Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sveriges nya vindsurfingtidning ute nu!

  • lars_k

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 13:17

    Självfallet.

  • ola-h

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 13:23

    Jag förslår vid toalettbesök pdf-versionen på skärmen istället för pappersversionen.Spola rent, kör igång en tung beräkning på datorn och torka dig torr med hjälp av datorns fläkt.

  • lars_k

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 13:33

    Nä, nu känner jag mej mobbad…

  • niclas_s

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 14:33

    Som vi har längtat…

  • s

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 14:56

    Hualigen vad ambitiösa ni är!!
    Det är ju hur mycket som helst att läsa!!! Det är att gå ut hårt! Hoppas att ni har lite kvar att skriva om till nästa nummer!

    Men förutom att det kommer ta mig ett par timmar av arbetstid att ta mig genom denna “tidning” säger jag: BRAVO!

    /Staffan

  • s

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 15:05

    Svar till:


    Trevlig läsning! fanns dock en del språkliga misstag, till exempel i ingressen till “på prylfronten en del nytt”. visst, det är inget problem att förstå vad som menas, men vill man ge ett proffsigt intryck så bör väl sådant korrigeras.
    Annars mycket bra!

    [/ QUOTE ]

    Jag tror att Ola har haft den klassiska frasen “På västfronten intet nytt”, som myntades under första världskriget i tanken då rubriken skrevs.

    Frasen kommer från krigsrapporteringen i radio där de först rapporterade om strider här och där i Europa med landerövringar etc, men när de kom till västfronten, där det rådde ett ställningskrig i skyttegravar som bara rörde sig ett tiotal meter fram och tillbaka sades det “På västfronten intet nytt” eftersom det inte fanns något annat än låsta ställningar och döda soldatera att rapportera.

    Om sedan Ola lagt någon värdering i själva rubriken i förhållande till det som rådde med låsta ställningar har jag inte läst ut av texten än eftersom jag inte läst artikeln.

    /Staffan

  • adde

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 15:48

    Jag tror han syftar på tredje meningen i ingressen. Inte heller 2005 har tillverkarna
    av vindsurfingbrädor ha mattats i sin iver att producera nyheter.

    Men då får man vara extremt petig.

    Mycket bra jobbat av H2

    /adde

  • s

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 16:07

    Svar till:


    Jag tror han syftar på tredje meningen i ingressen. Inte heller 2005 har tillverkarna
    av vindsurfingbrädor ha mattats i sin iver att producera nyheter.

    Men då får man vara extremt petig.

    Mycket bra jobbat av H2

    /adde

    [/ QUOTE ]

    Ahhh… Jag är inte bara slarvig läsare av surftidningar utan även inlägg. Sorry.

    Men annars var det väl en fin historiekunskap jag uppvisade? wink.gif

    Trots detta blev jag väldigt, väldigt sågad på lektion 2 första termin i gymnasiet när läraren uppgivet, upprört, ja på gränsen till illsket utropade över klassen: “Men Bolminger! Detta är ju inte ens värdigt en etta!”. tongue.gif

    För att förklara för ungtupparna i detta forum så utspelade detta sig på den tiden som betygsskalan var 1-5 där det bästa var fem… Vad är det idag TVGB? Typ Väl Godkänd Baaah? Hehehe grin.gif

    /Staffan

  • ola-h

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 16:07

    Skarpsint, Staffan. Det var fanns faktiskt en referens till “På västfronten intet nytt” (en bok av Erich Maria Remarque (en pseudonym) också) som var grunden till rubriken. Först hade jag rubriken “På prylfronten nytt”, men jag lade till “en del”. Dock var nog det hela kanske inte så lyckat…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sveriges nya vindsurfingtidning ute nu!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.