Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Switchblade vs Crossbow?

  • hbgsurfer

    Medlem
    22 september, 2006 vid 19:13
    QQ-57 wrote:
    I started Kitesurfing this summer with a Switchblade 12. I did never fly a crossbow, but I heard that the switchblade is the better choice for a beginner. As far as I concern my experience, I just can say that the switchblade is very easy to handle and makes several things pretty easy that might be very challenging for a beginner, e.g. relaunching the kite, jumping and riding gusty wind. A disadvantage are the bridles, you can´t really feel where the kite is.
    Still, if you think about the future, you might want to learn with a C-Kite. It is a different way of kitesurfing, and for a good rider a C-kite will probably deliver more potential, especially when it comes to kiteloops, dynamic riding and linear power development. And, how skotten already said, the bow might be replaced in the future.

    If you can, just test several different kites and make your own opinion, we are all individuals…

    Jaha där kom han med 2 inlägg!! undras vem det är, kanske någon med panik*ler*

  • tobas

    Medlem
    22 september, 2006 vid 21:29

    Eklöv är fanimej inte helt fel ute, har nu haft chansen att prova en hel del kites under sommarn och kan sannerligen bara instämma i att det är V19 som gäller. Fast egentligen inte! Traktor är den ju, men går man ner till en V13 och sen uppgraderar till en VII så har man en kite som fasiken är den skönaste världen hitills har skådat(om det är viktigt att kiten svänger snabbt så får man leta efter nått liknande i samma storlek). Slänga den till rävarna behövar man inte ens fundera på, men mer om det i ett annat inlägg senare när jag fått upp bilderna på israskaren. / VENOMLOVER

    PS! Lite Cred dock till alla EH-skåningar för schysta filmer DS!

  • tobas

    Medlem
    22 september, 2006 vid 21:34

    För övrigt vill jag bara säga att även om BOW-conceptet ökat de uppbåsbaras cred så är de trots all hype och fina marknadsföring så otroligt sämre som nybörjardrakar än mina PETER LYNN VENOMS och faktiskt så vill jag inte ens som utsleten nybörjare byta dessa godingar mot något annat.

    Om ni bara visste! / TOBAS

  • biorno

    Medlem
    23 september, 2006 vid 07:15
    tobas wrote:
    För övrigt vill jag bara säga att även om BOW-conceptet ökat de uppbåsbaras cred så är de trots all hype och fina marknadsföring så otroligt sämre som nybörjardrakar än mina PETER LYNN VENOMS och faktiskt så vill jag inte ens som utsleten nybörjare byta dessa godingar mot något annat.

    Om ni bara visste! / TOBAS

    Ja visst är det märkligt att inte alla kör Venom.. undrar vad det beror på…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Switchblade vs Crossbow?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.