpa beg. bräda och inte lägga ut allt för mycket och det ligger ingen stubbie ute juste nu som jag har hittat som jag tycker verkar bra. Och jag vill inte låta hela sommaren gå…

  • endy

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 18:43

    Kom in på ohana så får du låna en goya one77(beg), en grym allround bräda för Svenska förhållanden.
    Gillar du inte den så, kan du testa vidare!

  • snaffe

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 19:48

    Har hört att mistral rd 76 från i fjor och årets modell ska vara väldigt allround och funka i både sega och lite snabbare vågor. Begränsningen märks först då det är över masthögt och hur ofta har vi det här i sverige. Har inte provat dom själv men de senatse åren är mistrals brädor riktigt bra byggda. haft isär en fanatic 05, en exoccet 07 och en mistral 07 och mistralen är överlägset bäst byggd. Mycket mer hållbar trots låg vikt jämnförbart med de andra.

    Ps: ÄR inte sponsrad och kommer troligen aldrig bli det.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Sverige vågis"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.